Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Technika

S 30 elektrickými kloubovými autobusy Citea LF-181 a 20 sólo Citea LF-122 přesáhne počet vozidel značky VDL ve flotile KVG v německém Kielu 100 kusů. KVG dosáhne nového milníku, kdy více než polovina vozidel bude v červenci 2025 bez fosilních paliv.

KVG Kieler Verkehrsgesellschaft mbH a VDL Bus & Coach uzavřely v polovině září smlouvu na dodání 50 elektrických autobusů Citea nové generace s opcí na 10 dalších. Vozidla založená výhradně na elektrickém pohonu budou dodávána od července 2024 do června 2025. Elektrické autobusy VDL Bus & Coach budou vybaveny akumulátory s kapacitou 522 kWh (LF-181), respektive 429 kWh (LF-122). Nová generace Citea pro KVG je navíc vybavena kamerami místo zrcátek a pantografem. Thomas Mau, ředitel pro provoz a technologie, v KVG Kiel: " Jsme rádi, že můžeme učinit další krok v transformaci našeho autobusového parku s naším partnerem VDL. Jakmile převezmeme 50 nových městských autobusů, budou více než polovinu našeho vozového parku tvořit bateriové elektrické autobusy a vozy VDL. Tato vozidla mají vysokou technickou úroveň a v nejvyšší možné míře splňují naše požadavky. Spolupráce jak při implementaci tohoto nového systému, tak následně v oblasti poprodejních služeb, byla prvotřídní ve všech směrech a vysoce kooperativní ." Richard van den Dungen, CCO ve VDL Bus & Coach, říká: " Jsme velmi hrdí, že si KVG opět vybrala VDL Bus & Coach pro další objednávku elektrických městských autobusů. Je velké uznání, když nám vysoce respektovaný zákazník, opět důvěřuje. Po našich předchozích dodávkách Citea SLF a SLFA Electric v letech 2020, 2021 a 2022 nyní KVG převezme novou generaci Citea, která je ideálně přizpůsobena jejím provozním požadavkům díky své efektivní spotřebě energie a optimálním jízdním vlastnostem ." KVG je 100% vlastněná městem Kiel. Je partnerem ve Verkehrsverbund Region Kiel (VRK) a integrovaná do celostátního systému jízdného Šlesvicko-Holštýnsko. Na 38 linkách obsluhuje 770 autobusových zastávek ve městě Kiel a okolí. V roce 2022 bylo přepraveno téměř 29 milionů cestujících, to odpovídá více než 11 milionům autobusových kilometrů. Zaměstnává více než 780 lidí, 600 je řidičů. Kiel je nejsevernější německé velkoměsto. Je to hlavní a s přibližně 250 tisíci obyvyteli nejlidnatější město spolkové země Šlesvicko-Holštýnsko.

person rebus  date_range 29.09.2023

Technologie pro efektivní, udržitelnou a bezpečnou dopravu: Světová premiéra nejnovějšího nízkopodlažního řešení ZF pro elektrickou mobilitu pro městské autobusy, duální elektrický centrální pohon CeTrax 2 pro autobusy a autokary, převodovka EcoLife CoachLine, digitální řešení SCALAR pro mobilitu na vyžádání a CMS pro městské autobusy.

