Pro cestující
Po deseti letech dálkového cestování v Evropě, nedávném vstupu do Mexika a Indie představuje Austrálie nový milník v regionu Asie a Tichomoří. V Austrálii se Flix zaměří na letní cestovatelskou sezónu.
Společnost se sídlem v Mnichově postupně rozšiřovala své dálkové autobusové a vlakové služby z Evopy do Severní Ameriky, Latinské Ameriky a Indie. K této mezinárodní síti se nyní připojuje i Austrálie. Služby budou spuštěny s využitím zavedeného partnerského modelu Flix. „ Austrálii jsme sledovali již dlouho, ale díky jedinečné geografii země nám cesta trvala o něco déle. Potenciál nám však byl vždy jasný, “ řekl André Schwämmlein, generální ředitel a spoluzakladatel Flix. Podle prognóz se očekává stabilní růst trhu meziměstské autokarové dopravy v asijsko-pacifickém regionu s odhadovanou složenou roční mírou růstu 12,2 % v letech 2023 až 2028. Růst způsobuje rostoucí životní úroveň, zlepšující se infrastruktura a omezená alternativa v podobě železniční dopravy. „ Austrálie není jen atraktivním samostatným růstovým trhem, ale také dalším milníkem v přítomnosti Flix v asijsko-pacifickém regionu. Je to krok k budování propojené a udržitelné budoucnosti cestování po celém světě. Spolu s Latinskou Amerikou tvoří tyto dva regiony jádro našeho dlouhodobého plánu růstu a inovací ,“ dodal Schwämmlein. „ Ačkoli stávající provozovatelé nabízejí moderní vozidla, sektor zůstává z velké části tradiční, s pouze částečnou digitální integrací. To otevírá dveře skutečným inovacím zaměřeným na zákazníka a plně digitálnímu zážitku, kde můžeme těžit z naší globální zákaznické základny, která si s FlixBusem cestování po Austrálii oblíbí .“ Stejně jako ve 44 zemích i v Austrálii bude přístup Flix založen na stávajícím obchodním modelu. Flix bude poskytovat rezervační platformy, zákaznický servis a branding, zatímco místní provozovatelé zajistí vozidla a logistiku. Do funkce vrchního výkonného ředitele pro Austrálii je jmenován Yvan Lefranc-Morin, který je součástí Flixu již více než 10 let a úspěšně buduje důležité trhy jako je Francie a region Beneluxu. Stěhuje se do Sydney, povede nově zřízenou australskou kancelář a bude mít na starosti partnerství s dopravci. Od svého založení přepravila společnost Flix přes 500 milionů cestujících a nyní spojuje více než 6 800 destinací po celém světě. Pro Austrálii zatím nebyly oznámeny žádné konkrétní trasy ani jízdní řády.
Město počítá s nákupem osmi maximálně desetimetrových autobusů, které bude provozovat Jablonecká dopravní. Se svou servisní a poradenskou organizací ve věcech veřejné dopravy už uzavřelo desetiletou smlouvu, je tak časový prostor na možné získání dotace a vysoutěžení dodavatele.
