BYD plní zakázky na ebusy v maďarských městech
Jedenáct 12metrových autobusů BYD v Zalaegerszegu v Maďarsku. Foto BYD

Do Zalaegerszegu a Györu přijely z Komárom elektrické autobusy K9UD. S podporou programu Green Bus se na bezemisní vozidla montovaná čínským výrobcem na maďarské půdě také Szeged, Szolnok a Eger.

Do Zalaegerszegu a Györu přijely z Komárom elektrické autobusy K9UD. S podporou programu Green Bus se na bezemisní vozidla montovaná čínským výrobcem na maďarské půdě také Szeged, Szolnok a Eger.

Jedenáct 12metrových elektrických autobusů BYD během června vyjíždí v maďarském Zalaegerszegu. Nové autobusy nahradí staré vozy a průměrné stáří se tak z 13 let sníží na 6. Vozy budou nasazovány na téměř všech linkách v Zalaegerszegu, kde nabídnou cestování pro více než 55 000 obyvatel.

20. června předal BYD 13 autobusů K9UD také v krajském městě Györu, kde díky tomu vymění 13 z 91 vozidel a sníží se průměrné stáří vozového parku z 12,9 na 9,8 let.

Brzy získají jeho elektrické autobusy i další města - Szeged, Szolnok a Eger. Nabíjecí zařízení bylo postaveno partnerem konsorcia Volánbusz, Mobiliti Volánbusz Kft.

Projekt nákupu autobusů a instalace dobíjení je realizován v rámci programu Green Bus maďarské agentury HUMDA. Díky 75 % podpoře podepsal Volánbusz 1. dubna 2022 smlouvu na nákup 60 elektrických autobusů BYD, celkem může zprovoznit 100 ebusů.

Autobusy montované v továrně BYD v Komárom stojí podle maďarského webu magyarsbusz.info státní dopravní podnik Volánbusz 142,5 milionu HUF za kus. Jsou vyráběny ve stejné specifikaci, 12m vozy mají po celé délce nízkou podlahu a přepraví 80 osob, 35 sedících a 45 stojících cestujících. Jsou vybaveny energeticky úsporným tepelným čerpadlem o výkonu 19 kW, chladicím výkonem 30 kW, klimatizací s chladivem CO2, elektronickým informačním systémem pro cestující, prostorem pro invalidní vozíky a kočárky, rampou pro nastupování, asistenčními systémy pro řidiče, kamerovým systémem, klimatizací a USB nabíječkami. Veškeré osvětlení vozidel využívá energeticky úsporné LED světelné zdroje. Autobusy byly výrobcem dodávány s hliníkovými disky Alcoa, které jsou sice součástí standardní výbavy autobusů BYD, ale ve Volánbusz zatím nejsou obvyklé.

Vozy využívají pokročilý systém řízení batrií BYD s vysokou energetickou hustotou na bázi lithium-železofosfátu (LFP) s celkovou kapacitou 343 kWh, s využitelnou energií 275 kWh lze podle výrobce dosáhnout dojezdu až 300 kilometrů, podle podmínek. Nabíjení baterií trvá 2-2,5 hodiny. O pohyb ekologických vozidel se starají dva elektrické motory v nábojích kol vyrobené společností BYD, každý se špičkovým výkonem 150 kW.


BYD plní zakázky na ebusy v maďarských městech
Třináct 12metrových autobusů BYD ve městě Györ. Foto Volánbusz