.... zaujalo nás v Dopravních novinách 49-2005. Situace v autobusové dopravě totiž není lepší.
.... zaujalo nás v Dopravních novinách 49-2005. Situace v autobusové dopravě totiž není lepší.
Vojtěch Hromíř z ČESMAD BOHEMIA vysvětluje:
„Kamionové, ale i autobusové dopravce dnes trápí hodně věcí – například drahá nafta, vysoké pohledávky, celkově se zvyšující náklady, klesající ceny nebo přetlak kapacit. Kritickým faktorem se ovšem nyní skutečně stává i nedostatek kvalitních řidičů. Dopravci se snaží nedostatku řidičů již delší dobu čelit, ale ukazuje se, že se nejedná pouze o český, ale o celoevropský problém – hlavním kamenem úrazu je skutečnost, že o řidičské povolání je velice malý zájem. V minulosti řidiče vychovávala armáda, která jim umožnila získat řidičské oprávnění a dala jim také určitou praxi. Díky ní mohli bez problému nastoupit do dopravních firem a v systému postupného zapracování se dostat třeba přes práci na sklápěcích vozidlech či při rozvozu mléka až ke kamionové dopravě. Dnes je situace zcela jiná a armáda nám řidiče někdy dokonce přetahuje. Někteří řidiči k ní odcházejí, neboť v armádě mají určitou jistotu, zaručené sociální podmínky, a především jsou po deseti letech služby zabezpečení pro zbytek života.“Celý rozhovor Milana Frydryška s Vojtěchem Hromířem z ČESMAD BOHEMIA: Kritickým faktorem se pro kamionovou dopravu stává nedostatek řidičů