Jablonečtí zastupitelé schválili v dubnu 2025 Koncepci poskytování veřejné dopravy od roku 2028. Její součástí je smlouva o poskytování přepravních služeb se společností Jablonecká dopravní, která od února 2028 zajistí třetinu provozu MHD prostřednictvím osmi elektrobusů. Zároveň bude dál zajišťovat poptávkovou dopravu. Z jednoho elektrického vozu pro 7 sedících cestujících, který jezdí od července 2025 , se počítá s rozšířením na tři elektrická vozidla. Dále bude městská hromadná doprava zajištěná páteřní krajskou linkou č. 101 Rychnov – Jablonec – Janov – Bedřichov – (Liberec), kterou budou spolufinancovat města Bedřichov a Jablonec, protože částečně nahradí MHD. Na jejího provozovatele má proběhnout veřejná soutěž. Zbývající linky MHD v Jablonci nad Nisou bude provozovat 15 vozidly externí dopravce vybraný v rámci výběrového řízení. Se všemi změnami se počítá až v roce 2028, kdy skončí pětiletá smlouva na zajištění MHD současnému provozovateli ČSAD Slaný . Elektrobusy budou nasazené na linky č. 101 (pouze školní spoj), 102, 103, 104, 105, 107, 108, 109, 113, 114, 116 a 126, a to v kombinaci běžného i víkendového provozu. Každý z osmi autobusů bude maximálně desetimetrový s kapacitou 50 cestujících. Infrastrukturu pro nabíjení vozidel bude provozovat Jablonecká energetická, a.s. Základní ekonomické parametry smlouvy: cena dopravního výkonu pro rok 2028: 93,60 Kč/km, tržby z jízdného: 22,50 Kč/km, kompenzace města: 71,10 Kč/km, roční kompenzace za provoz elektrobusů: 24,17 mil. Kč. Statutární město Jablonec nad Nisou
Operativní poptávková doprava pod značkou TvůjBus bude od září letošního roku dál v provozu mezi Novým Městem pod Smrkem a Jindřichovicemi pod Smrkem. Cestující si zakoupí jízdenku v mobilní aplikaci Idolka nebo ve vozidle u řidiče. Objednání bude i nadále možné přes mobilní aplikaci TvůjBus nebo telefonicky prostřednictvím Centrálního dispečinku IDOL. Od prosince TvůjBus z velké části nahradí současné autobusové a vlakové spoje.
V červnu bylo vyhodnoceno období pilotního provozu, který v oblasti funguje od září 2024. Mikrobus pro maximálně 8 cestujících podle reálných přepravních potřeb zajišťuje v pracovní dny mezi 7. a 19. hodinou dopravu pro Jindřichovice pod Smrkem, Nové Město pod Smrkem, Horní Řasnici a částečně též Dolní Řasnici. Za období září 2024 až červen 2025 eviduje systém 4 537 přepravených cestujících. „ Pilotní provoz prokázal, že poptávková doprava může fungovat jako součást standardní dopravní obslužnosti. Předpokládáme, že po sloučení s ní se počet přepravených cestujících ještě zvýší, “ říká Jan Sviták, náměstek hejtmana pověřený řízením resortu dopravy. Na pokračování poptávkové dopravy se shodli zástupci obcí i kraje. Dosud služba TvůjBus jezdí paralelně s vlakem nebo autobusem. „ Zaprvé, legislativa teprve od července tohoto roku umožňuje plnohodnotné zapojení do integrovaného dopravního systému. A současně jsme chtěli provoz nejprve otestovat v ostrém provozu, ale ne na úkor stávajících přepravních potřeb ,“ vysvětluje Otto Pospíšil, jednatel společnosti KORID LK. Od září bude TvůjBus plnohodnotně součástí IDOL. Cestující si zakoupí jízdenku v mobilní aplikaci Idolka nebo ve vozidle u řidiče. Objednání bude i nadále možné přes mobilní aplikaci TvůjBus nebo telefonicky prostřednictvím Centrálního dispečinku IDOL. Propojení aplikací TvůjBus a Idolka se připracvuje. TvůjBus současně převezme