
Do Evropy za posledních 5 let zamířilo z Turecka 82 procent vyrobených elektrických autobusů. V Itálii, Rumunsku a Portugalsku je značka v top 5, ve Švýcarsku na 3. místě a ve Francii a Rakousku v top 4. Karsan e-ATAK s 29procentním podílem a e-JEST s 37procentním podílem si na trhu v Evropě už pátý rok v řadě drží ve svých segmentech vedoucí postavení. V roce 2025 představí turecký výrobce inovace ve všech elektrických segmentech a prodá 700 vozidel.
Do Evropy za posledních 5 let zamířilo z Turecka 82 procent vyrobených elektrických autobusů. V Itálii, Rumunsku a Portugalsku je značka v top 5, ve Švýcarsku na 3. místě a ve Francii a Rakousku v top 4. Karsan e-ATAK s 29procentním podílem a e-JEST s 37procentním podílem si na trhu v Evropě už pátý rok v řadě drží ve svých segmentech vedoucí postavení. V roce 2025 představí turecký výrobce inovace ve všech elektrických segmentech a prodá 700 vozidel.
„V roce 2024 jsme dosáhli 8. místa v evropském žebříčku prodejů elektrických vozidel a 4,5 procenta v tržním podílu," uvedl generální ředitel Okan Bas, při příležitosti hodnocení minulého roku. Rok 2024 ukončil Karsan s obratem 296 milionů EUR, prodejem 540 elektrických vozidel a 28procentním nárůstem ziskovosti.
Podle Okana Base je pro rok 2025 cílem stát se hlavním hráčem na trhu elektrické veřejné dopravy. „V roce 2025 budeme dál posilovat v oblasti elektrické mobility. Naším cílem je 30% růst, prodej 700 elektrických vozidel a mít na celosvětovém trhu 2 200 našich elektrických vozidel. S tím očekáváme zvýšení našeho celkového obratu na 350-400 milionů EUR a obratu elektrických vozidel na 200-250 milionů EUR.“
Cesta elektromobility Karsan začala na konci roku 2018 šestimetrovým e-JEST. V září 2021 značka nabídla celou produktovou řadou pro městskou dopravu, od 6 metrů do 18 metrů. Prodej elektrických vozidel začal v roce 2019 s 66 vozidly. Za rok, po uvedení e-ATAK se zvýšily prodeje na 107. 540 kusů v roce 2024 znamená meziroční nárůst o 45 %. Během 6 let zvýšil Karsan roční objem prodeje z 66 na 540 kusů.
Rok 2025 má být pro Karsan rokem prodeje. Má v plánu rozšířit produktovou řadu v elektrickém, autonomním i vodíkovém pohonu a představit inovace, které v tomto sektoru "přinesou změnu".
První autonomní autobus úrovně 4 ve standardní velikosti ve Spojených státech amerických a v Evropě patří Karsan. Nejprve spustil se svým technologickým partnerem ADASTEC autonomní e-ATAK v prezidentském komplexu v Turecku a poté začal vozit cestující v Norsku. Turecký výrobce s 60letou historií uvedl na trh svůj první prototyp vodíkového autobusu s palivovými články a podepsal strategickou spolupráci s Toyotou, jedním z globálních lídrů v oblasti vodíkových technologií.