Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Zpravodajství

Škoda Group a město Teplice podepsaly smlouvu na dodávku 10 nových parciálních bateriových trolejbusů Škoda s karosérií SOR. Konkrétně se jedná o osm dvanáctimetrových trolejbusů typu 32Tr a dva osmnáctimetrové 33Tr. První standardní by měly přijet už letos. Součástí smlouvy je i opce na dalších sedm vozidel, Městská doprava Teplice bude potřebovat ještě jedno standardní a šest velkokapacitních třínápravových vozidel. Jejich objednání je možné do 31. 12. 2027 a je závislé na zajištění financování z dotačních programů. Celková hodnota zakázky včetně opce je více než 290 milionů Kč.

I když má Škoda Electric podle uzavřené smlouvy na dodání osmi kusů dvanáctimetrových trolejbusů lhůtu do 15. 6. 2026, podle tiskové zprávy budou dodány první vozy do příspěvkové organizace Městská doprava Teplice do prosince letošního roku, delší trolejbusy potom do poloviny roku 2026. Všechny vozy jsou vybaveny baterií, která umožňuje dojezd až 12 km mimo trolejové vedení, což výrazně zvyšuje jejich flexibilitu. Podle uzavřené smlouvy zveřejněné 13. 1. 2025 činí cena za standardní nízkopodlažní dvounápravový trolejbus 14,920 mil. Kč, za velkokapacitní třínápravový 19,640 mil. Kč. Celkem za objednaná vozidla 158,640 mil. Kč. „ Město Teplice představuje pro Škoda Group stabilního a dlouholetého partnera již více než 70 let a díky nové zakázce můžeme ve spolupráci nadále pokračovat. Bateriové trolejbusy s naší výzbrojí představují spolehlivé, pohodlné a udržitelné řešení městské dopravy. Věřím, že zpříjemní každodenní dopravu všem obyvatelům i návštěvníkům lázeňského města, které patří k historickým průkopníkům trolejbusové dopravy v Česku ,“ říká Karel Majer, předseda představenstva Škoda Electric ve Škoda Group. „ Jsem velmi rád, že se vozy podařilo vysoutěžit. Můžeme tak nadále pokračovat v celkové modernizaci vozového parku. Rozšíří se tím počet parciálních vozů, což usnadní obslužnost v rámci našeho města, a to i v případě výluk. Věřím, že tento krok také zpříjemní cestování městskou hromadnou dopravou ,“ říká Tomáš Hadviga, náměstek primátora města Teplice. Nové trolejbusy Škoda Group nabídnou cestujícím mimo jiné moderní informační, odbavovací a kamerový systém a jsou plně klimatizovány. Jejich konstrukce je plně nízkopodlažní, což usnadňuje jejich využití pro osoby s omezenou pohyblivostí. Teplická trolejbusová doprava je spojena se značkou Škoda od svého počátku v roce 1952. Tehdy dodával městu svá vozidla závod Škoda Ostrov. Od roku 2006 dodala Škodovka městu Teplice celkem sedm typů trolejbusů (24Tr, 25Tr, 26Tr, 28Tr, 30Tr, 32Tr a 33Tr). Poslední dodávka proběhla v roce 2020, kdy si město objednalo pět kusů trolejbusů 32Tr. V současné době má město Teplice k dispozici celkem 37 trolejbusů, z toho jsou 3 historické a 10 autobusů. Veřejná zakázka na nákup parciálních trolejbusů byla zveřejněna opakovaně 13. června 2024 . Zprávu o ostatních případných uchazečích jsme na E-ZAK nenašli. Škoda Group zajišťuje v Teplicích i kompletní servis trolejbusů a autobusů .

person rebus  date_range 14.01.2025

Spolupráce společnosti AUDIS BUS s Transdev v České republice začala v roce 2021 v Královéhradeckém kraji. V červenci 2020 se stala součástí skupiny Transdev a od 1. ledna 2025 se AUDIS BUS mění na Transdev Čechy s.r.o. Pod novým názvem pokračuje ve svém původní podnikatelské činnosti v nezměněném rozsahu. Ke změně názvu, například na autobusech, bude docházet postupně.

