publikovaným v projevu premiéra na sjezdu železničních odborářů.
publikovaným v projevu premiéra na sjezdu železničních odborářů.
"Omezme předvolební blouznění o investicích do železnic", říká ČESMAD BOHEMIA.
V předvolebně laděném projevu na sjezdu železničních odborářů se premiér Paroubek nechal slyšet, že: „V rámci finanční perspektivy Evropské unie v letech 2007 až 2013 odhadujeme, že modernizace a rekonstrukce našich železnic si vyžádá přes půl bilionu korun."
ČESMAD BOHEMIA si dovoluje upozornit, že splnění tohoto neuváženého slibu by bylo pro Českou republiku ekonomickou sebevraždou. Znamenalo by to ročně investovat do železnic zhruba 3 x více než například stát prostřednictvím SFDI investoval v roce 2004 do silniční sítě, na které se ovšem uskuteční více než 80 % dopravních výkonů.
Již dnes jsou daňové výnosy z dopravy v poměru k přínosům přerozdělovány v neprospěch silniční infrastruktury, tento stav by plánované astronomické investice do železnic ještě výrazně zhoršily. Ani obhajovat toto mrhání penězi snahou odlehčit přeplněným silnicím není relevantní. Podle propočtů ve státech původní „patnáctky“ zemí EU by i v případě růstu železniční přepravy zboží o 50 %, což je velice nepravděpodobná hypotéza, byl provoz těžkých vozidel snížen o 3 %, celkový silniční provoz o 0,2 %. Tedy naprosto nevýznamně.
Jedinou možností, jak zlepšit dopravní situaci na našich silnicích, a umožnit tak pokračovat v rozvoji našeho hospodářství a současně ulevit životnímu prostředí, je dokončit s maximálními prioritami dostavbu dálniční sítě a vybudovat obchvaty měst a obcí.

Zdroj: ČESMAD BOHEMIA, Sdružení automobilových dopravců
Tisková zpráva, Praha dne 18. října 2005