Zpravodajství
Muzeum dopravy ve Strašicích na Velký pátek 18. dubna zahájí letošní sezónu veřejných jízd historických vozů MHD v ulicích Plzně. Trolejbus Škoda 15 Tr pojede po trase LOBZY - Hl. nádraží - Prokopova - Doudlevce - SÍDLIŠTĚ BORY a po stejné trase zpět. Tato nostalgická linka připomene 50 let od zavedení trolejbusů do čtvrti Lobzy, které připadá právě na letošní rok. Svézt se můžete i autobusem KAROSA ŠL 11.
V Černické ulici bude možné z trolejbusu přestoupit na historický autobus KAROSA ŠL 11 nasazený na polookružní trasu: SLOVANY - Prokopova - Mrakodrap - Sady Pětatřicátníků - Rondel - Nám. Republiky - Prokopova - SLOVANY. Jízdy budou odpoledne od 13 do 19 hodin. Jízdní řády zde. Ve Strašicích pak Muzeum otevře letos poprvé své brány pro veřejnost o víkendu 17. a 18. května.
Dopravní podnik Wiener Linien pravidelně investuje do své infrastruktury a modernizace, i letos půjde o stovky milionů eur. A obliba veřejné dopravy ve Vídni každoročně stoupá. V roce 2024 využilo metro, tramvaje a autobusy 873 milionů osob, tedy 2,4 milionu lidí denně. To představuje oproti předchozímu roku nárůst o 6,8 %. Poprvé klesl podíl automobilové dopravy.
Zvýšení počtu cestujících tak ovlivnilo i rozložení modal splitu. Podíl veřejné dopravy, kterou pravidelně jezdí zhruba 1,3 milionu Vídeňanů, narostl oproti předešlému roku o dva procentní body na 34 %. Naopak automobilová doprava na území města poprvé klesla na 25 %. „ Nárůst cestujících v MHD oproti předchozím letům opět ukazuje, že veřejná doprava je páteří ekologické městské mobility. A aby to tak zůstalo, investujeme nadále ve velkém do rozvoje a údržby její infrastruktury ,“ říká jednatelka Wiener Linien Alexandra Reinagl. Dopravní podnik se tak loni pustil do rozsáhlých oprav, během nichž obnovil 8,6 km kolejí a 53 výhybek. Dále se mu podařilo dokončit 100 rekonstrukcí, včetně přeměn dopravních tepen Wiedner Hauptstraße a Universitätsstraße. Bohaté investice pokračují i letos: do rozšíření a modernizace sítě veřejné dopravy, nákupu vozidel a realizace řady projektů putuje 909 milionů eur. Letošní rok navíc přináší hned několik novinek. Od léta vyrazí do ulic 20 autobusů na vodíkový pohon , konkrétně na linkách 2A a 3A v centru a lince 39A na severozápadě města. Inovace neminou ani tramvajovou síť. Na podzim totiž přibude nová linka 12, která propojí 2., 8., 9. a 20. vídeňský obvod. Nové spojení mezi městskými obvody Donaustadt a Floridsdorf na severovýchodě města nabídne linka 27. Mimo to začnou v polovině roku stavební práce na trati linky 18, která bude prodloužena až ke stanici metra U2 Stadion. Nadále probíhá i souběžná výstavba linky metra U5 a nového úseku linky U2: mezi stanicí Frankhplatz, jejíž interiér se už buduje, a Karlsplatz na nové lince U5 by se cestující měli poprvé svézt už napřesrok. Pro zachování vysoké kvality služeb investuje dopravní podnik nejen do infrastruktury, ale i do vzdělávání svých zaměstnanců. V roce 2024 vyškolil celkem 337 řidičů tramvají, 105 strojvedoucích metra a 199 řidičů autobusů. Kromě toho pravidelně pořádá náborové akce, jimiž se snaží získat patřičnou náhradu za silné ročníky, které brzy odejdou do důchodu Mezinárodní kancelář města Vídně v Praze
Rok 2024 byl pro VDL Groep podle očekávání méně úspěšný než rok předchozí. Rodinný podnik však takový výsledek očekával. Okamžitý dopad měly ukončení provozu VDL Nedcar, nepříznivé okolnosti způsobené nedostatkem materiálu a následným zpožděním dodávek autobusů, stagnující vývoj na trhu a zvýšené náklady. Obrat VDL Bus & Coach se zvýšil, zůstala ale ztrátová. Na letošní rok jsou objednávky na elektrické autobusy Citea vyčerpány, k dispozici bude nová zájezdová Futura.
