110 Mercedes-Benz eCitaro pro předměstí Říma
Daimler Buses Italia dodá 110 eCitaro Autoservizi Troiani pro východní oblast Říma. Foto Daimler Buses

Smlouvou na 110 autobusů Mercedes-Benz eCitaro o délce 12 metrů pokračuje Autoservizi Troiani spolupráci s Daimler Buses Italia, která začala dodáním 40 vozů Mercedes-Benz Citaro Hybrid v lednu 2024. Nové bezemisní autobusy vyjíždí v okrajové částí na východě Říma poprvé.

 

Smlouvou na 110 autobusů Mercedes-Benz eCitaro o délce 12 metrů pokračuje Autoservizi Troiani spolupráci s Daimler Buses Italia, která začala dodáním 40 vozů Mercedes-Benz Citaro Hybrid v lednu 2024. Nové bezemisní autobusy vyjíždí v okrajové částí na východě Říma poprvé.

 

Prvních deset autobusů eCitara uvedla Autoservizi Troiani do provozu od 16. září 2024 u příležitosti Evropského týdne mobility v místní veřejné dopravě ve východní okrajové části Říma, kde zajišťuje dopravu od začátku roku 2024. Vůbec poprvé tak nejsou elektrické autobusy určeny výhradně pro centrum města. Do ledna 2025 má být uvedeno do provozu 60 eCitaro.

65 vozů bude vybaveno baterií NMC3 a 45 s baterií NMC4, které umožní dojezd 280, resp. 300 kilometrů bez dobíjení. Výrazné tmavě červené autobusy jsou vybaveny třemi dveřmi a kromě řidiče pojmou až 73 cestujících, 26 míst je k sezení na sedadlech City Star Eco. Pro přístup cestujících s omezenou pohyblivostí a vozíčkářů slouží manuální rampa.

Mezi bezpečnostní prvky v souladu s evropským předpisem GSR-B patří asistenční systémy. Jsou také vybaveny klimatizací a antivirovými filtry pro zajištění vyšší bezpečnosti uvnitř prostoru pro cestující.

Kromě eCitaro vyslal dopravce na silnice 40 hybridních Mercedes Citaro C2 a 13 hybridních King Long E12. Síť periferních autobusů Troiani v Římě bude od roku 2027 plně elektrická. Dodávky mají pokračovat rychlostí 50 elektrobusů ročně, aby bylo do roku 2027 společně se společností SAP (Società Autolinee Pubbliche) spravováno celkem 229 vozidel pro oblast východ.

Podobně budou elektrifikovat oblast západ Říma společnosti Autoservizi Tuscia a BIS. V současné době je v provozu 32 hybridních autobusů a 3 elektrické značky King Long.

Centrum Říma pokrývají linky dopravní společnosti Atac. Po uvedení do provozu 118 ks 12metrových hybridních autobusů v roce 2023 a v roce 2024 dalších 110 kloubových, pro rok 2025 počítá s dalšími 41 sólo hybridními a 110 elektrickými autobusy.

Velkou roli při obnově autobusů v Římě hraje Iveco Bus. V lednu 2024 získal výrobce smlouvu na výrobu 411 bateriových autobusů v hodnotě přes 300 milionů eur pro Atac. Vítěz výběrového řízení dodá nejen vozidla o délce 12 a 18 metrů (model E-Way), ale také kompletní 10letý plán údržby.

Podle plánu v roce 2026 dorazí dalších 301 elektrobusů a bude tak splněn plán na nákup 1 057 nových vozů. Průměrné stáří celé flotily Atac klesne na něco přibližně 5 let ve srovnání s 12 lety v roce 2018.

 


110 Mercedes-Benz eCitaro pro předměstí Říma
Mercedes-Benz eCitaro pro předměstí Říma. Foto Daimler Buses
110 Mercedes-Benz eCitaro pro předměstí Říma
110 Mercedes-Benz eCitaro pro předměstí Říma
40 Mercedes-Benz Citaro Hybrid uvedla Autoservizi Troiani do provozu v lednu 2024. Východní předměstí obsluhuje autobusy nově od začátku roku. Foto Daimler Buses