U příležitosti Dne bez aut v Lublinu představili dvoukloubový elektrický autobus Solaris pro rychlé transitní BRT linky.
U příležitosti Dne bez aut v Lublinu představili dvoukloubový elektrický autobus Solaris pro rychlé transitní BRT linky.
24metrové vozidlo se třemi články představil Solaris poprvé na veletrhu Busworld Europe 2019 v Bruselu ve formě trolejbusu. Účelem výrobce bylo vytvořit platformu pro budoucí sériovou výrobu nejen 24metrových vozidel s elektrickým nebo hybridním pohonem, ale také trolejbusů. Právě trolejbusy v současné době jezdí v Bratislavě a v Praze.
Elektrické autobusy s novým výrazným designem přední části vozu navrženém pro BRT trasy objednala v říjnu 2021 společnost Tide Bus Danmark pro město Aalborg. Objednávka z Dánska na 14 autobusů s vysokou kapacitou cestujících byla vůbec první na toto vozidlo s třemi články a elektrickým pohonem. Pohon 24metrového elektrobusu tvoří dva trakční motory o celkovém výkonu 240 kW, pohánějící dvě nápravy. Bateriové balíčky Solaris High Energy s celkovou kapacitou přes 700 kWh se budou nabíjet plug-in. Každé vozidlo je vybavené automatickými asistenčními systémy řidiče, kamerovým systémem místo zpětných a bočních zrcátek MirrorEyea a fleet managementem eSConnect.
Město Lublin jako jedno z prvních v Polsku objednalo v roce 1996 autobusy z Bolechowo. Před rokem jako druhé město začalo provozovat autobusy Solaris Urbino hydrogen.