Foto Solaris
Polský karosář spolupracuje s různými dodavateli elektrovýzbroje včetně Škody Electric a Cegelec. Gdyňské trolejbusy mají elektrovýzbroj Medcom.
Polský karosář spolupracuje s různými dodavateli elektrovýzbroje včetně Škody Electric a Cegelec. Gdyňské trolejbusy mají elektrovýzbroj Medcom.
Trollina pro Salzburg mají elektrovýzbroj Cegelec. Tisková zpráva Solaris se věnuje gdyňským vozům. Hlavní vymožeností je zde možnost nezávislé jízdy bez drátů až 15 kilometrů díky Li-on bateriím, které se dobíjejí jak z vedení, tak přímo v depu. Vozy mají kllimatizaci. Pohonem je trakční motor 175 kW. Dodavatelem elektrovýzbroje je polská firma Medcom.
BUSportál: Solaris uvádí, že je lídrem na trolejbusovém trhu Evropské Unie a zemí EFTA. Mezi zeměmi, kde jezdí, jmenuje Rakousko, Bulharsko, Českou republiku, Estonsko, Německo, Maďarsko, Itálii, Lotyšsko, Litvu, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Španělsko, Švédsko a Švýcarsko. Opět se zde dostáváme k tomu, kdo je vlastně výrobcem trolejbusu, zda karosář nebo dodavatel elektrovýzbroje. Statistiky výroby trolejbusů uvádí Škoda Electric jako dodavatel elektrovýzbroje. Mnohá z "Trollin" uváděných Solarisem jsou jako obchodní případy Škody ve skutečnosti označena tradičním Škoda 26, 27 a 28 Tr (např. v ČR, Bulharsku, Lotyšsku ...). Statistiky se zkrátka překrývají a nelze je sčítat. Koneckonců jubilejní 14000. trolejbus Škoda je 27 Tr pro Rigu v karosérii Solaris. Je zkrátka dobře, že se trolejbusům daří a kdo je lídr trhu, není až tak důležité.
Dagmar Braunová s využitím TZ Solaris.
Foto Solaris
Foto Solaris