Dosud do autobusů eCitaro poskytoval bateriové články s niklem, manganem a kobaltem (NMC) Akasol. Tři generace má nahradit čtvrtá. Daimler Buses a expert na bateriové systémy BMZ Poland se dohodly na strategickém partnerství pro vývoj a dodávky nové generace NMC4 akumulátorů. Vyrábět se budou v polských Gliwicích.
Dosud do autobusů eCitaro poskytoval bateriové články s niklem, manganem a kobaltem (NMC) Akasol. Tři generace má nahradit čtvrtá. Daimler Buses a expert na bateriové systémy BMZ Poland se dohodly na strategickém partnerství pro vývoj a dodávky nové generace NMC4 akumulátorů. Vyrábět se budou v polských Gliwicích.
BMZ bude dále rozvíjet svou současnou bateriovou technologii společně s Daimler Buses speciálně pro požadavky elektricky poháněných autobusů. Nová generace baterií NMC4 – nástupce současné technologie NMC3 – bude kombinovat vysokou hustotu energie, která umožňuje delší dojezdy, a velmi dlouhou životnost. Nový bateriový systém bude k dispozi v městských a meziměstských autobusech od poloviny dekády.
„Spolupráce mezi našimi společnostmi spojuje dva důležité aspekty: odborné znalosti Daimler Buses ve vývoji a výrobě autobusů a know-how BMZ v oblasti lithium-iontových baterií pro užitková vozidla. Těším se na vynikající novou generaci baterií pro naše elektrobusy. Tato spolupráce je důležitým milníkem na cestě k bezemisní veřejné dopravě v celé Evropě,“ řekl Michael Klein, provozní ředtel Daimler Buses.
„Už deset let sledujeme strategii vývoje a výroby předních systémů pro e-busy. Jsme hrdí, že můžeme spolupracovat s Daimler Buses. Pro mě osobně představuje potvrzení cesty, kterou jsme se vydali. Společně nyní budeme schopni implementovat tuto strategii v mnohem větším měřítku,“ vysvětlil Tomasz Jankowski, výkonný ředitel BMZ Poland.
Za tímto účelem bude rozšířena výroba ve Gliwicích a závod bude první svého druhu v EU. Bude speciálně navržen pro výrobu autobusových baterií a bude mít plně automatizovanou montážní linku.
Elektricky poháněné městské autobusy Daimler Buses jsou v sériové výrobě od roku 2018, meziměstské elektrické autobusy mají následovat od poloviny dekády a elektrifikované autokary do roku 2030. Daimler Buses chce do roku 2030 ve všech segmentech nabízet lokálně CO2 neutrální modely na bázi baterií nebo vodíku. Zpočátku se zaměří na klíčové trhy Evropy a Latinské Ameriky. Plánuje, že na hlavním evropském trhu se do roku 2039 budou prodávat pouze lokálně neutrální nová vozidla. V segmentu městských autobusů by tomu tak mělo být v Evropě již v roce 2030.
BMZ Group, z BMZ Holding, je globálním hráčem ve vývoji a výrobě meziodvětvových lithium-iontových a natrium-iontových systémových řešení. Společnost nabízí celý hodnotový řetězec od článku po baterii, druhý život a recyklaci. Centrála společnosti se nachází v Německu, další výrobní závody v Číně, Polsku, USA, Severní Makedonii a Brazílii, pobočky má v Japonsku, Hong Kongu, Velké Británii a Francii.