Společnost ZF nabízí komplexní produktová a softwarová řešení pro řízení pohybu vozidel, integrovanou bezpečnost, automatizované řízení a elektrickou mobilitu. Na veletrhu v Bruselu představí své portfolio pokročilých systémů a technologií pro městské autobusy a autokary se zaměřením na dekarbonizaci, konektivitu a bezpečnost. Středem pozornosti stánku ZF bude její nejnovější inovativní řešení eMobility pro městské autobusy, které umožňuje plně nízkopodlažní prostor pro cestující pro lepší přístupnost. Plně integrovaný, modulární elektrický centrální pohon CeTrax 2 dual pro autobusy a autokary nabízí výkon 380 kW, je vybaven integrovanou třístupňovou převodovkou, která usnadňuje zdolávání strmějších svahů a efektivnější vyšší cestovní rychlosti. 6stupňová automatická převodovka EcoLife CoachLine je vhodná pro točivé momenty motoru do 2800 Nm. Efektivní převodovka slouží pro vysoce výkonné a náročné autobusové aplikace, jako jsou trasy s množstvím zatáček nebo zastávek. Nové řešení SCALAR pro správu vozového parku při službách mobility na vyžádání nabízí provozovatelům veřejné dopravy automatizované rozhodování a optimalizaci služeb na základě AI v reálném čase. ZF Bus Connect je digitální řešení správy vozového parku pro městské autobusy a autokary s elektrickými, hybridními nebo spalovacími motory. Bezpečnost díky Collision Mitigation System (CMS) a OnHand EPH. CMS pro městské autobusy je prvním OE nezávislým systémem v oboru, který pomáhá zmírnit nebo dokonce zabránit hrozící kolizi a zároveň podporuje nezajištěné cestující v autobusech. Elektropneumatická ruční brzda OnHand nejen zlepšuje bezpečnost vozidla a pohodlí řidiče, ale slouží také jako základní technologie pro autonomní řízení.

person rebus  date_range 26.09.2023

Společnost Lothian objednala od Volvo Buses 50 nových dvoupodlažních autobusů Volvo BZL Electric. Do hlavního města Skotska přijedou s karoserií MCV. S karosérií od egyptské MCV budou na začátku roku 2025 jezdit i městské autobusy Volvo 7900 Electric.

S investicí přes 24 milionů liber (přibližně 676 milionů korun) převezme Lothian nová vozidla ve dvou dodávkách v průběhu roku 2024, první vozy se v ulicích Edinburghu objeví na začátku jara. Autobusy budou postaveny na novém podvozku elektrického autobusu Volvo BZL Electric s karosérií od egytpské MCV představeného před dvěma lety . Dvoupodlažní vozy v Edinburghu nabídnou vyšší komfort a tišší cestování, každý pojme více než 70 cestujících a mají Wi-Fi, vysoká opěradla sedadel a nabíjecí body USB. Řidiči budou také těžit z klidného a tichého pracovního prostoru, který snižuje stres, zatímco systém zrcátek s kamerou zlepšuje výhled za všech podmínek. Ještě před objednáním Lothian Buses přes čtyři měsíce předváděcí vůz testovala. " LothianBuses testovala náš BZL Electric více než čtyři měsíce a fungoval fantasticky. Zpětná vazba byla všeobecně pozitivní – od řidičů, cestujících a vedení společnosti. Dojezd vozidla byl více než dostatečný pro celodenní provoz v Edinburghu, což se osvědčilo i v těch nejchladnějších zimních dnech ," říká Domenico Bondi, generální ředitel Volvo Buses ve Velké Británii a Irsku. Sarah Boyd, generální ředitelka společnosti Lothian: „ Jsme rádi za spolupráci s Volvo Buses na zavedení flotily 50 dvoupodlažních vozů s nulovými emisemi do našeho vozového parku. Společnost Lothian nadále podporuje strategie skotské vlády a rady města Edinburgh zaměřené na zlepšení kvality místního ovzduší a s tou investicí hrajeme roli při zlepšování kvality ovzduší ve městě ." Čistší a ekologičtější autobusy jsou klíčem k ekologické strategii Lothian „Driving to Net Zero“, která byla zahájena minulý týden a zahrnuje plány na pokračující nákupy autobusů s nulovými emisemi a budování infrastruktury v průběhu příštího desetiletí. Lothian zajišťuje v Edinburghu provoz na 50 linkách. Nové autobusy budou poháněny čistě elektrickým pohonem Volvo, který zahrnuje 200kW elektromotor spojený s dvoustupňovou automatizovanou převodovkou. Každé vozidlo je vybaveno pěti lithium-iontovými bateriemi s maximální skladovací kapacitou 470 kW/h a umožňují dojezd až 300 km, který lze za provozu prodloužit díky rekuperačnímu brzdovému systému. Budou se nabíjet přes noc na nových nabíjecích stanicích instalovaných v garáži společnosti na Annandale Street za 3-4 hodiny. Volvo Buses a výrobce nástaveb MCV již mají na britském trhu zavedenou a úspěšnou spolupráci. Mimo jiné Stagecoach ve Skotsku koupila 25 autobusů a Metroline v Londýně 48 autobusů. Letos na jaře si Stagecoach objednala od Volvo 150 dvoupodlažních a 20 jednopodlažních autobusů na podvozku BZL s karoseriemi od MCV. Letos na jaře si městská autobusová společnost Warrington's Own Buses objednala 105 jednopodlažních elektrobusů od Volvo/MCV. Na začátku září 2023 podepsaly Volvo Buses a MCV smlouvu na výrobu karoserií pro elektrické autobusy Volvo 7900 Electric a Volvo 7900 Electric Artic pro evropské zákazníky. Později i pro elektrický autobus pro meziměstskou dopravu. Zákazníci už by měli mít možnost ojednávat vozidla, začátek výroby se očekává v roce 2024 a první dodávky se očekávají v prvním čtvrtletí 2025.