číslo linky 672, která dnes dopravu mezi Jindřichovicemi a Novým Městem zajišťuje. Od prosince TvůjBus plnohodnotně převezme obslužnost mezi Novým Městem a Jindřichovicemi. V rámci tzv. semifixního provozu mikrobus zajistí svoz dětí do ZŠ v Novém Městě pod Smrkem. Zhruba od 7:30 do 18:30 bude fungovat operativně. „ Zvažujeme částečnou fixaci času odjezdu v odpoledních hodinách, abychom předešli situaci, že se děti nedostanou po vyučování domů ,“ upřesňuje Pospíšil. Stávající autobusové spoje linky 672 budou nahrazeny poptávkovou dopravou. Vyjma večerních odjezdů v 19:39 a 21:39, které zůstanou zachovány tak, jak jsou. Vlaková linka L61 bude provozována mezi Novým Městem a Jindřichovicemi pouze o víkendu. V pracovní dny v tomto úseku bude plnohodnotně nahrazena službou TvůjBus. „ Jedná se o provozně i ekonomicky racionální závěr. Místo tří párů vlaků nabízíme uceleně v období 12 hodin operativní poptávkovou dopravu, která se lépe přizpůsobí přepravním potřebám cestujících, “ doplňuje Sviták. Roční pilotní provoz poptávkové dopravy stojí cca 2,5 milionu korun Kč. Podobné náklady lze předpokládat i v budoucnu. S připravovaným nahrazením klasických spojů lze dosáhnout úspory, ale především zefektivnění prostředků, které kraj na dopravní obslužnost vynakládá. „ Za naši obec oceňujeme zejména flexibilitu a rozšíření možností spojení do a z Nového Města, které klasickou cestou není příliš časté, a rozšíření by nejspíš nebylo efektivní ,“ pochvaluje si Martin Vondráček, starosta obce Jindřichovice pod Smrkem. Pro zajištění přepravních potřeb směrem do Frýdlantu i nadále zůstávají zachovány linky L61 (vlak) a 670 (bus). Cílem poptávkové dopravy je vhodné doplnění obslužnosti. KORID LK a CITYA prověřují o možnostech zavedení poptávkové dopravy v dalších regionech kraje, o konkrétních oblastech se dozvíme pravděpodobně v září.
Každodenní noční linka rozšiřuje spojení do Itálie. Se zastávkami v Rakousku se můžete vydat do Florencie a do Říma. Jde o další hlavní město, kam se můžete zelenými autobusy dostat.
Autobus vyjíždí z Prahy Florence v podvečer v 17:20, zastavuje také na pražském Hlavním nádraží. Dále ve Vídni na Erdbergu (21:35) a Vídni Südtiroler Platz, Štýrském Hradci a Klagenfurtu. V Itálii se pro cestující otevírá možnost cesty do Udine, Portogruara, Benátek-Mestre, Padovy, Boloně, Florencie a do Říma na stanici Tiburtina dorazí ve 14:05. Opačným směrem autobus odjíždí v 17:05, do Prahy dorazí následujícího dne ve 13:50. I do Říma je možné s sebou přibalit jízdní kolo. Hlavní města v síti Flix Propojení hlavních měst je základem autobusové sítě. S většinou evropských hlavních měst má Praha pravidelné spojení. S 23 městy jde o spojení přímé, s dalšími 11 s jedním přestupem. Nyní mohou cestující poprvé cestovat s FlixBusem přímo z Prahy do Říma. Cestující se dostanou například i do Vaduzu (s přestupem v Mnichově), nebo bez přestupu do Kišiněva, Bělehradu či Sofie. V rámci hlavních měst střední Evropy jde častokrát o několik spojení denně. Například: • až 23 spojení denně do Vídně • až 22 spojení denně do Berlína • až 11 spojení denně do Varšavy • až 10 spojení denně do Bratislavy • až 9 spojení denně do Budapešti „ Rozšiřujeme nabídku možných spojení, a myslím, že je báječné, že právě v tomto roce bude možné poprvé přijet autobusem přímo do Říma. Nová linka reaguje na poptávku cestujících a potvrzuje náš závazek neustále rozšiřovat