AUDIS BUS působí ve veřejné autobusové dopravě od roku 1995. V roce 2002 zavedla první cyklobusovou linku do Orlických hor a zimní dopravu Skibus. V roce 2004 provedla transformaci MHD v Rychnově nad Kněžnou a do systému zařadila autobus na telefonické objednání pod názvem RadioBUS, který se postupně rozšířil i na příměstské linky. V roce 2008 přibyl projekt cyklotrasy a na počátku roku 2009 InfoBUS. V roce 2011 dopravce provozoval 23 linek veřejné autobusové dopravy, 8 linek v městských dopravách MHD Rychnov nad Kněžnou, MHD Týniště nad Orlicí a MHD Žamberk. Od roku 2014 pak MHD Kostelec nad Orlicí a MHD Třebechovice pod Orebem. V roce 2021 v rámci konsorcia s Transdev Morava zvítězil ve výběrovém řízení pro oblasti Královéhradeckého kraje na Novoměstsku, Rychnovsku a Trutnovsku. Součástí skupiny Transdev se stal od 29. 7. 2020. Od 1. 1. 2025 mení název na Transdev Čechy. Transdev Čechy je členem SVAD .

person rebus  date_range 13.01.2025

Plzeňské městské dopravní podniky zahájily 9. ledna 2025 testovací provoz bateriových trolejbusů do místní části Koterov.

Od 9. ledna do 9. března 2025 je v Plzni provozována speciální testovací linka č. 9, která si klade za cíl otestovat bateriové trolejbusy pro jejich budoucí využití v trase stávající autobusové linky 22. Trasa „devítky“ spojuje Karlov, Jižní Předměstí, Nemocnici Bory, Tyršův most, Slovany a Koterov. Část spojů je vedena jen v úseku Slovany – Koterov a zpět. Denní výprava činí jeden trolejbus, na lince platí běžný tarif dopravce. V úseku Karlov – Průmyslová je trolejbus napájen tradičně z trolejového vedení, v úseku Průmyslová – Koterov pak využívá bateriový pohon. V jednom směru tak spoj v celé trase ujede 11,2 km, z toho 4,9 km s odběrem z trolejového vedení, a zbývajících 6,3 km na bateriový pohon. Z pohledu jízdních časů je poměr vyrovnanější - 12-15 minut jízdy z trolejového vedení a 12 minut jízdy na baterie. I tyto časy při převzetí vozby linky 22 doznají změn – vybrané spoje absolvují na baterie závlek k zastávce U Přivaděče (zatím se tak v případě linky 9 děje v režimu bez cestujících), pro navýšení podílu jízdy pod trolejovým vedením se chystá výstavba trolejových spojek v křižovatce Průmyslová x Zborovská umožňujících jízdu mezi zastávkami Průmyslová – Vodárna. Plzeňské městské dopravní podniky při přebírání autobusových výkonů bateriovými trolejbusy využívaly testovací provoz už v minulosti. Mezi prosincem 2019 a červnem 2020 byla zřízena zkušební linka 19, sloužící pro ověření technologie bateriových trolejbusů na trase od Ústředního hřbitova do Křimic a Malesic. Zimní období je pro testování bateriových trolejbusů vybíráno záměrně, pro ověření technologie v nejrizikovějším období roku. Po vyhodnocení poznatků z testování byly bateriové trolejbusy do lokality nasazeny od 1. září 2021 v rámci prodloužení linky 11, doprovázeného zrušením autobusové linky 35. Město Plzeň se dlouhodobě snaží o navyšování trolejbusových výkonů namísto autobusových – dlouhodobě se připravuje vybudování infrastruktury pro návrat trolejbusů na Severní Předměstí nebo elektrifikaci provozu autobusových linek 29 a 30. Zdeněk Kresa, www.plzensketrolejbusy.cz

person zdkre  date_range 13.01.2025

Do konce roku 2025 bude po Brně jezdit 41 tramvají Drak, letos přibyde šest vozů. Škoda Group dodá 15 obousměrných tramvají ForCity Smart 45T. Všech 736 tramvají, trolejbusů a autobusů dopravního podniku vybaví společnost BUSE zařízením, které poskytne informace o využívání spojů cestujícími a efektivní plánování dopravy. Na dalších zastávkách se objeví elektronické panely s odjezdy spojů. Vznikne další tramvajová trať a několik stávajících projde rekonstrukcí.

