První autobusy pro Jihomoravský kraj v novém vizuálu IDS Jihomoravského kraje. Foto IDS JMK
V prvních padesáti autobusech převažuje značka IVECO, doplní jí 15 autobusů SOR. Na Blanensku budou jezdit nové SETRY a čtyři hybridní autobusy Mercedes Benz.
V prvních padesáti autobusech převažuje značka IVECO, doplní jí 15 autobusů SOR. Na Blanensku budou jezdit nové SETRY a čtyři hybridní autobusy Mercedes Benz.
Nových 50 autobusů omladí vozový park Jihomoravského kraje zhruba od května. K 30. dubnu 2021 končí stávající smlouvy se čtyřmi autobusovými dopravy. První nové vozy 1. února zástupci kraje, výrobců a dopravců představili veřejnosti. Během roku kraj objedná dalších jedenapadesát vozidel.
"Když se na zastávce sjedou autobusy z různých koutů jižní Moravy, často to tam vypadá ve stylu "každý pes jiná ves". Je škoda, že lidé často ani nevědí, co pro ně vlastně Jihomoravský kraj všechno dělá. A toto je jedna z cest, jak to změnit – sjednotili jsme barvy a loga tak, aby časem všichni cestující věděli, že autobusy, ve kterých právě sedí, financuje Jihomoravský kraj,“ představil vozidla hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich.
Nové autobusy jsou v souladu s novým vizuálním stylem Jihomoravského kraje - v červené a bílé barvě s modrým logem, v dolní části vozidel je druhá z barev - stříbřitě šedá.
Aktuálně mají objednávky na dodávku nových autobusů uzavřeny 3 dopravci – ČSAD Kyjov (do konce dubna celkem 22 autobusů IVECO), BDS-BUS (do dubna 13 autobusů IVECO) a ČSAD Hodonín (15 autobusů SOR). Společnost ČSAD Ústí nad Orlicí pak brzy uzavře objednávku pro oblast Blanenska na dalších 51 autobusů SETRA a 4 hybridní autobusy Mercedes Benz, které by měly na linkách IDS JMK začít jezdit od 1. října. Vozový park se bude obměňovat postupně a nové autobusy vyjedou v celém kraji.
„Cílem Jihomoravského kraje je provozovat veřejnou dopravu v kraji co nejefektivnějším způsobem. Pokud jsou starší vozidla stále funkční, mohou je dopravci dále využívat. Mnozí dopravci se přesto k obnově vozového parku rozhodli dobrovolně, vycházelo to jako ekonomičtější řešení,“ uvedl Jiří Crha, radní pro dopravu.
Vedení Jihomoravského kraje odhaduje, že se v nejbližších letech podaří obnovit až třetinu vozového parku, což je víc jak 200 autobusů. Všechny by měly být nízkopodlažní a moderně vybavené.
„Nově dodávaná vozidla jsou povinně vybavena silnou klimatizací a disponují zvětšeným prostorem pro umístění dětských kočárků a vozíků pro invalidy. Jihomoravský kraj rovněž z důvodu zvýšení bezpečnosti provozu a ochrany řidičů proti nakažlivým chorobám požadoval vybavení nových autobusů kabinou řidiče. Jako ochrana před chladem i před letními vedry budou sloužit zdvojená zatmavená okna, ta budou v IDS JMK novinkou,“ uvedl ředitel KORDIS JMK Jiří Horský.
IDS JMK
"Když se na zastávce sjedou autobusy z různých koutů jižní Moravy, často to tam vypadá ve stylu "každý pes jiná ves". Je škoda, že lidé často ani nevědí, co pro ně vlastně Jihomoravský kraj všechno dělá. A toto je jedna z cest, jak to změnit – sjednotili jsme barvy a loga tak, aby časem všichni cestující věděli, že autobusy, ve kterých právě sedí, financuje Jihomoravský kraj,“ představil vozidla hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich.
Nové autobusy jsou v souladu s novým vizuálním stylem Jihomoravského kraje - v červené a bílé barvě s modrým logem, v dolní části vozidel je druhá z barev - stříbřitě šedá.
Aktuálně mají objednávky na dodávku nových autobusů uzavřeny 3 dopravci – ČSAD Kyjov (do konce dubna celkem 22 autobusů IVECO), BDS-BUS (do dubna 13 autobusů IVECO) a ČSAD Hodonín (15 autobusů SOR). Společnost ČSAD Ústí nad Orlicí pak brzy uzavře objednávku pro oblast Blanenska na dalších 51 autobusů SETRA a 4 hybridní autobusy Mercedes Benz, které by měly na linkách IDS JMK začít jezdit od 1. října. Vozový park se bude obměňovat postupně a nové autobusy vyjedou v celém kraji.
„Cílem Jihomoravského kraje je provozovat veřejnou dopravu v kraji co nejefektivnějším způsobem. Pokud jsou starší vozidla stále funkční, mohou je dopravci dále využívat. Mnozí dopravci se přesto k obnově vozového parku rozhodli dobrovolně, vycházelo to jako ekonomičtější řešení,“ uvedl Jiří Crha, radní pro dopravu.
Vedení Jihomoravského kraje odhaduje, že se v nejbližších letech podaří obnovit až třetinu vozového parku, což je víc jak 200 autobusů. Všechny by měly být nízkopodlažní a moderně vybavené.
„Nově dodávaná vozidla jsou povinně vybavena silnou klimatizací a disponují zvětšeným prostorem pro umístění dětských kočárků a vozíků pro invalidy. Jihomoravský kraj rovněž z důvodu zvýšení bezpečnosti provozu a ochrany řidičů proti nakažlivým chorobám požadoval vybavení nových autobusů kabinou řidiče. Jako ochrana před chladem i před letními vedry budou sloužit zdvojená zatmavená okna, ta budou v IDS JMK novinkou,“ uvedl ředitel KORDIS JMK Jiří Horský.
IDS JMK
První vozy 1. února představili zástupci kraje, výrobců a dopravců. Foto IDS JMK