Společnost VDL Groep shnula své výsledky za rok 2024 na konci března 2025. Kombinovaný roční obrat v roce 2024 dosáhl 4 281 miliard eur, což představuje pokles o více než 30 % ve srovnání s obratem v rekordním roce 2023 (6 354 miliard eur). Čistý zisk klesl o téměř 20 % z 82 milionů eur v roce 2023 na 66 milionů eur. V 11. týdnu roku 2025 dosáhlo portfolio zakázek (bez divize montáže automobilů) celkem 1 932 miliard eur, oproti 1 864 miliardám eur v 11. týdnu roku 2024, což představuje nárůst o 4 %. Od začátku roku 2025 zůstal počet zaměstnanců stejný a činí celkem 13 800. Prezident a generální ředitel VDL Groep Willem van der Leegte: „ V roce 2024 jsme věnovali velkou pozornost hlavním výzvám, které, jak jsme předpovídali, budou mít podstatný dopad na naše roční výsledky: ukončení provozu VDL Nedcar v Bornu a v důsledku pandemie Covidu problémy v dodavatelských řetězcích a následné zpoždění dodávek autobusů. Nicméně jsme i nadále hledali příležitosti a se společností Van Hool jsme uskutečnili jednu z největších akvizic v naší historii. Díky tomu si autobusový průmysl udržel přibližně 1 600 pracovních míst a dále posiluje naši pozici výrobce autobusů. Integrace společnosti Van Hool do naší organizace probíhá dobře .“ Autobusy a autokary VDL Bus & Coach V roce 2024 se obrat divize Autobusy a autokary zvýšil o 67 % z 304 milionů EUR v roce 2023 na 509 milionů EUR. Hlavním důvodem je nárůst dodaných autobusů do veřejné dopravy. Nová generace VDL Citea, která se do sériové výroby dostala v roce 2023, byla dodána na domácí trhy v Nizozemsku a Belgii a také v Německu, Dánsku, Itálii, Lucembursku a Finsku. "Plně elektrický produkt VDL Bus & Coach je na evropských ulicích stále více viditelný ." Divize autobusové a autokarové dopravy však vykazuje ztrátu. Aby byla zajištěna udržitelnost a kontinuita a aby byly uspokojeny požadavky trhu, environmentální požadavky a zákony a předpisy, vynakládá skupina značné investice do výzkumu a vývoje jak pro veřejnou dopravu tak pro zájezdové autobusy. S vlastními softwarovými architekty, vývojáři a testery se VDL Bus & Coach zaměřuje na otázky „chytré“ mobility, jako je konektivita, hospodaření s energií a prodlužování životnosti baterií. V roce 2024 věnovala společnost velkou pozornost akvizici zkrachovalé Van Hool. " Díky přístupu na severoamerický trh, dokončení produktového portfolia a moderní továrně na autobusy v Makedonii posiluje VDL touto akvizicí svou pozici výrobce autobusů. Zahájit dodávky v zkrachovalé firmě této velikosti a integrovat ji do organizace VDL nebyl snadný úkol. Nicméně tato integrace probíhá uspokojivě. Společnostem VDL Bus & Coach a VDL Van Hool je čas na to, aby se stále více propojily a vytvořily jednu společnost s více produktovými skupinami ." VDL očekává, že její obrat v sektoru veřejné dopravy v roce 2025 dále vzroste. Další navyšování výroby VDL Citea povede k vyššímu počtu dodávek. Objednávky na tento elektrický městský autobus jsou pro rok 2025 vyčerpány. Kromě autobusů pro veřejnou dopravu v roce 2025 představí i nový autokar VDL Futura. První kusy tohoto nového vozidla, jehož hlavním zaměřením je nízká spotřeba energie, maximální využití