person rebus  date_range 22.09.2023

Pohled na rychle rostoucí ceny paliv u čerpacích stanic znepokojuje všechny motoristy. Sice zde není tak urgentní příčina, jakou byl začátek ruské invaze, ale přesto cena za tři měsíce poskočila o razantních 9 Kč.

Pro kamionové dopravce, u nichž cena nafty tvoří zhruba třetinu nákladů, to znamená nárůst výdajů cca o 3 Kč na kilometr. Tedy o více než 10 %. O dalších téměř deset procent zvyšuje ostatní náklady stále vysoká inflace. Časy levné silniční dopravy zjevně končí a v příštím roce bude s největší pravděpodobností ještě hůř. Sousední Německo chystá již od letošního prosince razantní navýšení mýtných sazeb o 83 %, tedy na téměř dvojnásobek. Plánované zvýšení mýtného v ČR je plánováno na 15 % od března příštího roku. Netřeba pochybovat o tom, že pro zvýšení státních příjmů využijí i ostatní státy novou povinnost započítat do mýtné sazby emise CO2 produkované vozidlem. Z ekonomického hlediska není optimistický ani pohled za vzdálenější horizonty. Přechod na lokálně bezemisní dopravu v podobě bateriových nebo vodíkových vozidel bude finančně extrémně náročný. Cena středně těžkých a těžkých nákladních vozidel v elektrickém provedení je v současnosti v nabídce všech značek na trhu vždy téměř trojnásobná oproti klasické dieselové verzi. Nákladní vozy s vodíkovými palivovými články zatím na trhu k dispozici nejsou, jejich cena rozhodně ale nižší nebude. Silniční doprava se při udržení současných trendů patrně velmi rychle stane luxusním zbožím. Sdružení ČESMAD BOHEMIA

person rebus  date_range 22.09.2023

Švýcarský výrobce autobusů získal zakázky ve dvou mezinárodních výběrových řízeních. Během příštích čtyř let dodá 127 elektricky poháněných kloubových autobusů do Francie a 121 elektrických kloubových a dvoukloubových autobusů k Ženevskému jezeru. Součástí kontraktů je vybudování nabíjecí infrastruktury a opce na až 241 dalších vozidel do roku 2030.

