Společnost Volvo plánuje provoz hybridu v rámci tradičního veletržního “shuttle”
Reklama
Společnost Volvo plánuje provoz hybridu v rámci tradičního veletržního “shuttle”
Městský autobus s hybridní technologií byl poprvé představen před 2 lety, od letošního roku je tento typ vyráběn sériově. Volvo zvolilo vlastní technologii tzv. paralelního hybridu, kterou využívá jak u autobusů, tak i u nákladních vozů. Koncept se nazývá I-SAM a zahrnuje kombinovaný startovací motor, elektromotor, generátor a elektronickou řídící jednotku v kombinaci se vznětovým motorem, I-shift převodovkou Volvo a baterií lithium-ion.

Jako paralelní hybrid může být autobus poháněn nezávisle elektromotorem nebo dieselem nebo oběma. Ve výsledku může být autobus osazen menším, pětilitrovým vznětovým motorem oproti devítilitrovému u klasického dieselu Volvo 7700. Další výhodou technologie Volvo je možnost vyřazení vznětového motoru na zastávkách a světelných křižovatkách. Autobus se rozjíždí elektromotorem a po dosažení rychlosti 15 - 20 km/h automaticky startuje vznětový motor. Hybridní pohon dokáže podle terénu a dopravního systému ušetřit až 35 % pohonných hmot.

Společnost Volvo Bus Corporation zapůjčí vozidlo pro veletržní “shuttle” na celou dobu trvání veletrhu Autotec.

TZ Volvo Truck Czech s.r.o
Jaké autobusy uvidíme na letošním AUTOTECu ?
BUSportál CZ na veletrhu BUSWORLD 2009: Z testovací jízdy hybridem Volvo 7700?

Autobus Volvo 7700 Hybrid se představí na veletrhu Autotec
Testování autobusu Volvo 7700 Hybrid za přítomnosti Edwarda Jobssona, managera Volvo pro životní prostředí, v říjnu 2009 v rámci veletrhu Busworld. © BUSportál
Autobus Volvo 7700 Hybrid se představí na veletrhu Autotec