První rok elektrobusů FlixBus, vlaky FlixTrain na 100% čistou energii z větrných a vodních elektráren a podpora projektu na ochranu klimatu ve Rwandě.
První rok elektrobusů FlixBus, vlaky FlixTrain na 100% čistou energii z větrných a vodních elektráren a podpora projektu na ochranu klimatu ve Rwandě.
Je to již rok, co FlixMobility do své sítě začala přidávat první dálkové elektrobusy. Nyní pokračuje tím, že všechny zelené vlaky FlixTrain přecházejí na zelenou elektrickou energii od společnosti Greenpeace Energy. Cílem je přesvědčit ještě více cestujících, aby si vybrali její služby na úkor dopravních prostředků, které více znečišťují ovzduší naší planety, jako jsou letadla nebo osobní auta.
„Doprava má na svědomí 25 procent emisí oxidu uhličitého v ovzduší. Letadla a auta, ať už sdílená nebo ne, tomu přispívají nejvíce. Ve společnosti FlixMobility cítíme velkou odpovědnost za to, abychom dokázali nabídnout řešení. Lidé, kteří s námi cestují, těží nejen z obrovské sítě spojů, pohodlí a cenové dostupnosti, společně s námi také budují zelenou budoucnost v oblasti cestování,” uvádí André Schwämmlein, zakladatel a CEO společnosti FlixMobility.
Po loňském spuštění prvních dálkových elektrobusů v Německu a ve Francii společnost oznámila, že čtyři vlaky FlixTrain jsou nově poháněny zelenou elektřinou od společnosti Greenpeace Energy z obnovitelných zdrojů, zatímco konkurenční provozovatelé vlaků ještě stále využívají elektřinu (částečně) produkovanou uhelnými elektrárnami významně znečišťujícími ovzduší. Stejně tak budou energií od Greenpeace Energy poháněny i další dvě nové lokomotivy, které dopravce do sítě přidá letos v létě.
„Vlaky FlixTrain, které jsou nyní poháněny zelenou elektřinou od Greenpeace Energy, nás činí prvním a jediným poskytovatelem železniční přepravy v Německu, jehož vlaky jezdí výhradně na zelenou energii. Ale nezastavujeme se ani zde, naším cílem je být každý rok ještě o krok zelenější. V budoucnu chceme zajistit, aby i všechny naše další vlaky byly stejně šetrné k životnímu prostředí, jako jsou ty současné. Když rozšiřujeme naši železniční síť, dbáme na to, aby energie byla stejně zelená jako naše značka,” doplňuje Schwämmlein.
Zelená energie Greenpeace Energy pochází výhradně z větrných a vodních elektráren. „Společně jsme vytvořili nový funkční model zelené mobility, za průlomového využití větrné energie. Ta je důležitá pro budoucí vývoj našich dodávek. Takto opravdu může fungovat chytrá a ekologická mobilita,” dodává Sönke Tangermann ze společnosti Greenpeace Energy.
První rok E-busů v síti FlixBusu: Dálková hromadná elektromobilita
FlixMobility se v posledních letech snaží posunovat udržitelnost hromadné dopravy v různých oblastech. V dubnu roku 2018 uvedla na trh ve Francii mezi Paříží a Amiens první elektrobusy pro meziměstskou autobusovou dopravu. O několik měsíců později vyjel také první německý E-bus na trase mezi Frankfurtem a Mannheimem, přes frankfurtské letiště a Heidelberg, plně poháněný energií z obnovitelných zdrojů. Během posledních dvanácti měsíců ve Francii a šesti měsíců v Německu FlixBus úspěšně prokázal, že dálkové autobusy jsou na provoz bez emisí připraveny, alespoň mezi městy na kratší vzdálenosti.
Kompenzace produkce CO2 z každé cesty
Na cestě za jednoho dne úplně bezemisní dopravou nabízí FlixBus svým zákazníkům možnost kompenzovat produkci CO2 na konkrétní cestě. Zaškrtnutím políčka během procesu rezervace můžete souhlasit s malým příspěvkem (obvykle 1 až 3 % ceny jízdenky) na ochranu životního prostředí. Tento příspěvek slouží ke kompenzaci cesty a funguje jako dar, který je investován do dalších projektů snižujících vypouštění emisí do ovzduší.
V současné době jsou tyto příspěvky investovány do projektu Atmosfair ve Rwandě s názvem „Energeticky efektivní sporáky“, který je akreditován Organizací spojených národů (OSN) a byl vyznamenán zlatým standardem. „Chceme přesvědčit ještě více zákazníků, aby své emise kompenzovali, a to nejen během Týdne Země, ale po celý rok. Dokud nebude možné dálkově cestovat úplně bez emisí, nabízí Flix nejudržitelnější způsob silniční dopravy i jeden z nejudržitelnějších dopravních prostředků vůbec,“ dodává Schwämmlein.
FlixBus
„Doprava má na svědomí 25 procent emisí oxidu uhličitého v ovzduší. Letadla a auta, ať už sdílená nebo ne, tomu přispívají nejvíce. Ve společnosti FlixMobility cítíme velkou odpovědnost za to, abychom dokázali nabídnout řešení. Lidé, kteří s námi cestují, těží nejen z obrovské sítě spojů, pohodlí a cenové dostupnosti, společně s námi také budují zelenou budoucnost v oblasti cestování,” uvádí André Schwämmlein, zakladatel a CEO společnosti FlixMobility.
Po loňském spuštění prvních dálkových elektrobusů v Německu a ve Francii společnost oznámila, že čtyři vlaky FlixTrain jsou nově poháněny zelenou elektřinou od společnosti Greenpeace Energy z obnovitelných zdrojů, zatímco konkurenční provozovatelé vlaků ještě stále využívají elektřinu (částečně) produkovanou uhelnými elektrárnami významně znečišťujícími ovzduší. Stejně tak budou energií od Greenpeace Energy poháněny i další dvě nové lokomotivy, které dopravce do sítě přidá letos v létě.
„Vlaky FlixTrain, které jsou nyní poháněny zelenou elektřinou od Greenpeace Energy, nás činí prvním a jediným poskytovatelem železniční přepravy v Německu, jehož vlaky jezdí výhradně na zelenou energii. Ale nezastavujeme se ani zde, naším cílem je být každý rok ještě o krok zelenější. V budoucnu chceme zajistit, aby i všechny naše další vlaky byly stejně šetrné k životnímu prostředí, jako jsou ty současné. Když rozšiřujeme naši železniční síť, dbáme na to, aby energie byla stejně zelená jako naše značka,” doplňuje Schwämmlein.
Zelená energie Greenpeace Energy pochází výhradně z větrných a vodních elektráren. „Společně jsme vytvořili nový funkční model zelené mobility, za průlomového využití větrné energie. Ta je důležitá pro budoucí vývoj našich dodávek. Takto opravdu může fungovat chytrá a ekologická mobilita,” dodává Sönke Tangermann ze společnosti Greenpeace Energy.
První rok E-busů v síti FlixBusu: Dálková hromadná elektromobilita
FlixMobility se v posledních letech snaží posunovat udržitelnost hromadné dopravy v různých oblastech. V dubnu roku 2018 uvedla na trh ve Francii mezi Paříží a Amiens první elektrobusy pro meziměstskou autobusovou dopravu. O několik měsíců později vyjel také první německý E-bus na trase mezi Frankfurtem a Mannheimem, přes frankfurtské letiště a Heidelberg, plně poháněný energií z obnovitelných zdrojů. Během posledních dvanácti měsíců ve Francii a šesti měsíců v Německu FlixBus úspěšně prokázal, že dálkové autobusy jsou na provoz bez emisí připraveny, alespoň mezi městy na kratší vzdálenosti.
Kompenzace produkce CO2 z každé cesty
Na cestě za jednoho dne úplně bezemisní dopravou nabízí FlixBus svým zákazníkům možnost kompenzovat produkci CO2 na konkrétní cestě. Zaškrtnutím políčka během procesu rezervace můžete souhlasit s malým příspěvkem (obvykle 1 až 3 % ceny jízdenky) na ochranu životního prostředí. Tento příspěvek slouží ke kompenzaci cesty a funguje jako dar, který je investován do dalších projektů snižujících vypouštění emisí do ovzduší.
V současné době jsou tyto příspěvky investovány do projektu Atmosfair ve Rwandě s názvem „Energeticky efektivní sporáky“, který je akreditován Organizací spojených národů (OSN) a byl vyznamenán zlatým standardem. „Chceme přesvědčit ještě více zákazníků, aby své emise kompenzovali, a to nejen během Týdne Země, ale po celý rok. Dokud nebude možné dálkově cestovat úplně bez emisí, nabízí Flix nejudržitelnější způsob silniční dopravy i jeden z nejudržitelnějších dopravních prostředků vůbec,“ dodává Schwämmlein.
FlixBus