a optimální zážitek z cestování, budou vyrobeny a dodány v roce 2025. Portfolio objednávek divize Buses & Coaches se za posledních 12 měsíců rozrostlo ze 465 milionů eur v 11. týdnu roku 2024 na 590 milionů eur (nárůst o 27 %). Montáž automobilů Obrat divize montáže automobilů klesl z 2,489 miliardy eur v roce 2023 na 185 milionů eur v roce 2024. Tento pokles vysvětluje VDL ukončením výrobní smlouvy se společností BMW. Divize montáže automobilů hospodaří ztrátově. Od ukončení této dohody se pozornost přesunula k tomu, aby lokalitě Born poskytla novou budoucnost. To staví na znalostech a zkušenostech z inženýrství, industrializace a výroby. Kromě rozšíření automobilových aktivit společností VDL Special Vehicles a VDL Mobility Innovation Center v Bornu se v tomto závodě usiluje o zřízení dalších vysoce kvalitních výrobních aktivit. Inovační centrum VDL Mobility montuje bateriové bloky pro vozidla. Společnost VDL Special Vehicles rozšířila své portfolio zakázek, včetně víceleté smlouvy na komplexní kontroly desítek tisíc osobních vozidel ročně. Rok 2025 se bude točit kolem dalšího přilákání nových obchodních aktivit a transformace závodu Born na udržitelné, autonomní výrobní místo pro národní a evropský vysoce kvalitní zpracovatelský průmysl s pozitivním dopadem na zaměstnanost a (regionální) ekonomiku. Výhled do roku 2025 Celkově by měl obrat skupiny VDL Groep v roce 2025 zůstat ve srovnání s rokem 2024 stejný. Navzdory mírnému ochlazení ekonomiky je portfolio zakázek na stabilní, vysoké úrovni kolem 2 miliard eur. " Výsledek se nyní dále zlepší, protože byly vynaloženy jednorázové náklady spojené s ukončením provozu VDL Nedcar a dodávky autobusů se budou i nadále zlepšovat. Výhled pro trhy s high-tech a mobilitou je v krátkodobém horizontu o něco horší. To bude kompenzováno rozmanitostí aktivit a také tím, že VDL má dobrou pozici na několika růstových trzích (včetně potravinářských technologií, infrastruktury, energetiky a obrany) ." VDL Groep
Od 9. do 20. dubna hostí Česká republika v Českých Budějovicích 26. ročník Mistrovství světa v ledním hokeji žen IIHF 2025. Při této příležitosti poskytne IVECO BUS jako oficiální dopravní partner čtyři autobusy pro přepravu týmů: dva meziměstské autobusy CROSSWAY a dva turistické autokary EVADYS. Dalších šest autokarů EVADYS poskytnou České dráhy, resp. ČD Bus.
Všechna vozidla jsou vyrobená v závodě ve Vysokém Mýtě. CROSSWAY je oblíbený meziměstský autobus, EVADYS je turistický autobus určený pro pohodlnou přepravu na delší vzdálenosti. „ Jsme velmi hrdí na to, že jsme součástí této důležité sportovní události. Naše vozidla zajistí pohodlnou přepravu pro všechny zúčastněné týmy ,“ řekl Jan Kimla, obchodní ředitel společnosti IVECO BUS pro trhy střední a východní Evropy a severských zemí. „ Jako specialista na udržitelnou a inkluzivní kolektivní mobilitu sdílíme stejné hodnoty týmového ducha, odhodlání a výkonu, jaké se nacházejí v týmových sportech, jako je hokej .“ IVECO BUS
Na konci března spustil vídeňský dopravní podnik Wiener Linien projekt „Öffi-Packerl“, který umožní přepravu zásilek veřejnou dopravou. Z cestujících ve dvou tramvajových linkách se stali kurýři.
