Elektrické autobusy SOR pro Mioveni v Rumunsku
Elektrické autobusy vyrobené v České republice využívá v Rumunsku několik měst, už v roce 2019 začaly jezdit v Turdě, následovalo Zalau, Brašov, Ploiesti, Alba Iulia, Slatina, Bistrita, Rovinary, Drobeta-Turnu Severin, nyní Mioveni a sedm ENS 12 má ještě letos SOR dodat do Tarnaveni. Foto Anadolu Automobil Rom

Anadolu Automobil Rom, zástupce SOR Libchavy v Rumunsku, dodala čtyři elektrické autobusy SOR EBN 9,5 pro veřejnou dopravu mezi obcemi Mioveni a Davidești a její částí Colibasi, které se rozhodly využít dotační program a modernizovat bezemisními autobusy místní veřejnou dopravu.

Anadolu Automobil Rom, zástupce SOR Libchavy v Rumunsku, dodala čtyři elektrické autobusy SOR EBN 9,5 pro veřejnou dopravu mezi obcemi Mioveni a Davidești a její částí Colibasi, které se rozhodly využít dotační program a modernizovat bezemisními autobusy místní veřejnou dopravu.

Projekt úspěšně realizovaly společně radnice Mioveni a Anadolu Automobil Rom v rámci Národního programu obnovy a odolnosti (PNRR) s investicí 8,585 mil. lei (přibližně 42 mil. Kč). Radnice zdůrazňuje, že nové autobusy nyní procházejí testovací fází na trase a po jejich zapojení do veřejné dopravy dojde k rozšíření ekologické a efektivní dopravní sítě v regionu. Oblast leží asi 130 km severozápadně od Bukurešti.

Autobusy SOR EBN 9,5 přepraví až 69 cestujících. Jsou standardně vybaveny klimatizací, informačním a komunikačním systémem a novými asistenčními prvky, které jsou v souladu s legislativou platnou od července 2024.

"Naše společnost zvítězila v tomto výběrovém řízení jak díky kvalitě nabízených autobusů vyráběných v ČR, tak díky konkurenceschopné ceně a maximální dodací lhůtě 12 měsíců od data objednávky," uvedla Anadolu Automobil Rom.

SOR EBN 9,5 je poháněn elektromotorem o jmenovitém výkonu 120 kW a maximálním 143 kW. Grantovaná autonomie je přes 200 km. Díky nezávislému systému regulace teploty lze baterie nabíjet rychle i pomalu, aby byla zajištěna dlouhá životnost v optimálních podmínkách pro udržení výkonu akumulace elektrické energie. Vozy mají samostatný systém naftového topení Webasto, které umožňuje účinné vytápění s velmi nízkou spotřebou paliva a nepřetěžuje trakční baterie vozidla. Součástí dodávky jsou čtyři 43 kW pomalé nabíjecí stanice a dvě 150 kW rychlonabíječky.

Na začátku roku 2025 přijedou SOR ENS 12 do Tarnaveni, SOR EBN 9,5 do Ploiesti a Zalau, a do Bulharska do Perniku a Slivenu.


Elektrické autobusy SOR pro Mioveni v Rumunsku
Jeden z autobusů na prezentaci v Davidești. Foto Anadolu Automobil Rom