Doplněno informací z HN 24.8.2015 o změnách v zákoně, který nařizuje výrobcům registrovat všechny vozy, které se exportují po vlastní ose.
Pořadí prvních registrací v ČR: 1. CNHI (IVECO BUS, IVECO, Irisbus ) - 215, 2. SOR - 184, , 3. EvoBus - 131
Pořadí prvních registrací v ČR: 1. CNHI (IVECO BUS, IVECO, Irisbus ) - 215, 2. SOR - 184, , 3. EvoBus - 131
Doplněno informací z HN 24.8.2015 o změnách v zákoně, který nařizuje výrobcům registrovat všechny vozy, které se exportují po vlastní ose.
Pořadí prvních registrací v ČR: 1. CNHI (IVECO BUS, IVECO, Irisbus ) - 215, 2. SOR - 184, , 3. EvoBus - 131
Pořadí prvních registrací v ČR: 1. CNHI (IVECO BUS, IVECO, Irisbus ) - 215, 2. SOR - 184, , 3. EvoBus - 131
Jak uvádějí HN 24.8.2015, výrobci autobusů SOR a IVECO CR exportují autobusy bez registrace - oba výrobci spadají pod stejný úřad v Ústí nad Orlicí. Proto by měly statistiky prvních registrací u těchto zásadních výrobců v podstatě odrážet skutečný přírůstek nových vozů v ČR, i když to tak patrně není zcela. Ministerstvo dopravy chystá podle HN novelu zákona.
Pořadí na prvních třech místech se nemění. Kolonku Irizar na konci roku s prodejci rozebereme detailně - kolik vozů bylo na Scanii a kolik na Volvu. Také si ujasníme, jak to je letos s novými Isuzu v ČR, registrace probíhá patrně jinak, jedno vozidlo neodpovídá realitě u dopravců.
První registrace autobusů v ČR v roce 2015 v kategoriích M3 a Nezařazeno dle http://portal.sda-cia.cz/
-
CNH Industrial:
Iveco Bus + Iveco + Irisbus: 215 (189 + 19 + 7) - SOR: 184 (z toho 12 kloubových)
- EvoBus: 131 (86 Mercedes-Benz (z toho jeden kloubový) + 45 Setra)
- MAN: 23 a Neoplan: 5
- Irizar: 18
- Volvo: 6
- Higer: 7
- Solaris: 5 (z toho 5 kloubových)
- VDL: 5
- Otokar: 2
- Škoda: 1 (patrně elektrobus)
- Lahden Autokori OY: 1 (Jde o Scanii OmniExpress)
- KHMC: 1
- Isuzu: 1
(Sečteno bez záruky.)