1. 77 autobusů Irisbus + Iveco
2. 67 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
3. 66 autobusů SOR
1. 77 autobusů Irisbus + Iveco
2. 67 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
3. 66 autobusů SOR
První trojice se seřadila z tradičních značek, pořadí ovšem není stabilní a zdaleka nekopíruje stav konce roku - trvale si drží prvenství Irisbus + Iveco, velký skok oproti březnu vynesl na druhou příčku EvoBus - autobusy, částečně vyráběné v Holýšově. Trojici doplňuje SOR. Dobře se jeví prodeje autobusů MAN, rozjíždí se Solarisy. 7 závěrečných TEDOMů v tabulce klesá. Konečně se objevily alespoň 2 Higery, patrně Scania Tourig. Je dost smutné, že žebříček obsahuje tři "chlívečky": Higer, Scania a Scania Higer. To vzhledem k tomu, že autobusy Scania Touring, o které patrně jde, jsou zařazeny jako Higer. Scania věnovala v minulém období mnoho energie na zdůraznění toho, že se jedná o koncept Scania a Higer je využit pouze jako realizátor karosérie podle zcela švédského konceptu. Dokonce i sedadla západoevropského výrobce se údajně instalují do hotových vozů následně v Evropě. Klasifikaci AutoSap považujeme za velmi nešťastnou - pokud se tedy nejedná opravdu o autobusy Higer - čínský výrobce kromě spolupráce se Scanií samozřejmě má i vlastní produkci. To považujeme za velmi málo pravděpodobné.

Pořád se mnoho může změnit. Odhad BUSportálu je, že pro obnovu vozidel veřejné dopravy letošní rok dobrý nebude. Rádi bychom se mýlili, koneckonců mnohé zachraňují programy ROP. O neutěšeném stavu v segmentu užitkových vozů svědčí i to, že po letech neproběhne letos ani veletrh Autotec. Ani ten minulý nikterak neoslnil. Na druhou stranu proběhne na podzim v Praze 2. ročník Czechbusu, kde by i z tohoto důvodu mohlo být k vidění leccos zajímavého.

Byli jsme upozorněni, že kromě registrací se máme více věnovat i výrobě. U autobusů jsou uvedeny údaje, které má AutoSAP od výrobců nahlášeny - ne všichni nástavbáři malokapacitních vozidel jsou tedy takto sledováni, přestože se jejich produkce objevuje ve statistikách prvních registrací v ČR. Navíc časově se zveřejnění údajů o výrobě patrně zpožďuje za registracemi. Takže bychom mohli tuto informaci aktuálně zveřejnit, až bude. Zatím tisková zpráva k prvnímu čtvrtletí Růst výroby silničních vozidel v ČR se nezastavuje, výroba autobusů stagnuje. Nedozvíte se však po ukočení výroby autobusů TEDOM i nadále věrohodně asi nic více, než údaje o Iveco CR a SOR.
První registrace
  • 77 autobusů Irisbus + Iveco (73 Irisbus, z toho 2 kloub. + 4 Iveco)
    V kolonce Iveco předpokládáme nástavby na Daily, např. Stratos
  • 67 EvoBus (52 Mercedes Benz + 15 Setra)
    U Seter je možno očekávat rozmýšlení se, zda nepočkat na řadu 5, která se představí patrně na IAA v Hannoveru
  • 66 SOR (z toho 3 kloub.)
  • 10 MAN (z toho 1 kloub.) + 1 Neoplan
  • 9 Solaris (z toho 1 kloub.)
  • 7 TEDOM
  • 5 VDL
  • 3 Volvo
  • 2 Higer - patrně Scania Touring viz úvaha v úvodu
  • 3 Isuzu
  • 1 Rošero-P
Dagmar Braunová

Zdroj www.autosap.cz
Autosap rozlišuje i statistiku dle provedení: Šasi- Městský - Linkový - Dálkový - Ostatní - Nezařazený. To si můžete podobně jako statistiku podle krajů najít na
www.autosap.cz
Držíme se původní metodiky sledování M3 + nezařazené.

Vše sečteno bez záruky.
K prvním registracím nových autobusů v ČR v 1-3 2012

K prvním registracím nových autobusů v ČR v roce 2011. Porovnání s 2010.
První registrace nových autobusů v ČR 2010
První registrace nových autobusů v ČR 2009