Tramvaje DRAK Dopravní podnik města Brna bude pokračovat v projektu Tramvaj pro Brno , v rámci kterého si sám kompletuje tramvaje zvané Drak. „ Tento projekt se nám velmi osvědčil, vozy plně splňují naše nároky na komfortní moderní vozidla. Jsou s nimi spokojeni naši řidiči i cestující, proto rámcovou smlouvu využijeme v plné míře a v příštím roce sestavíme posledních šest vozů. Celkem tak na konci roku 2025 bude po Brně jezdit 41 Draků ,“ sdělil Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna. Vozy Drak jsou středně kapacitní nízkopodlažní a klimatizované tramvaje. Nejčastěji se s nimi cestující sekají na linkách 1, případně 4. Investice do vozů v roce 2025 činí 215 miliónů Kč. Tramvaje Škoda 45T Vozový park DPMB se v roce 2025 rozroste o dalších 15 tramvají typu Škoda 45T . Výrobce dodá do května pět a do listopadu dalších deset obousměrných, nízkopodlažních a klimatizovaných vozů. Tramvaje mají prostorný klimatizovaný interiér vybavený nerezovými madly, širokoúhlými informačními LCD monitory a USB nabíječkami. DPMB už v současnosti provozuje pět těchto tramvají, a to na lince 8, která je na obou konečných ukončena úvratí. Celková investice do patnácti vozů je v roce 2025 celkem 1,130 miliardy Kč. V roce 2026 pak Škoda dodá dalších 20 tramvají tohoto typu, poslední z rámcové dohody z února 2021. Systém automatického počítání cestujících Během celého roku 2025 bude probíhat instalace systému automatického počítání cestujících ve vozidlech MHD. V rámci tohoto projektu DPMB nechá kamerami osadit 3 032 dveří v celkem 746 vozidel MHD (277 tramvají, 150 trolejbusů, 319 autobusů). Mobilní soustruh Dopravní podnik města Brna vybaví medlánecké ústřední dílny novým mobilním soustruhem. Díky němu bude moci efektivněji servisovat kola na tramvajích a odstraňovat případné závady. Doposud musely všechny tramvaje přejíždět k soustružení do pisárecké vozovny. „Mobilní soustruh je v České republice unikátní, jsme prvním dopravním podnikem, který jej pořizuje. Jeho výhodou je možnost využití v místech, kde není servisní jáma. Na rozdíl od vestavěného soustruhu, který máme v Pisárkách, jej můžeme libovolně přesouvat v rámci dílen i vozoven ,“ vysvětlil Havránek. Za nový mobilní soustruh DPMB zaplatí 52 miliónů Kč. Modernizace TT Vídeňská, úsek Bohunická – Moravanské Lány – smyčka Modřice V roce 2025 se uskuteční dlouho odkládaná modernizace tramvajové trati v ulici Vídeňská, a to v úseku Bohunická – Moravanské lány – smyčka Modřice. „ Součástí projektu je kompletní modernizace tramvajového svršku, sanace podloží, odvodnění nebo úprava nástupišť na bezbariérové. Bude zde zcela nový systém trolejového vedení, takzvaná řetězovka. Tyto úpravy umožní zvýšení traťové rychlosti vozů v daném úseku a tím i zkrácení dojezdových časů, “ řekl Miloš Havránek, generální ředidel DPMB. Termín: květen–září 2025 Náklady: 342 miliónů Kč, projekt bude spolufinancován z Operačního programu Doprava 3. Rekonstrukce tramvajové trati Kounicova Stavební úpravy tohoto úseku tramvajové trati jsou nutné nejen z důvodu špatného technického stavu kolejí, ale i panelového krytí, po kterém při odbočování jezdí osobní vozy. V rámci opravy DPMB použije standardní odhlučňovací prvky jako jsou pryžové bokovnice a antivibrační rohože, což bude mít vliv na snížení hlučnosti z dopravy. Stavbu DPMB koordinuje se společností Brněnské vodárny a kanalizace, která během plánované výluky trati provede opravu části kanalizace a vodovodu. Společnost Brněnské komunikace souběžně opraví povrchy na jízdních pruzích přiléhajících k tramvajové trati. Termín: květen–září 2025 Náklady: 76 miliónů Kč Rekonstrukce tramvajové trati Údolní V roce 2025 bude pokračovat rekonstrukce tramvajové trati v ulici Údolní v úseku Úvoz – Joštova. DPMB provede kompletní výměnu kolejí za použití standardních odhlučňovacích prvků. Obnovou projdou i zastávky Úvoz a Obilní trh, které budou bezbariérové. Termín: konec roku 2025 Náklady: 107 miliónů Kč Prodloužení tramvajové trati Bystrc – Kamechy V roce 2025 budou zahájeny stavební práce na prodloužení tramvajové trati z Ečerovy na sídliště Kamechy. Tramvajová trať o délce 1 400 metrů s tunelem dlouhým 320 metrů a třemi novými zastávkami bude spolufinancována z Operačního programu Doprava 3. Po schválení v Radě města Brna ve středu 18. prosince 2024 rozhodlo představenstvo Dopravního podniku města Brna o jejím zhotoviteli. Tramvajovou trať na Kamechy vybuduje „Společnost TT Bystrc – Kamechy EUROVIA + TuCon + Marti Tunnel“, která uspěla ve výběrovém řízení s nabídnutou částkou 1 842 143 177 Kč bez DPH. Přípravné práce začnou již během ledna 2025, zkušební provoz se předpokládá v prosinci 2027. Tramvajová trať na Kamechy a prodloužení nejvytíženější tramvajové linky 1 přinese rychlejší a efektivnější propojení sídliště Kamechy s centrem města. Termín: 2025–2027 Stavební náklady: 1,9 miliardy Kč Modernizace vozovny Slatina V roce 2025 bude DPMB hledat zhotovitele modernizace a rozšíření vozovny Slatina. V závislosti na výsledku výběrového řízení pak budou zahájeny stavební práce. V roce 2026 by měla být dokončena část pro trolejbusy, celý projekt pak bude pokračovat až do roku 2028. Stavba bude realizována se spolufinancováním z Operačního programu Doprava 3. Termín: 2025–2028 Předpokládané náklady: 1,2 miliardy Kč Instalace elektronických panelů - III. etapa V rámci zvýšení informovanosti cestujících o aktuální situaci v dopravě DPMB osadí 47 zastávek MHD elektronickými informačními panely (15 zastávek zcela nově, 32 výměna ELPů I. generace za nové). Celkově se bude jednat o 84 kusů panelů. Cestující tak získají okamžité informace o odjezdech, případně zpožděních spojů MHD. Instalace panelů se týká například zastávek Zdráhalova, Jugoslávská, Venhudova, Klusáčkova nebo Trávníčkova. Stavba realizovaná AŽD Praha bude spolufinancována z IROP. Termín: jaro 2025 Náklady: 10 miliónů Kč

