V 1. pololetí 2003 se v České republice prodalo 437 nových autobusů, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku, kdy se prodalo 381 autobusů, o 56 (14,7%) více. První dvě místa v prodejích
V 1. pololetí 2003 se v České republice prodalo 437 nových autobusů, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku, kdy se prodalo 381 autobusů, o 56 (14,7%) více. První dvě místa v prodejích
V 1. pololetí 2003 se v České republice prodalo 437 nových autobusů, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku, kdy se prodalo 381 autobusů, o 56 (14,7%) více. První dvě místa v prodejích patří domácím výrobcům. KAROSA prodala 210 autobusů (vloni 220 ks), a SOR Libchavy 88 (vloni 72). Značky Ford, FIAT a LDV se v přehledu objevují díky zařazení příslušných modelů do kategorie M2. Nárůst odbytu je sice potěšující, ale není výrazný a pokud nebude představovat trvalejší trend, omlazení českého autobusového parku bude stále nedostatečné.
Značka Městský-I Linkový-II Dálkový-III Celkem Podíl
KAROSA 79 102 29 210 53,3%
SOR Libchavy 14 62 12 88 22,3%
FORD 24 - - 24 6,1%
KH motor C - 13 2 15 3,8%
SETRA- - 10 10 2,5%
NEOPLAN- - 7 7 1,8%
MB - 2 4 6 1,5%
BERGHOF - - 6 6 1,5%
SCANIA- 1 4 5 1,3%
BOVA - - 5 5 1,3%
RENAULT 5 - - 5 1,3%
MAN - 3 2 5 1,3%
SOLARIS 4- - 4 1,0%
FIAT 2 - - 2 0,5%
LDV - 2 - 2 0,5%
Celkem: 128 185 81 394 100,0%
Podíl 32,5% 47,0% 20,6% 100,0%

ZDROJ:ČESMAD BOHEMIA