Čínské hlavní město na konci roku 2024 schválilo nové předpisy na podporu technologie autonomního řízení ve městě, přičemž úřady plánují povolit veřejné autobusy a taxíky bez řidiče, uvedl list China Daily. Autonomní vozidla úrovně 3, která projdou silničním testováním a hodnocením bezpečnosti, se budou moci přihlásit do silničních zkoušek. Nová pravidla vstoupí v platnost od 1. dubna.
Čínské hlavní město na konci roku 2024 schválilo nové předpisy na podporu technologie autonomního řízení ve městě, přičemž úřady plánují povolit veřejné autobusy a taxíky bez řidiče, uvedl list China Daily. Autonomní vozidla úrovně 3, která projdou silničním testováním a hodnocením bezpečnosti, se budou moci přihlásit do silničních zkoušek. Nová pravidla vstoupí v platnost od 1. dubna.
Město podporuje používání autonomních vozidel pro soukromá auta, městské autobusy, tramvaje a taxíky, uvedl list s tím, že chce podpořit výstavbu inteligentní silniční infrastruktury, řízení silničního provozu a zajištění bezpečnosti. Pravidla poskytují regulační rámec pro autonomní vozidla vybavená systémy Level 3 a vyššími.
Peking se stal v posledních letech čínským národním lídrem ve vývoji autonomních vozidel. Od spuštění první čínské demonstrační zóny autonomního řízení na vysoké úrovni v září 2020 město úspěšně rozvinulo inteligentní infrastrukturu na ploše 600 km čtverečních, v plánu je oblast rozšířit na přibližně 3 000 km. Hlavní město je také domovem předních společností v oboru, včetně Baidu, Pony.ai a Neolix.