přeshraniční mobilitu. " říká Michał Leman, generální ředitel společnosti Flix pro region Europe East. Všechny cesty vedou do Říma a mají zastávky V Římě je vše. Na obou březích řeky Tibery jsou památky z období více než 2000 let. Vybrat jen několik hlavních je nemožné, přesto udáváme pár tipů: Koloseum a antické památky na starověký Řím. Vatikán a bazilika svatého Petra, kde lze pozdravit nového papeže Lva XIV. Fontána di Trevi (letos již s omezeným vstupem), nebo Andělský hrad. Řím má také neskutečné město mrtvých, která je jen kousek od autobusové stanice Tiburtina, kam autobus z Prahy směřuje. Novými spojeními v rámci linky je možnost cestovat do měst Portogruaro, Boloňa a Padova. Portogruaro je menší městečko s velkým historickým významem v provincii Veneto. Turisticky vděčné je centrum města s ikonickými mlýny svatého Ondřeje i historická ulice Corso Martiri della Liberta, tu vroubí staré domy a paláce s bohatě zdobeným podloubím. Boloňa je hlavní město regionu Emilia-Romagna a mnohými je považována za centrum nejlepší italské gastronomie. Centrum města je protkané památkami, mimo jiné nejstarší botanickou zahradou světa nebo například Torri degli Asinelli a della Garisenda – což jsou dvě od sebe se odklánějící věže, symboly města. Nechybí ani řada sakrálních památek a samozřejmě jsou přítomné výstavné paláce italské nobility. Padova je město svatého Antonína, katedrála a přilehlý klášter patří mezi „must see“. Srdce Padovy charakterizují středověká tržiště, z nichž nejvýznamnější jsou Piazza delle Erbe a Piazza della Frutta, lemovaná historickými budovami a živými kavárnami. Chloubou města je kaple Scrovegni, kde se nachází Giottův cyklus fresek, mistrovské dílo západního umění. FlixBus letos rozřířil spojení po Evropě. Jen z Prahy bude dostupných 427 destinací, do města zajíždí 44 denních a 41 nočních linek.
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) a Mikroelektronika dokončily modernizaci odbavovacích zařízení ve vozidlech. Výměna 226 starých terminálů PT02 podporujících pouze Plzeňskou kartu, za nové multifunkční validátory CVP45 s barevným displejem, začala na konci minulého roku. Validátory VEGA 4. generace v PMDP obsahují nový bankovní terminál CRE11, který splňuje nejaktuálnější bezpečnostní a certifikační požadavky bankovních asociací. Plzeň zavedla tento systém plateb jako první město u nás před 10 lety.
„ Mít v MHD možnost pohodlného a rychlého odbavení je důležité. Jsem moc rád, že nyní už máme ve všech vozech plzeňské MHD jen moderní terminály, “ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar s tím, že bezkontaktní platbu bankovní kartou zavedla Plzeň ve své MHD jako první v republice v roce 2015. Od té doby se tento způsob platby stal dominantním. Vloni tvořily bankovní transakce 93 % všech prodejů jednotlivých jízdenek ve vozech MHD . Zatímco v roce 2005, kdy byl spuštěn elektronický odbavovací systém, se platilo výhradně Plzeňskou kartou a odbavovací terminály byly novinkou, dnes přechází systém do plné kompatibility s moderními způsoby placení. Stále však podporujeme i původní Plzeňskou kartu, kterou nadále využívá část cestujících – v roce 2024 se s ní zaplatilo přibližně 400 tisíc jízdenek. Za 10 let fungování terminálů, akceptujících bezkontaktní bankovní karty, bylo ve vozech MHD provedeno více než 33,8 milionu transakcí bankovní kartou. Jen za poslední dva roky jich bylo více než 10 