person rebus  date_range 08.01.2025

Na začátku roku 2022 vláda v rámci plánu France Relance zavedla bonus na nákup nebo dlouhodobý pronájem autobusů poháněných elektřinou nebo vodíkem. Cílem je masivní obnova vozového parku pro zlepšení kvality ovzduší. Tento bonus činil 30 000 eur pro autobusy a autokary. Od 1. ledna 2023 byla podpora vyhrazena pro minibusy. Systém vyplácení zneužili podnvodníci, kteří fiktivně registrovali více než 500 elektrických autobusů a žádali o dotace. Ztráta mohla dosáhnout více než 15 milionů eur.

Pro získání dotace bylo nutné vyplnit příslušný formulář a přiložit technický průkaz pořízeného vozidla, kopii faktury nebo nájemní smlouvy a další doklady. Žádost musela být podána do šesti měsíců od data fakturace vozidla nebo zaplacení prvního nájemného v případě pronájmu. Výplatu podpory poté jménem státu provedla Agentura pro služby a platby (ASP). Tento systém vedl podle francouzského deníku Le Monde k rozsáhlému podvodu, o kterém informoval 25. prosince. Článek, publikovaný v rámci vyšetřování registračních podvodů, popisuje postupy vedoucí k získání veřejné dotace. Podle něho více než polovina z asi 600 elektrických autobusů registrovaných mezi listopadem 2022 a lednem 2023 nikdy neexistovala. Server Transbus.org již zaznamenal existenci těchto fiktivních vozidel registrovaných v systému registrace vozidel v článku „Autobusy a autokary: Zpráva o registraci do roku 2023“ zveřejněném loni v lednu. Podrobnou analýzou registrací autobusů z let 2022 a 2023 dospěl k závěru, že mezi květnem 2022 a červnem 2023 bylo zaregistrováno více než 500 elektrobusů, které neodpovídají skutečným vozidlům. K tomuto podvodu byly použity tři modely autobusů: Karsan eJest (vozidlo kategorie M2, 492 případů), Bluebus 6 metrů (kategorie M3, 11 případů v roce 2022) a Heuliez GX 337 Elec (kategorie M3, 1 případ v roce 2022). Celkem bylo registrováno 504 fiktivních elektrických autobusů na více než 120 různých vlastníků v 9 francouzských egionech. Téměř 50 % z Île-de-France, zejména z Paříže a Seine-Saint-Denis. Státní úřady uvedly pro deník Le Monde, že tyto podvody odhalily a částky zůstaly výrazně pod 10 miliony eur“. Pokud by však podpora ve výši 30 000 eur byla skutečně vyplacena za všechny tyto fiktivní autobusy, ztráta mohla dosáhnout více než 15 milionů eur.