Množství balíků ve Vídni stále roste a jejich přeprava zvyšuje dopravní zatížení, cílem pilotního projektu je snížit počet dodávkových vozidel ve městě a nabídnout ekologičtější formu doručování. Místo dodávkou dorazí zásilky do cíle tramvají. Přivezou je cestující, kteří na trase jedou. Testovací fáze potrvá osm týdnů, probíhá v severní části Vídně ve 22. městském obvodu Donaustadt, a zúčastní se jí 150 dobrovolníků. Na vybraných tramvajových zastávkách, Donauspital a Konstanziagasse (linka 25) a Hausfeldstraße (linka 26), dopravní podnik už nainstaloval speciální balíkové schránky. V průběhu dubna se síť rozšíří ještě o další stanoviště, zásilkový box přibude také na zastávce Kagran. Jak se z běžných cestujících stanou kurýři? Ti, kteří se zapojí do pilotního provozu, si pomocí aplikace mohou zkontrolovat, jestli se na jejich trase nenachází nějaký balík k doručení. Pokud ano, balíček si ze schránky vyzvednou pomocí QR kódu a jednoduše ho vezmou s sebou. Na cílové zastávce ho uloží do dalšího boxu. Aby byla přeprava pohodlná a bezpečná, zásilky nesmějí přesáhnout délku 50 cm ani hmotnost 5 kg. Projekt navazuje na studii proveditelnosti z roku 2021 , která ukázala, že Vídeňané jsou tomuto konceptu velmi nakloněni. Až 90 % oslovených cestujících ocenilo možnost vyzvednout si balíček přímo na své tramvajové zastávce. A 65 % z nich projevilo ochotu se na přepravě aktivně podílet. Na základě výsledků studie provedl dopravní podnik řadu přípravných prací – od průzkumu preferencí ohledně doručovacích časů či velikosti a váhy zásilek, přes analýzu toků cestujících, až po vývoj samotné aplikace a solárně napájených schránek, které nevyžadují elektrické připojení. Zahraniční kancelář města Vídně Eurocomm-PR Praha
V Londýně se ve dnech 4. a 5. března uskutečnila konference Transport Ticketing Global . Jedná se o jednu z nejvýznamnějších světových událostí v oboru chytrého odbavování a mobility. V rámci konference se každoročně vyhodnocuje Best Smart Ticketing Programme – tedy nejlepší odbavovací systém. Letos získal ocenění projekt Transit Innovation in Costa Rica, jehož subdodavatelem je Mikroelektronika.
Ocenění se uděluje provozovateli veřejné dopravy a jeho technologickým partnerům, kteří spustili úspěšný a inovativní odbavovací systém. Při udělování ceny se hodnotí zejména úspěšnost přijetí systému cestujícími, udržitelnost, schopnost řešit dopravní výzvy v regionu a další faktory. Uděluje se ve třech kategoriích, podle velikosti systému. Mikroelektronika a její partneři získali ocenění v kategorii 200 000 až 1 milion jízd za den, což je střední velikost. Transit Innovation in Costa Rica je projektem společností Mastercard, Central Bank of Costa Rica, dopravních regulátorů a Banco de Costa Rica. Jedná se o celonárodní integrovaný systém autobusové dopravy s možností platby jízdného bezkontaktní bankovní kartou. Dopady projektu dalece přesahují oblast veřejné dopravy. Inciativa podporuje finanční inkluzi obyvatel, tedy užívání digitálních platebních prostředků napříč širším demografickým spektrem. Mikroelektronika se kvalifikovala spolu se dvěma dalšími výrobci odbavovacích zařízení jako výhradní subdodavatel. Následně spolu s nimi dodala zařízení pro první etapu s možností podílet se na dalším rozšiřováni unikátního a ambiciózního projektu. Vedle systému v Kostarice se do užšího výběru dostalo dalších pět odbavovacích systémů. Modernizace odbavovacího systému v New Jersey, železniční systém v Aucklandu, EMV systém v Lisabonském metru, integrovaný EMV dopravní systém v Toskánsku a dopravní systém ve Vilniusu. Všechny projekty jsou ukázkovými příklady úspěšného zavádění inovací ve veřejné dopravě. Mikroelektronika
IVECO letos slaví hned tři významná výročí. Kromě největšího výrobního závodu IVECO BUS a rodiště modelů CROSSWAY, si připomene 100 let závodu Annonay ve Francii a půl století v celosvětové historii ve výrobě užitkových vozidel pro osobní dopravu pod hlavičkou IVECO.