milionů. Největší zlom nastal v roce 2018, kdy bezkontaktní bankovní karta poprvé překonala ostatní formy odbavení a stala se nejpoužívanější metodou nákupu jednotlivého jízdného. Každoročně využívá tento způsob nákupu stále více cestujících a i z tohoto důvodu PMDP přistoupily k výměně starých terminálů za nové. „ Letošní rok je pro nás z hlediska odbavení přelomový. Všechna vozidla budou vybavena jen nejmodernější technologií a nabídneme cestujícím maximální pohodlí a volnost ve volbě způsobu platby. Ať už preferují bankovní kartu, Plzeňskou kartu nebo mobilní aplikaci, vždy je čeká rychlé a bezproblémové odbavení, “ říká generální ředitel PMDP Jiří Ptáček. Instalace nových terminálů do vozů MHD je součástí širšího trendu digitalizace a zjednodušování cestování v Plzni. Již v minulém roce byl spuštěn nový e-shop Plzeňské karty, kde si mohou cestující elektronicky zažádat o Plzeňskou kartu. V březnu letošního roku pak PMDP spustily novou mobilní aplikaci Virtuální Plzeňská karta a také odstranily nutnost validace transakcí provedených v e-shopu Plzeňské karty. Validátory CVP45 jsou pokračovatelem řady VEGA od Mikroelektroniky . Jejich základním poznávacím znakem je totožná instalační platforma s validátory 2. a 3. generace. Toto zásadně zjednodušuje instalace do vozidel a případné záměny se zařízeními minulých generací. CVP45 je karetní validátor s barevným displejem 5,7” a tepelnou tiskárnou. V prostoru pro papírovou roličku je umístěna optická závora pro detekci stavu docházejícího papíru. Tato závora umožňuje zjistit, zda je délka návinu papíru v roličce menší než definovaná a tuto informaci předat řidiči a do monitoringu systému. Na validátorech 4. generace dodaných do PMDP je jedna zásadní novinka. Obsahují nový bankovní terminál CRE11. Tento terminál je, stejně jako jeho předchůdce CRE10, vyráběn v Mikroelektronice a splňuje nejaktuálnější bezpečnostní a certifikační požadavky bankovních asociací. Certifikován byl v srpnu roku 2024 a následně dodán do PMDP. V Plzni validátory CVP45 nahradily doposud používaná zařízení PT02.
Od 1. července 2025 dojde v Jablonci nad Nisou k rozšíření městské hromadné dopravy s poptávkovou dopravou zajišťovanou Jabloneckou dopravní. V pracovních dnech bude obsluhovat více než 50 nástupních a výstupních míst elektrická Toyota pro sedm cestujících jako náhrada za zrušené linky č. 117 a 118 i na nových místech. Jízdné je dle tarifu IDOL.
Poptávková doprava byla podle novely zákona o silniční dopravě zavedena od července 2025 . Od tohoto data bude možné nový typ dopravy oficiálně provozovat jako součást veřejné linkové dopravy. Jablonec nad Nisou bude jedním z prvních měst v České republice, které tento nástroj plně integruje do systému MHD, "městská hromadná doprava začíná u vás doma" uvádí město. Přípravy trvaly rok. Jak to pojede: Plná náhrada linky č. 117 (po–pá 6.00–18.00 hodin, zastávka Novoveská 9.30–12.00 plus oblast s ulicemi: Kokonínská, Pod Hájem, Raisova, Táboritská, Zelená, Lesní stezka) Náhrada linky č. 118 (oblast Jindřichova po–pá 8.00–18.00), od 6.00 do 8.00 dopravu zajišťují běžné spoje MHD. Zajištění linky č. 103 Paseky – Horní Proseč dle stávajícího jízdního řádu ve večerních hodinách (po–pá 20.30–23.05). Doposud veřejnou dopravou neobsluhovaná oblast s ulicemi: Dlouhá, Pivovarská, Střelecká, Pražská, Květinová, Revoluční, Křížová, V Aleji (po–pá 6.00–18.00). Jízdu si můžete