person rebus  date_range 06.01.2025

Ve spolupráci s katarskou národní dopravní společností Mowasalat zahájil čínský Yutong výstavbu závodu, který má ročně opustit 300 místně vyrobených elektrických autobusů Yutong. Kromě Kataru bude nabízet vozy do dalších zemí Blízkého východu i Evropy.

Cílem je vybudovat v Um Al Houl Free Zone na ploše téměř 53 000 metrů čtverečních výrobní centrum pro elektrické autobusy ve standardu EU. Stavba má být dokončena do konce roku 2025. Poté umožní lokalizovaný výzkum a vývoj a výrobu nových modelů elektrických autobusů Yutong, jako jsou E7S, E9, E11pro a D8E, s počáteční kapacitou 300 vozidel ročně. Časem se má zařízení rozšířit až na 1 000 kusů podle místní poptávky a potřeb mezinárodních trhů v regionu MENA a v Evropě. Tento závod postavený na zelené louce, vybavený nejmodernějšími svařovacími, lakovacími, montážními a testovacími dílnami, bude využívat nejmodernější technologie elektromobility, které zajistí efektivní a udržitelné výrobní procesy. Očekává se, že závod bude průkopnickým projektem v poskytování zkušeností a průmyslové lokalizace, uvedla katarská strana a Yutong. Projekt využije pokročilé schopnosti Mowasalatu i Yutongu. Při této příležitosti ministr dopravy Kataru J.E. Sheikh Mohammed bin Abdulla bin Mohammed Al Thani řekl, že založení závodu na montáž e-busů je významnou událostí pro podporu úsilí poskytování ekologických dopravních řešení s nejlepšími globálními lídry a v souladu s cíli katarské vize udržitelnější budoucnosti QNV 2030. Závod přispěje k dosažení strategie elektrifikace systému veřejné autobusové dopravy na 100 % do roku 2030. Zatím bylo dosaženo 73% elektrifikace vozového parku. Výkonný ředitel Yutong International, Peng Xu, řekl: „ Yutong je hrdý na to, že může být partnerem Kataru v tomto transformativním projektu. Zřízení tohoto zařízení symbolizuje naše odhodlání dodávat špičkové technologie a lokalizovaná řešení na podporu regionálních cílů zelené mobility ".

person rebus  date_range 03.01.2025

Čínské hlavní město na konci roku 2024 schválilo nové předpisy na podporu technologie autonomního řízení ve městě, přičemž úřady plánují povolit veřejné autobusy a taxíky bez řidiče, uvedl list China Daily . Autonomní vozidla úrovně 3, která projdou silničním testováním a hodnocením bezpečnosti, se budou moci přihlásit do silničních zkoušek. Nová pravidla vstoupí v platnost od 1. dubna.

Město podporuje používání autonomních vozidel pro soukromá auta, městské autobusy, tramvaje a taxíky, uvedl list s tím, že chce podpořit výstavbu inteligentní silniční infrastruktury, řízení silničního provozu a zajištění bezpečnosti. Pravidla poskytují regulační rámec pro autonomní vozidla vybavená systémy Level 3 a vyššími. Peking se stal v posledních letech čínským národním lídrem ve vývoji autonomních vozidel. Od spuštění první čínské demonstrační zóny autonomního řízení na vysoké úrovni v září 2020 město úspěšně rozvinulo inteligentní infrastrukturu na ploše 600 km čtverečních, v plánu je oblast rozšířit na přibližně 3 000 km. Hlavní město je také domovem předních společností v oboru, včetně Baidu, Pony.ai a Neolix.

person rebus  date_range 02.01.2025

Tallinna Linnatransport (TLT) oznámila vítěze aukce svých 38 trolejbusů Solaris Trollino. O nákup až dvacet let starých vozidel z hlavního města Estonska byl velký zájem. Z osmi nabídek byl nejúspěšnější moldavský městský podnik v Kišiněvě Regia Transport Electric. Hlavní město Estonska od listopadu nasazuje na trasy místo trolejbusů autobusy a připravuje modernizaci trolejbusových tras pro nové vozy. Trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem dodá na konci příštího roku Solaris nebo Škoda Group.