Založení IVECO (zkratka z Industrial VEhicles COrporation) v roce 1975 bylo v oblasti užitkových vozidel významnou evropskou událostí. Vzniklo spojením pěti významných evropských výrobců průmyslových vozidel: Fiat Veicoli Industriali (do které patřily společnosti Officine Meccaniche a Lancia Veicoli Speciali), Unic a Magirus-Deutz. V roce 1991 se IVECO rozšířilo začleněním dvou italských společností: Sicca, která se specializovala na podvozky pro autokary a autobusy, a Altra, která se zaměřovala na prototypy elektrických a hybridních autobusů. V témže roce IVECO získalo společnost Pegaso, španělského lídra vzniklého ze společnosti Hispano-Suiza, známého svými osobními a nákladními automobily a autobusy. V roce 1999 spojily společnosti IVECO a RENAULT V.I. své síly, aby rozvíjely své aktivity v oblasti autokarů a autobusů, a založily IRISBUS, druhého největšího evropského výrobce v tomto sektoru. Tato aliance propojila francouzské, italské, španělské, české a maďarské zkušenosti a pod jednou hlavičkou sjednotila značky IVECO, Pegaso, Orlandi, Renault, Heuliez, Ikarus a Karosa. V roce 2003 získalo IVECO akcie společnosti RENAULT V.I., stalo se jejím jediným akcionářem a převzalo kontrolu nad společností IRISBUS. V roce 2013 se IVECO BUS, nahrazující název IVECO-IRISBUS, stalo novou značkou určenou pro užitková vozidla pro osobní dopravu. Tím se rozloučilo s logem delfína a byla zahájena nová etapa rozvoje v rámci dalších mezinárodních aktivit skupiny. Dnes je značka IVECO BUS známá po celém světě a je jedním z klíčových výrobců užitkových vozidel pro osobní dopravu. Je celosvětově zastoupena sedmi výrobními závody – Annonay a Rorthais ve Francii, Vysoké Mýto v České republice, Brescia a Foggia v Itálii, Sete Lagoas v Brazílii a Córdoba v Argentině – a třemi výzkumnými a vývojovými centry v Evropě, stejně jako rozsáhlou sítí prodejců (1 000 servisních míst). Současné IVECO BUS navrhuje, vyrábí a prodává širokou škálu vozů, která splňují potřeby soukromých dopravních společností a provozovatelů veřejné dopravy po celém světě. Výrobce je už více než 25 let lídrem v oblasti alternativních energií, nabízí několik řad vozidel využívajících různé druhy pohonu – včetně biopaliv, zemního plynu, elektřiny a vodíku. Technologii na zemní plyn řadu městských, meziměstských autobusů a minibusů. Díky elektrifikaci závodů v Rorthais, Foggii, Vysokém Mýtě a Annonay, jejichž součástí je i montáž baterií, má pod kontrolou celý výrobní řetězec v oblasti elektrických vozidel. Oslavy 50. výročí založení IVECO budou ve znamení historické akce „50xBeyond “, kterou Iveco Group pořádá ve dnech 12. až 15. června v OGR (Officine Grandi Riparazioni), novém centru inovací a umění v Turíně. Na této akci se setkají zástupci institucí, klienti, investoři, obchodníci, partneři a všechny zúčastněné strany, které se podílely na budování historie značky, i ty, které pracují na její budoucnosti. Kromě tohoto významného setkání připravuje IVECO BUS také akce u příležitosti dalších výročí. Největší francouzský průmyslový závod Annonay s dlouhou tradicí výroby autobusů a autokarů oslaví v roce 2025 sté výročí . Vysoké Mýto v České republice, rodiště