HESS díky rostoucí poptávce po svých autobusech lighTram rozšiřuje své kapacity ve v Bellachu v Solothurnu ve Švýcarsku i v novém závodě v Portugalsku. Počet zaměstnanců koncernu se zvyšuje na cca 800, jen v Belachu vznikne přibližně 40 nových pracovních míst, především v oborech diagnostiky, mechaniky, automatizace a vývoje softwaru. Kromě toho budou v následujících měsících probíhat také strukturální opatření zaměřená na rozšíření a optimalizaci výroby. Administrativa a politici v Lyonu schválili investiční balíček, který zahrnuje nákup moderního vozového parku trolejbusů s výkonnými bateriemi i pro trasy dosud využívající dieselové autobusy. Trolejová síť se tak rozšíří, delší úseky nových tratí budou bez trolejového vedení. Nová vozidla doplní flotilu 34 vozidel stejného typu, která je v provozu od února 2021 . Od jara 2024 bude linka C13 provozována výhradně novými kloubovými autobusy HESS, které dokážou pokrýt až 40 procent trasy v bateriovém režimu bez trolejového vedení. V září bude následovat linka C11. Rozšíření trolejbusového systému je součástí komplexního balíčku s cílem zcela eliminovat používání dieselových autobusů od roku 2026. V Ženevě bude mít TPG (Transports Publics Genevois) do roku 2030 vozový park složený výhradně z plně elektrických autobusů. Klíčovou roli hraje HESS s dodáním dobíjecí infrastruktury (subdodavatelem Hitachi Energy) a dvoukloubových a kloubových trolejbusů. První vozy z nové objednávky se mají objevit na silnicích v roce 2025. Vozidla se dobíjejí prostřednictvím rychlonabíječek na konečných zastávkách a na vybraných zastávkách. Technologie rychlého nabíjení umožňuje nabíjení během několika sekund a minimalizuje prostoje vozidla. Z tiskové zpráva HESS není zřejmé, zda jde o objednání vozidel z dříve oznámených zakázek nebo o nové zakázky.

person rebus  date_range 22.09.2023

První dva SOR EBN 8 z celkem pěti přijely do Dopravního podniku města Prešov v pátek 22. září.

Dopravní podnik podepsal kupní smlouvu na dodávku pěti nových elektrických midibusů EBN 8 včetně nabíječek a příslušenství se SOR Libchavy v červenci 2022. Nové vozy nahradí na linkách 20, 27, 41 či 42 midibusy Rošero First, které jsou na hranici životnosti. Proti stávajícím autobusům budou komfortnější. Budou nízkopodlažní pro vstup a výstup, s klimatizací a USB nabíječkami, s modernějším informačním systémem, kamerovým systémem a kabinou pro řidiče Do konce roku 2023 by měl SOR Libchavy dodat do Prešova čtyři bateriové trolejbusy SOR TNS 12 . Původně měly být vybaveny elektro výzbrojí od Cegelec, ale možná dojde ke spolupráci se Škoda Electric, podobně jako v Bratislavě . Škoda Group do Prešova vyrábí 18metrovou verzi parciálních trolejbusů .

person rebus  date_range 22.09.2023

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou má od SOR Libchavy půjčený elektrický autobus SOR NS 12. Postupně bude testovat další bezemisní vozy.

Vůz určený pro bezemisní přepravu osob v městském provozu bude postupně testován na většině linek MHD v Liberci. Různorodost terénu na jednotlivých linkách MHD ve městě i za jeho hranicemi, umožní získat potřebná data pro dopravce i výrobce vozidla, uvádí dopravní podnik. Nyní se do autobusu montuje odbavovací zařízení a následně vyjede s cestujícími. Nabíjecí stanice byla umístěna do areálu tramvajové vozovny. Jedno nabití trvá max. 8-9 hodin. Dopravní podnik bude testovat především kilometrický dojezd autobusu či velikost rekuperace z brzdění v libereckých podmínkách. Nepůjde o jedinou zkoušku, testování bezemisních vozů bude podle vedení společnosti v dopravním podniku pokračovat. DPMLJ předpokládá, že v roce 2025 budou již na linkách MHD v Liberci jezdit nejméně 4 autobusy na alternativní elektrický pohon. DPMLJ musí do budoucna splňovat zákon č. 360/2022 Sb, který stanoví minimální podíly nízkoemisních vozidel, kterých budou muset zadavatelé veřejných zakázek a objednatelé veřejných služeb v oblasti dopravy dosahovat při pořizování silničních vozidel a služeb využívajících tato vozidla. Testovací SOR NS 12 jezdil na jaře v Opavě. Vyzkoušely ho také STENBUS, ČSAD MHD Kladno, Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova a ČSAD Střední Čechy. Premiéru měl v roce 2017 na Busworld a Czechbus.

person rebus  date_range 21.09.2023

V Opavě trolejbusy tradičně pojmenovávají žáci základních škol. K Božence, Opavákovi, Elza busovi, Stopatnáctinožce a Opavokouvi pořízenými v roce 2020 přibyly další tři. Škodovka dodala městskému dopravnímu podniku trolejbusy Škoda 36Tr T'CITY.

Městský dopravní podnik Opava uzavřel na dodávku tří dvanáctimetrových trolejbusů smlouvu se Škoda Group, která vyšla vítězně z výběrového řízení , v červnu 2022. Zakázka tak navázala na dodávky škodováckých trolejbusů z minulých let. V roce 2020 Škoda Group dodala do Slezska plně klimatizované vozy Škoda 32Tr. V roce 2018 flotila dopravního podniku posílila o deset vozů stejné řady, u kterých spolupracovala se SOR Libchavy. Trolejbus Škoda T’CITY 36Tr je novinkou. Karosérie pochází od sesterské společnosti Temsa, Škoda přidává trakční zařízení. Opavský dopravní podnik v současnosti provozuje 4 trolejbusové linky, vozový park čítá 36 nízkopodlažních trolejbusů.

person rebus  date_range 21.09.2023

IVECO BUS a ChargePoint podepsaly dohodu o partnerství, která umožňuje IVECO BUS nabízet svým zákazníkům v Evropě pro správu vozového parku softwarové portfolio ChargePoint.

" Zkušenosti obou společností podpoří dopravce při jejich přechodu na elektromobilitu a poskytnou ve své třídě nejlepší nabídku pro správu jejich vozového parku a infrastrukturu nabíjení ", uvádějí partneři. Provozovatelé budou mít k dispozici údaje o stavu svých vozidel, baterií a nabíjecí infrastruktury a mohou optimalizovat svůj vozový park. To umožní proaktivní monitorování stavu nabíjení, predikci dojezdu, zefektivnění trasy a dodávek, plánování jízdního řádu a celkové zjednodušení řízení provozu vozidel. K dispozici je také funkce inteligentního řízení dobíjení a nástroj pro správu depa propojený s jízdním řádem. Tyto služby umožní optimální řízení energie dostupné pro nabíjení s následným snížením nákladů. Nová služba rozšiřuje nabídku propojených služeb IVECO ON . Jednotlivé moduly je možné zakoupit přímo u IVECO BUS a lze je aktivovat na portálu IVECO ON. Tato nová nabídka umožňuje společnosti IVECO BUS poskytovat svým zákazníkům in-house agnostické řešení s novými a rozšířenými funkcemi a posiluje svou pozici specialisty na kompletní řešení elektrické mobility. „ Partnerství mezi IVECO BUS a ChargePoint je pro naše zákazníky velmi dobrou zprávou. Nyní můžeme integrovaným způsobem nabídnout správu vozového parku z dat vozidel IVECO BUS a nabíjecích stanic, navíc k chytrému nabíjení a správě depa. Takto lze, v souladu se strategií IVECO BUS, autobusová depa spravovat pomocí jediného nástroje, a poskytovat řešení na klíč ,“ řekl Marco Franza, Head of Energy Management Solutions, Iveco Group.. „ Přechod na flotily s nulovými emisemi se v celé Evropě rychle zrychluje, správci vozových parků zavádějí elektrifikaci, aby dosáhli nižších celkových nákladů na vlastnictví ,“ řekl André ten Bloemendal, Vice President Europe, v ChargePoint. „ Zavedení našeho cloudového řešení pro správu vozového parku s lídrem OEM autobusů IVECO BUS demonstruje náš společný závazek k elektrifikaci vozového parku v Evropě a společně přináší integrovaná řešení pro vozové parky přecházející na elektrická vozidla .” ChargePoint sídlí v Nizozemsku. Od roku 2007 usnadňuje firmám a řidičům přechod na elektrický pohon s jednou z největších sítí nabíjení elektromobilů a komplexním portfoliem nabíjecích řešení. Cloudová předplatitelská platforma ChargePoint a softwarově definovaný nabíjecí hardware jsou navrženy tak, aby zahrnovaly možnosti pro každý scénář, od nabíjení z domova, pracoviště, parkoviště až po dopravní flotily všech typů. V současné době jeden účet ChargePoint poskytuje přístup ke stovkám tisíc míst k nabíjení v Severní Americe a Evropě.