„ Těší nás, že naše trolejbusy budou mít nový účel. Jde o výborný příklad principů oběhového hospodářství, kdy vyřazená vozidla nacházejí uplatnění jinde. Děkujeme všem zainteresovaným stranám a přejeme moldavské společnosti úspěch při poskytování služeb veřejné dopravy ve své zemi ,“ uvedl člen představenstva TLT Andrei Novikov 27. prosince 2024. Místostarosta Tallinnu Kristjan Järvan prodej komentoval: „ Jsem velmi rád, že Moldavsko může zlepšit svou veřejnou dopravu pomocí našich starých trolejbusů. Místostarosta Kišiněva nedávno navštívil Tallinn, a proto jsem si také vědom tamní situace. Pro Moldavsko jsou nové trolejbusy vyráběné v Evropě nepřiměřeně drahé, protože výrobci z Evropské unie již vzali v úvahu, že kvůli klimatickým cílům mají jejich zákazníci povinnosti a dotace na nákup elektrických kolejových vozidel, ale protože Moldavsko není v Evropské unii, nejsou tam žádná odpovídající klimatická pravidla a dotace .“ Vozový park TLT skládající se z asi 660 autobusů, tramvají a trolejbusů, se v poslední době rozšířil o nové elektrické autobusy Solaris Urbino 12 a nové tramvají PESA. V novém roce plánuje TLT pořídit ekologičtější plynové autobusy a do roku 2026 se již počítá s tím, že v hlavním městě budou jezdit nové moderní trolejbusy schopné díky bateriím autonomní jízdy. Do výběrového řízení na jejich dodavatele podaly nabídky Solaris a Škoda Group. Ačkoli o účastnících informovala TLT už začátkem listopadu 2024, vítěz zatím nebyl oznámen. Součástí zakázky je dodání celkem 40 nových trolejbusů (18 dvanáctimetrových a 22 kloubových), s možností objednat dalších 30. Očekává se, že první budou uvedeny do ulic Tallinnu v posledním čtvrtletí roku 2025. Podle místostarosty Tallinnu je v rozpočtu města na příští rok na investice do trolejbusů a infrastruktury vyčleněno přibližně 40 milionů eur. „ Otevírá se nová kapitola historie dopravy v Tallinnu, kde trolejbusy hrají důležitou roli. Jsem rád, že dva velcí a renomovaní výrobci trolejbusů v Evropě nabídly svá vozidla pro naši městskou dopravu. Tallinn nyní začíná modernizovat trolejbusovou infrastrukturu a nové vozy na baterie se dostanou do ulic Tallinnu hned, jakmile dorazí ." V rámci modernizace trolejbusové sítě jsou od 1. listopadu 2024 všechny čtyři trolejbusové linky obsluhovány autobusy. Dočasná výměna trolejbusů za autobusy je podle TLT nutná, "protože stávající vozový park trolejbusů s infrastrukturou včetně trolejového vedení a rozvoden je v takovém stavu, že již nebylo možné je opravit. Udržovat trolejbusy starší 15 let je náročné, protože na takto stará vozidla nejsou k dispozici náhradní díly. Proto je dočasně nahradíme autobusy, dokud nepřijedou nové." Své staré vozy Solaris Trollino s elektrickou výzbrojí Ganz z let 2002 až 2004 a Trollina 12 a 18 m s výbavou Cegelec pořízené v letech 2007 až 2010 nabídl na konci listopadu k prodeji. Jak je uvedeno výše, vozy budou dál sloužit v Kišiněvě. Město Tallinn a LTL na podzim 2024 uzavřely jednu z největších smluv, jaké kdy byly v oblasti mobility v Estonsku podepsány. Celková výše kontraktu se odhaduje na 1,2-1,4 miliardy eur. Cílem je zvýšit využívání městské hromadné dopravy obyvateli hlavního města ze současné třetiny na polovinu. Aby toho bylo dosaženo, bude do obnovy vozového parku a infrastruktury, obnovy sítě linek a zvýšení rychlosti veřejné dopravy investováno více než sto milionů eur. Dohoda mimo jiné pomáhá otevřít trh služeb veřejné dopravy i soukromému sektoru, což má zvýšit konkurenci a tím zlepšit kvalitu služeb. Nebudou se už kupovat žádná nová vozidla na fosilní paliva a nejpozději do roku 2035 bude veškerá veřejná doprava klimaticky neutrální.

person rebus  date_range 30.12.2024

Nejen v České republice vyjíždí do ulic měst nazdobené vozy dopravních společností s vánočními motivy. Pozadu nezůstávají ani v zahraničí.

person ertl  date_range 23.12.2024

Milník k dosažení cíle strategie do roku 2026 - vstoupit na severoamerický trh. Solaris získal první smlouvu na dodávky autobusů s nulovým emisemi s King County Metro, která poskytuje tranzitní služby do měst Seattle, Washington a dalších 34 měst.

První kontrakt v USA na ZEB vozidla (zero-emission buses) zahrnuje dodávku dvou 40stopých (12m) bateriových elektrických a dvou 60stopých (18m) kloubových autobusů. Smlouva zahrnuje také opci až na 12 dalších vozidel. Dodávky se očekávají v druhé polovině roku 2026. Autobusy budou založeny na elektrické platformě navržené speciálně pro severoamerický trh, v souladu se všemi předpisy USA, včetně FMVSS a ADA. Bude zahrnovat nejprogresivnější technologii bateriových autobusů vyvinutou Solaris v rámci 15 let a ověřenou na evropském trhu. " Tato dohoda je neuvěřitelně důležitým úspěchem a milníkem v historii Solaris. Toto je další krok k realizaci našich strategických cílů a naší vize učinit ze Solarisu dodavatele pro autobusy s nulovými emisemi v Severní Americe. Chceme poděkovat King County Metro za to, že si vybral Solaris a náš produkt, je mi potěšením být zde, jsem si jistý, že toto je začátek plodné spolupráce s King County Metro a že naše vozidla splní a předčí jejich očekávání ,“ řekl Javier Iriarte, generální ředitel společnosti Solaris Bus & Coach. „ Ve společnosti Metro jsme hluboce odhodláni budovat udržitelnou budoucnost prostřednictvím inovací a spolupráce ,“ řekla generální manažerka King County Metro Michelle Allison. „ Naším cílem je vytvořit flotilu s nulovými emisemi, která nejen posílí naše komunity, ale bude také udávat směr v oblasti odpovědnosti za životní prostředí. Partnerství Metro s výrobcem elektrických a vodíkových autobusů Solaris pomůže překonat nedostatek výroby autobusů a potenciálně poskytne více možností i pro další dopravní společnosti v Severní Americe ." K dnešnímu dni Solaris dodal více než 5 000 vozidel s nulovými emisemi, které zahrnují elektrické autobusy s bateriemi, vodíkové autobusy a trolejbusy a které jsou provozovány v téměř 30 zemích. Výrobce z Polska má široké portfolio produktů napříč všemi délkami a technologiemi pohonu, se zvláštním zaměřením na nízké a nulové emise. V roce 2017 byl Solaris Urbino 12 electric v Evropě oceněn titulem Bus of the Year a letos byl zvolen Bus of the Year 2025 Solaris Urbino 18 na vodík. „ V Evropě je značka Solaris široce uznávána pro kvalitu a vynikající výkon svých vozidel s nulovými emisemi. Naším cílem je přinést stejnou službu ověřenou technologii dopravním úřadům USA. Naším závazkem je podporovat přechod na bezemisní dopravu ve městech po celé Evropě a Severní Americe vývojem a dodáváním nejspolehlivějších a nejinovativnějších produktů. Tato smlouva znamená významný pokrok pro autobusový průmysl v Severní Americe a má potenciál pro tento region v nadcházejícím desetiletí změnit hru ,“ uzavřel Iriarte.

person rebus  date_range 23.12.2024
Reklama
C.I.E.B.
Reklama
Škoda Group
Reklama
BUSE
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací