Magistrát města Daejeon podepsal s Hyundai Rotem kontrakt za 200 milionů dolarů na dodávku 34 tramvají s palivými články. Daejon plánuje provozovat tramvaje na nové trase okolo centra města, částečně povede v tunelu a nepotřebuje trolejové vedení. Stát má 1 miliardu dolarů. Vozy mají být dodány od poloviny roku 2026 do roku 2028.
Magistrát města Daejeon podepsal s Hyundai Rotem kontrakt za 200 milionů dolarů na dodávku 34 tramvají s palivými články. Daejon plánuje provozovat tramvaje na nové trase okolo centra města, částečně povede v tunelu a nepotřebuje trolejové vedení. Stát má 1 miliardu dolarů. Vozy mají být dodány od poloviny roku 2026 do roku 2028.
Hyundai Rotem představil demo tramvaj poháněnou vodíkovými články na veletrhu Korea Railways & Logistics Fair v Pusanu v červnu 2023. Prototyp tramvaje má za sebou 5 000 km zkušebních jízd.
Páte největší město v Jižní Koreji plánuje zahájit stavbu své první tramvajové trati ještě letos. Linka 2 o délce 38,1 km má jezdit okružně kolem centra města s 45 zastávkami včetně pěti přestupních uzlů s linkou metra. Část trasy je plánováno vést v tunelu a celá trať bude bez trolejového vedení, vozy si vyrobí elektrickou energii z vodíku na palubě. Ujedou 200 km na jednu nádrž.
Po plánovaném šestiměsíčním zkušebním provozu s vodíkovými tramvajemi městská rada Daejeon očekává, že linku otevře do konce roku 2028.
Vodík je důležitým zdrojem energie, který je globálně považován za zdroj, který může v budoucnu nahradit fosilní paliva. Představuje více než 90 % molekul existujících ve vesmíru a je šetrný k životnímu prostředí, v procesu výroby energie slučováním s kyslíkem produkuje pouze čistou vodu. Aby bylo možné ve velké míře využívat vodíkové tramvaje a další vozidla musí být připravena široká vodíková infrastruktura a technologie výroby vodíku,
Na rozdíl od běžných tramvají se tramvaje s vodíkovými palivovými články pohybují pomocí elektrické energie generované vodíkovými palivovými články instalovanými uvnitř vozů. Palivové články vyrábějí elektřinu přímo prostřednictvím elektrochemické reakce mezi vodíkem a kyslíkem a jsou základní technologií vodíkových vozidel. Mechanismus spočívá v tom, že štěpí vodík přiváděný k vodíkovému pólu na vodíkový iont a elektron, přičemž vodíkový iont posílá na kyslíkový pól přes membránu elektrolytu a elektron na kyslíkový pól přes vnější obvod. Během procesu elektron produkuje elektrickou energii, zatímco vodíkový ion se setká s kyslíkovým iontem na kyslíkovém pólu a produkuje vodu a teplo. Zjednodušeně jde o generátor elektřiny, který vyrábí elektrickou energii pomocí vodíku.
Vyvíjená tramvaj s vodíkovými palivovými články Hyundai Rotem využívá hybridní metodu, která kombinuje vodíkový palivový článek s baterií. Palivový článek vyrábí elektřinu pomocí vodíku dodávaného z nádrže a šetří sekundární energii v systému skladování energie, tj. v baterii. Ušetřená energie v baterii se využívá při startu nebo zrychlení, zatímco energie z palivového článku se využívá pro jízdu konstantní rychlostí nebo pro zrychlení.
Hyundai Rotem je globální společnost těžkého průmyslu, která se specializuje na výrobu kolejových vozidel, vojenské techniky a strojírenství. Zahajuje novou éru ekologického vodíkového paliva vývojem vlaků poháněných vodíkovými palivovými články spolu s vodíkovou infrastrukturou. Výrobce pracoval na technologii tramvají nové generace v rámci projektu podporovaného jihokorejskou vládou. Město Daejeon zaplatí za jednu tramvaj přibližně 135 milionů korun. Na nákup přispívá vláda.