person rebus  date_range 20.09.2023

Sériová výroba Lion's City E byla zahájena na podzim roku 2020. Necelé tři roky poté vyjel z linky v polském závodě ve Starachowicích 1000. plně elektrický městský autobus. Jubilejní MAN Lion's City E bude v provozu v metropolitní oblasti Madridu u Suto Periferia ze skupiny Grupo Ruiz.

„ Téměř přesně před třemi lety – začátkem října 2020 – byla ve Starachowicích úspěšně zahájena sériová výroba našich bateriově-elektrických městských autobusů. Od té doby spolehlivě sjíždí z výrobní linky stále více eBusů ,“ říká Barbaros Oktay, Head of Bus v MAN Truck & Bus. " Můžeme poděkovat skvělému týmu, který je neúnavně oddaný a odvádí vynikající práci. Kromě toho se náš závod v Polsku v poslední době rozvinul v centrum excelence pro elektrické městské autobusy ." Výrobce investoval značné prostředky do eMobility a připravil zaměstnance a výrobní zařízení na požadavky elektrické mobility. " S rostoucím trhem pro eBusy to pro nás byla důležitá investice do budoucna ," říká Oktay. Městský autobus MAN Lion's City E dnes úspěšně funguje po celé Evropě. „ Objednávky, jako je ta současná od Grupo Ruiz, a poptávka našich zákazníků jasně ukazují, že náš Lion's City E je stále populárnější ,“ říká Robert Katzer, Head of Sales & Product Bus v MAN Truck & Bus. " Zejména mnoho následných zakázek dokazuje, jak jsou provozovatelé s vozidlem spokojeni ." Grupo Ruiz, první španělský zákazník, který si objednal elektrické autobusy MAN, má již v provozu 20 eBusů MAN a do konce roku 2023 plánuje mít 60 vozidel. Dalších více než 175 elektrických autobusů si od MAN objednala španělská města města jako Alicante, Badajoz, Bilbao, Cáceres, Leganés, Málaga, Melilla, San Sebastián, a Valencii. Většina má být v provozu ještě letos. Elektrické autobusy od MAN se prohánějí nejen ve Španělsku. Za jednoho z průkopníků elektromobility je považována zejména Skandinávie . Odráží se to i v číslech objednávek: Do konce roku 2023 zde má být v provozu více než 370 elektricky poháněných městských autobusů MAN. Nejnovější objednávky zahrnují 45 autobusů MAN Lion's City 12 E od VIKINGBUS Danmark A/S. V budoucnu bude provozovat trasy v Kodani a také ve Frederiksbergu, Lyngby, Greve a Høje Taastrup v Dánsku. Anchersen A/S si již v roce 2021 objednala od MAN 25 eBusů, které se nyní využívají na autobusové trase 7A v centru Kodaně. " Náš MAN Lion's City E byl ale skvěle přijat i v Norsku a Švédsku. Například norský přepravce Unibuss si u nás mimo jiné objednal 76 MAN Lion's City E ," říká Katzer. MAN Truck & Bus získal svou první objednávku na eBus na konci roku 2019, tedy rok před zahájením výroby. Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH) objednala 17 MAN Lion's City E. Od té doby VHH důsledně sleduje svou cestu k vozovému parku autobusů s nulovými emisemi. Další zakázka se týkala 20 autobusů. V roce 2022 se VHH rozhodlo pro eBuses od MAN potřetí: 30 sólo autobusů a 6 kloubových. Nejnovější objednávka z letošního roku zahrnuje dodávku dalších až 100 elektrobusů od MAN Truck & Bus. Evropský trh eBusů roste v prvním pololetí 2023 o 45 %: MAN je druhým největším dodavatelem V celé Evropě vzrostl trh s elektrickými autobusy v první polovině roku 2023 o 45 % . Podle Chatrou CME Solutions bylo během tohoto období zaregistrováno celkem 2 567 bateriových