modelové řady CROSSWAY a největší výrobní závod IVECO BUS, oslaví 130 let od založení společnosti. Historie se začala psát v roce 1895 , kdy se Josef Sodomka přistěhoval do Vysokého Mýta a založil zde kolářskou dílnu. Z výroby kočárů se postupně přeorientoval na produkci automobilů, v roce 1928 opustil továrnu první autobus. IVECO BUS dnes čerpá z prestižního evropského dědictví a z dovedností a technických úspěchů získaných v průběhu let. Mezi největší úspěchy výrobce v tiskové zprávě zařadil: Vývoj „dvourežimových“ autobusů, které kombinují ekologické výhody elektrické trakce s flexibilitou a autonomií spalovacího motoru, zahájilo IVECO v 80. letech 20. století a představilo svůj dvourežimový model odvozený od autobusu IVECO 471. Jako průkopník v oblasti alternativních energií představil výrobce v roce 1998 první autobus na zemní plyn CityClass CNG, který následoval po městském modelu Iveco 490 TurboCity UR Green. V roce 2003 byla společnost IVECO-IRISBUS na veletrhu UITP v Madridu prvním výrobcem, který představil městský vodíkovým motorem poháněný autobus s palivovým článkem City Class. Jeden model byl použit během XX. zimních olympijských her a IX. zimních paralympijských her v Turíně v roce 2006. Modelová řada CROSSWAY, uvedená na trh v roce 2006, se rychle stala referenčním modelem v segmentu meziměstských vozů a do dnešního dne bylo vyrobeno více než 65 000 kusů. Jednotlivé modely určené pro městskou, meziměstskou a školní dopravu, které jsou k dispozici ve všech variantách pohonu, se vyrábějí ve Vysokém Mýtě (Česká republika). V roce 2010 výrobce představil nové řady diesel-elektrických hybridních autobusů: IRISBUS Citelis a HEULIEZ Access'Bus GX 327 a 427. Tyto modely, které byly ve světové premiéře představeny na Evropské výstavě mobility v Paříži a které jsou k dispozici ve standardní a kloubové verzi, nabízely výraznou úsporu spotřeby paliva ve srovnání se svými dieselovými ekvivalenty a byly oceněny „Trofejí za inovaci“ v kategorii „Energie a životní prostředí“. V roce 2013 uvedlo IVECO BUS na trh URBANWAY, svůj první městský autobus s motorem Euro VI. Tento model je k dispozici ve všech variantách pohonu: CNG a hybridní verzi, , a také vysoce komfortní verzi s názvem CREALIS, která je kromě komfortu zaměřená také na design. Výrobce zahájil svůj plně elektrický program v roce 2015 uvedením bateriového modelu HEULIEZ GX 337 ELEC, který se mimo Francii prodává pod názvem IVECO E-WAY. Od té doby se nabídka elektrobusů rozrostla o novou generaci bateriových modelů E-WAY, městský autobus s vodíkovým palivovým článkem E-WAY H2, elektrické meziměstské modely CROSSWAY Low Entry ELEC, CROSSWAY ELEC a minibus eDaily. Tuto nabídku doplňuje soubor služeb Energy Mobility Solutions, který je určen k podpoře zavádění elektrických vozových parků pro veřejné i soukromé zákazníky.
Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Za tři roky téměř 700 dobrovolníků pomohlo opravit 45 kilometrů turistických tras po celé republice. Pokud máte rádi přírodu a hlavně chuť něco změnit, už 12. dubna startuje další ročník. V plánu je 20 brigád - v Moravskoslezských Beskydech, Krkonoších i ve středních Čechách.
První dobrovolnická brigáda Stezky z lásky v letošní sezóně se uskuteční 12. dubna ve Valči u Karlových Varů. Následovat bude přibližně deset víkendových akcí až do června, poté proběhne krátká letní pauza a od září do listopadu se bude pokračovat druhou částí sezóny. Brigády se konají po celé České republice – dobrovolníci pomohou s obnovou turistických stezek například v Krkonoších, Beskydech nebo Krušných horách. Každý si může vybrat mezi fyzicky náročnějšími úkoly a lehčími pracemi, zapojit se tedy mohou všichni bez ohledu na zkušenosti či kondici. Přihlásit se je možné již nyní na webu projektu: www.stezkyzlasky.cz/pridejte-se . Pro lepší přehled byla vytvořena interaktivní mapa brigád 2025, kde si každý může snadno vybrat lokalitu, která mu nejlépe vyhovuje: Mapa brigád . Projekt Stezky z lásky není jen o obnově turistických tras, ale také o propojování lidí a společném trávení času. Každá brigáda je pečlivě připravena – organizátoři zajišťují stravu, osvěžení v podobě Kofoly a dalších nealko nápojů, ubytování a ve většině případů potřebné nářadí. Akce začínají v pátek v podvečer. U vybraných brigád mají účastníci možnost zažít program s chataři, ochránci přírody či značkaři KČT. Nechybí ani večerní posezení u ohně nebo kratší výlet do okolí. Hlavní program pak probíhá v sobotu, kdy dobrovolníci věnují svůj čas obnově turistických tras nebo dalších přírodních lokalit. Projekt si již získal silnou základnu dobrovolníků, kteří se na akce pravidelně vracejí. Jedním z největších srdcařů projektu je Lukáš Burian, IT specialista z Prahy, který se v loňském roce zúčastnil hned patnácti brigád a stal se tak nejaktivnějším dobrovolníkem Stezek z lásky. Poprvé se zapojil při obnově Vilemíniny stezky v Nelahozevsi. Od té doby procestoval s projektem celou republiku a zapojil se do obnovy tras v Krkonoších, Beskydech i Středočeském kraji. Na brigádách ho baví nejen práce, ale i atmosféra – večerní posezení u ohně, nová přátelství a parta lidí, které spojuje láska k přírodě. I letos plánuje pomoci na alespoň patnácti akcích – stejně jako loni. Kde a kdy se mohou dobrovolníci letos zapojit: 12. dubna, Karlovarský kraj: Údržba turistické trasy z Valče do Chyše 26. dubna, Moravskoslezské Beskydy: Návrat na chatu Prašivá 17. května, Moravskoslezské Beskydy: Opava chodníku Bosou nohou 24. května, střední Čechy: Oprava stezky po Menhirech po těžbě dřeva 31. května, střední Čechy: Zpřístupnění hradu Stará Dubá 7. června, Krkonoše: Pomoz s námi v Krkonoších - čištění odvodňovacích stružek 14. června, Moravskoslezské Beskydy: Úprava stezky Po medvědích tlapkách a louky kolem rámu na Ujmiskách 21. června, Moravskoslezské Beskydy: Úprava stezky na Čertovy mlýny 28. června, Krkonoše: Pokračování brigády u Pančavského vodopádu
Z plzeňského závodu Škoda Group v Plzni se 3. dubna po 19:30 hodině vydal tahač s návěsem a s první z celkem až 200 tramvají, které Škodovka pro hlavní město vyrobí . Dopravní podnik zatím objednal 40 vozů, letos by měl výrobce dodat 20 těchto nízkopodlažních supermoderních vozů. Domovskou garáží bude nová vozovna Hloubětín , první vůz ale nejprve přivítají v Ústředních dílnách DPP. Ještě v dubnu by měl zahájit zkušební jízdy bez cestujících pro homologaci nového typu vozidla.
Gregor Czaika, ředitel výrobního závodu v Holýšově, se stává současně i novým CEO Daimler Buses Česká republika. Artur Konarski přebírá novou roli Head of Sales, Customer Services & Parts a bude zodpovědný za prodej a služby zákazníkům v Servisním centru v Praze. Sídlo společnosti se přesouvá do Holýšova. Vše od 1. dubna 2025.