objednat online , telefonicky na čísle 737 099 599, e-mailem, osobně u řidiče nebo v kanceláři Jablonecké dopravní na autobusovém nádraží. Objednávka je možná až 7 dní dopředu, nejpozději však 30 minut před požadovaným odjezdem. Jízdné zůstává stejné jako u klasické MHD. Platit lze všemi běžnými způsoby v rámci IDS IDOL – kartou OPUSCARD nebo OPUSCARD + (jednotlivé nebo časové jízdné), platební kartou, aplikací Idolka nebo hotovostí u řidiče. Každá jízda bude směřovat nebo začínat na autobusovém nádraží v Jablonci nad Nisou (před administrativní budovou u stanoviště č. 15), kde bude možné přestoupit na ostatní linky MHD nebo příměstské a dálkové spoje. Provoz bude zajištěn novým elektromobilem Toyota Proace Verso Electric, který bude viditelně označen polepem poptávkové dopravy a vybaven zeleným střešním svítidlem s nápisem LINKA, čímž se předejde záměně s jinými vozidly. Tento vůz má dojezd 337 km, sedm míst k sezení, elektrické dveře pro snadný nástup a výstup, rychlonabíjení (80 % kapacity za 30 minut). Službu mohou využít i osoby s omezenou pohyblivostí, rodiče s dětským kočárkem i malé děti. Vozidlo bude vybaveno dětskými sedačkami a umožní pohodlný nástup i přepravu kočárků. Podle města Jablonce nad Nisou dojde díky provozu na základě skutečné poptávky ke značným úsporám. Není potřeba zřizovat zálivy, čekárny nebo jinou technickou infrastrukturu. Vozidlo bude dle zákona zastavovat na vhodných místech určených v mapě nástupních a výstupních bodů, ta bude k dispozici online. Místa budou zároveň fyzicky označena pomocí informační nálepky umístěné na sloupech veřejného osvětlení. MHD v Jablonci nad Nisou a obcích DSOJ zajišťuje od února 2023 společnost ČSAD Slaný. Jablonecká dopravní (JD) je akciová společnost ve 100 % vlastnictví statutárního města Jablonec nad Nisou. Vznik vlastního dopravního podniku má městu přinést rychlejší reakce na připomínky cestujících a mimořádnosti jako jsou výluky a objízdné trasy. JD působí jako servisně-poradenská organizace ve věcech veřejné dopravy i pro Dopravní sdružení obcí Jablonecka (DSOJ). Mimo jiné provádí kontrolu plnění uzavřené Smlouvy o poskytování přepravních služeb mezi smluvním dopravcem, kterým je do ledna 2028 ČSAD Slaný, stará se odbavovacích zařízení a od července se zapojí i do zajišťování dopravní obslužnosti.
Od konce června se cestující po téměř dvaceti letech nesvezou s Autobusy KAVKA mezi Mostem, Louny a Prahou. Linka 570673 bude pozastavena z ekonomických důvodů. Dopravce ponechá jen školní ranní spoj z Loun do Mostu. Linka 50674 Žatec - Louny - Praha je dál v provozu.
Pozastavení linky, kterou provozuje jako komerční od roku 1997, oznámil dopravce na sociální síti. " Je nám velice líto, ale z ekonomických důvodů pozastavujeme od 26.6.2025 provoz linky 570673 na trase Most - Praha. Děkujeme za dosavadní přízeň. Linka Žatec - Praha je v provozu i nadále ." Prodej jízdenek je pozastaven jak na webové stránce dopravce, tak v IDOS. Na trase jezdí v současné době také ARRIVA CITY, FlixBus a RegioJet.
Rada Středočeského kraje 29. května doporučila zastupitelstvu schválení návrhu na rozšíření režimu nástupu všemi dveřmi na většinu příměstských autobusových linek vyjíždějících z Prahy do regionu. Novinka by měla začít platit od 1. srpna 2025 a bude se týkat celkem 110 linek, včetně nočních spojů. IDSK zvýší přepravní kontrolu. Cestující se musí připravit na větší počet revizorů.