elektrických autobusů. Znamená to, že více než jeden ze tří nových městských autobusů (37,5 procenta) v Evropě je nyní bez emisí. S celkem 260 autobusy je MAN Truck & Bus na druhém místě v počtu nových registrací v Evropě. Elektrické autobusy MAN jsou mimořádně oblíbené i na německém trhu: Z 297 nových registrací v Německu v prvních šesti měsících letošního roku bylo 63 od MAN. " Máme z tohoto velkého úspěchu velkou radost ," uvádí Barbaros Oktay. " Chceme však na silnice uvést ještě výrazně více elektrických autobusů. Do roku 2025 bude polovina našich nových městských autobusů elektrická, a to jen o pět let později bude až 90 procent našich autobusů v Evropě poháněno bateriemi. Zaměřujeme se také na elektrifikaci meziměstských autobusů a autokarů .“ Německý výrobce získal pro MAN Lion's City 12 E ocenění Bus of the Year 2023 a pro MAN Lion's City 10 E, midibus vyráběný v polských Starachowicích od začátku roku, Bus of the Year ve Španělsku . Udržitelná mobilita: zaměření na ochranu životního prostředí a klimatu MAN společně s partnery a zákazníky prosazuje udržitelnou mobilitu s ohledem na ochranu životního prostředí a klimatu. " Jsme plně oddáni cílům Pařížské klimatické dohody. Kromě toho jsme skutečně odhodláni jednat zodpovědně a pozitivně přispívat společnosti, " řekl Oktay. Společnost si proto klade za cíl stát se nejpozději do roku 2050 z hlediska své bilance skleníkových neutrální. K dosažení svých ambiciózních klimatických cílů se zaměřuje především na elektrifikaci produktů, které prodává a které jsou zodpovědné za přibližně 97 % emisí CO2 společnosti. " Na naší cestě k nulovým emisím se v autobusovém byznysu plně spoléháme na elektrický pohon. Za tímto účelem v příštích několika letech důsledně převádíme naše portfolio v segmentu městských autobusů a meziměstských autobusů na elektrická vozidla ." MAN se zaměřuje na bateriové elektrické pohony, protože vozidla jsou ekonomicky přesvědčivá. " BEV jednoduše nabízí nejlepší TCO pro naše zákazníky. Proto se v dalším kroku zaměřujeme také na elektrickou variantu pro autokary ," říká Oktay. Vysokonapěťové baterie pro elektrické autobusy a nákladní automobily se budou od začátku roku 2025 sériově vyrábět v Norimberku. MAN v příštích pěti letech investuje přibližně 100 milionů eur. Cílem je rozšířit výrobní kapacitu na více než 100 000 baterií ročně. MAN tímto způsobem pokládá základy industrializace elektrických pohonů. V budoucnu by mohly být použity k vybavení přibližně 15 000 až 25 000 eBusů nebo eTrucksů. Kromě toho se má nabíjecí infrastruktura rozšířit v rámci společného podniku Milence, který skupina TRATON založila společně se společnostmi Daimler Truck a Volvo Group: Plánem je zřízení nejméně 1 700 vysoce výkonných nabíjecích bodů na dálnicích a logistických centrech nebo v jejich blízkosti po celé Evropě v příštích několika letech. " Je pro nás důležité pokročit v oblasti elektromobility, uvést na silnice vynikající elektrická vozidla vhodná pro každodenní použití a nabídnout našim zákazníkům inovativní technologie. Abychom toho dosáhli, pracujeme na široké škále různých možností a každý den vydáváme to nejlepší ," dodává Oktay.

person rebus  date_range 20.09.2023
Reklama
Reklama
TEZAS SERVIS
Reklama
Volvo electric
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací