Technologická společnost dodává výrobcům automobilů elektromotory pro různé typy vozidel – od hybridních a elektrických pohonů náprav pro elektrické osobní automobily až po elektrické centrální pohony pro užitková vozidla.
Technologická společnost dodává výrobcům automobilů elektromotory pro různé typy vozidel – od hybridních a elektrických pohonů náprav pro elektrické osobní automobily až po elektrické centrální pohony pro užitková vozidla.
„Naše výročí je podpořeno dlouhodobými podnikatelskými rozhodnutími a inovativním inženýrským duchem,“ řekl Stephan von Schuckmann, člen představenstva ZF zodpovědný za technologii elektrifikovaných pohonů.
V roce 2008 byla ZF prvním velkosériovým dodavatelem v Evropě, který představil elektromotor pro prémiový mild hybrid. Mezitím společnost nejen rozšířila své produktové portfolio o technologické inovace, ale také výrazně podpořila trend k elektrifikaci pohonů osobních automobilů. Zejména v posledních letech to šlo ruku v ruce s masivním navyšováním výrobních kapaci, kdy se ZF přizpůsobila rostoucímu počtu objednávek a vysoké poptávce po elektrické mobilitě.
Po roce 2015 a zvyšování poptávky po čistě elektrické mobilitě, se společnost zaměřila na novou technologii: hairpin umožňuje těsnější sbalení vodičů, což pomáhá zvýšit výkon, rychlost a točivý moment při stejném prostoru. To bylo nutné, protože u čistě elektrických pohonů již není rychlost chodu elektromotoru spřažena se spalovacím motorem. Technologie Hairpin může také zvýšit úroveň automatizace ve výrobě a dnes se jedná o nejmodernější technologii, uvádí ZF.
Elektromotory ZF pokrývají širokou škálu aplikací od mild hybridů a plug-in hybridů až po čistě elektrické pohonné systémy pro osobní a užitková vozidla. Výkonový rozsah je 50 kW až 550 kW s točivým momentem 75 Nm až 1 500 Nm.
Aby ZF držela krok s celosvětovým nárůstem výroby elektrických vozidel, neustále rozšiřovala výrobní kapacity pro elektromotory v hlavním závodě v německém Schweinfurtu. Kromě toho společnost v posledních letech uvedla do provozu velké výrobní linky v Pančevu (Srbsko) a Shenyangu (Čína). Další závod v Severní Americe je v současné době ve výstavbě a bude uveden do provozu v roce 2023.
Inovační potenciál elektrických motorů ještě není vyčepán. ZF vidí zásadní přístupy v chlazení. V posledních letech byla kromě klasického chladicího pláště s protékající vodou zavedena i sofistikovaná řešení chlazení. „V současné době vyvíjíme řešení s protékajícím olejem – pro přímé chlazení měděného drátu, který je hlavním zdrojem tepla v elektromotorech,“ vysvětlil Roland Hintringer, vedoucí produktové řady elektromotorů. Z hlediska udržitelnosti ZF nastavuje milníky a vyvíjí elektromotory s magnety, které téměř neobsahují kritické těžké vzácné zeminy. Dalším příkladem jsou elektrické motory, které nepotřebují žádné magnety.
Vzhledem k celosvětově rostoucím objemům a vysoké poptávce po technologii elektrického pohonu bude brzy dosaženo dalšího výrobního milníku. "Naše knihy objednávek se plní, další dva miliony kusů elektromotorů budou pravděpodobně vyrobeny ani ne za dva roky," dodal Hintringer.