Režim nástupu všemi dveřmi byl ve Středočeském kraji od května 2024 testován v rámci pilotního projektu , který prokázal zkrácení jízdních dob a zvýšení komfortu cestujících. Přestože došlo k mírnému poklesu tržeb u některých méně vytížených linek, rychlejší odbavení a plánované posílení přepravních kontrol umožní projekt spustit ve větším rozsahu. „ Veřejná doprava musí být rychlá, spolehlivá a uživatelsky přívětivá. Nástup všemi dveřmi je jedním z kroků, jak toho dosáhnout. Cestujícím výrazně urychlí nástup, zkrátíme jízdní dobu a zlepšíme plynulost provozu. Projekt zároveň pečlivě sledujeme, protože zde jde i o to, jak změny dopadnou na chování cestujících – pokud by výrazně stoupl počet jízd načerno a byly by výrazně negativní dopady na tržby, jsme připraveni změny přehodnotit. I z tohoto důvodu musí cestující počítat s daleko větším počtem kontrol ze strany revizorů “ uvedl radní pro veřejnou dopravu a mobilitu Petr Borecký. Rozšíření režimu bude platit na linkách čísla 300, 400 a 900, které zajišťují spojení Prahy s nejbližším okolím. Výjimku tvoří mezikrajské linky a spoje expresního charakteru, kde zatím není možné zaručit dostatečnou přepravní kontrolu. Právě ta je pro úspěch systému klíčová – Středočeský kraj proto navýší počet revizorů a bude pravidelně vyhodnocovat ekonomické dopady celého projektu. Projekt bude do konce roku 2026 pravidelně vyhodnocován. V případě zásadních výpadků tržeb bude možné jeho předčasné ukončení. O schválení projektu nástupu všemi dveřmi rozhodnou krajští zastupitelé. Z TZ Středočeského kraje
Od pátku 30. května se opět rozjedou přímé autobusové spoje do Chorvatska. O den později, 1. června, odstartuje provoz nové autobusové linky z Ostravy na polská letiště v Katovicích a Krakově. Posíleno bude také spojení na vídeňské letiště, které nově nabídne až deset přímých spojů denně z Brna.
Prodej jízdenek na letní spoje do Chorvatska je již zahájen. První autobusy vyrazí na trasu Praha–Brno–Bratislava–Split 30. května. Spoje budou v okrajových měsících jezdit třikrát týdně, v hlavní sezoně, která začíná 16. června, pak denně. Cestující se dostanou nejen do Splitu, ale také do dalších oblíbených destinací, jako jsou Zadar, Šibenik, Primošten či Trogir. S novou linkou Ostrava–Katovice–Krakov pohodlně na letiště Od 1. června nabídne RegioJet pravidelné spojení z Ostravy na letiště v Katovicích a Krakově, a to téměř každé dvě hodiny. Cestujícím poslouží zcela nové luxusní patrové autobusy s prémiovým uspořádáním sedadel 2+1. Nová linka je výhodnou volbou pro cestující z celé České republiky i Slovenska – přímo v Ostravě na ni pohodlně navazují IC vlaky RegioJet z Prahy a Košic nebo rychlíky linky R8 Brno–Ostrava–Bohumín. RegioJet navíc nabízí záruku odletu a garanci přestupu při návazných spojích. Polská letiště a Vídeň: široká nabídka destinací a vynikající dostupnost Letiště v Krakově a Katovicích patří k nejrychleji rostoucím v regionu a představují stále oblíbenější volbu pro české cestující – zejména ze severní Moravy a Slezska. Oproti českým letištím nabízejí výrazně širší síť pravidelných leteckých spojení, a to nejen po Evropě, ale i do mimoevropských destinací – často za velmi příznivé ceny. Na obou letištích působí zejména nízkonákladoví dopravci jako Ryanair, Wizz Air a LOT Polish Airlines, kteří zajišťují vysokou frekvenci letů a konkurenceschopné cenové nabídky. Čeští cestující tak mohou vybírat z desítek destinací včetně Londýna, Říma, Barcelony, Amsterdamu, Paříže, Istanbulu či Tel Avivu. Kromě široké nabídky spojů je velkým benefitem i vynikající dopravní dostupnost – z Ostravy trvá cesta na letiště v Katovicích přibližně hodinu a půl, do Krakova necelé tři hodiny. Vídeňské letiště bude od léta ještě lépe dostupné – RegioJet plánuje od června navýšit počet přímých spojů z Brna ze sedmi na deset denně. Díky tomu vznikne ještě pohodlnější propojení s jedním z nejvýznamnějších evropských letišť, které nabízí množství dálkových i nízkonákladových letů. Nová generace autobusového komfortu RegioJet nasazuje na své mezinárodní linky výhradně nejmodernější dvoupodlažní autobusy Setra , které zajišťují špičkový komfort nejen na nové trase z Ostravy na polská letiště nebo na letní spoje do Chorvatska, ale i na řadě dalších evropských linek – například do Berlína, Mnichova, Budapešti, Londýna, Paříže či Amsterdamu. Horní patro autobusů nabízí s uspořádáním sedadel 2+1 s nadstandardním prostorem a větším soukromím při cestování. Cestující se mohou těšit na plně polohovatelná křesla s ergonomickými stolky, individuálním multimediálním systémem pro sledování filmů, hraní her nebo čtení online tisku. Samozřejmostí je rychlé Wi-Fi připojení, zásuvky 230V, USB/USB-C porty, a také bohatá nabídka občerstvení: zdarma zrnková káva z profesionálního kávovaru včetně ledových variant, pítko na vodu i samoobslužný automat s občerstvením.
Na třetí největší trh s autobusovou dopravou na světě vstupuje FlixBus se svými místními partnery 27. května 2025. První síť propojí šest zastávek s uzly v Mexico City a Monterrey, díky tranzitní stanici v Monterrey budou mexická města propojena s USA a Kanadou.
" Cestování autobusem už nebude stejné. Trh v Mexiku po léta funguje podle stejných pravidel: vysoké ceny, nízké inovace, zjevný nedostatek závazku vůči životnímu prostředí a nepříznivé prostředí, které omezuje konkurenci a zkušenosti uživatelů. Mexiko si zaslouží nový způsob cestování. S jízdným až o 40% nižšími než na současném trhu, mezinárodní síť s místními dopravci, cestující v centru pozornosti, 100% digitální procesy, větší možnosti flexibility, Flix je zde, aby změnil pravidla hry. Nová éra meziměstské dopravy v naší zemi začíná ," řekl Carlos Magaña, generální ředitel společnosti Flix Mexico. Od 27. května bude síť zahrnovat pět mexických států a propojí klíčová města, včetně Mexico City, Monterrey, Torreónu, Querétara, San Luis Potosí a Matehualy. I když budou tyto nové zastávky přímo propojeny, Monterrey v současné době obsluhuje společnost Greyhound a je již součástí sítě Flix North America. Díky tranzitní stanici v Monterrey mohou Mexičané nyní cestovat do více než 1600 destinací ve Spojených státech a Kanadě. Flix uvádí na trh své první zelené autobusy v Mexiku ve spolupráci se třemi místními autobusovými partnery. Po rychlé expanzi po Evropě, Severní Americe, Indii, Brazílii a Chile představuje Mexiko další milník v misi Flixu. "S více než 560 jízdami za měsíc, až 5 odjezdů denně a 13 možnými kombinacemi budou mít cestující více možností, jak od prvního dne naplánovat svou cestu flexibilně, levně a spolehlivě." Díky spolupráci s Greyhound propojí Mexico City a Monterrey s více než 1 600 destinacemi ve Spojených státech a Kanadě. Umožní cestovat autobusem, z jediné platformy do měst, jako je New York, Los Angeles, Chicago, Las Vegas, San Diego, Phoenix, Vancouver, Toronto a dalších. Vstup na trh oslaví FlixBus jízdenkami za speciální poplatek od 30 pesos (přibližně 34 Kč). Předprodej jízdenek začal 22. května prostřednictvím webových stránek, mobilní aplikace (iOS a Android) a v kancelářích v Mexico City, Querétaru, San Luis Potosí, Monterrey a Torreón.