Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Technika

De Lijn a Daimler Buses podepsaly novou rámcovou dohodu na dodávku až 500 standardních elektrických autobusů v hodnotě 303 milionů eur. Zároveň De Lijn více než 80 vozidel u Daimler Buses Belgium objednala, stejně jako 268 elektrických autobusů o délce 12 metrů od BYD EUROPE. Nákup je možný díky finanční podpoře ve výši 400 milionů eur od vlámského ministerstva mobility a veřejných prací. Zároveň belgický dopravce zlepšuje služby pro cestující. Informační displeje do jeho vozidel dodává BUSTEC.

Vláda a De Lijn chtějí nabídnout zcela bezemisní veřejnou dopravu do roku 2035. To znamená, že do roku 2035 musí být elektrifikována celá autobusová flotila více než 2 000 vozidel. Zároveň mají nové autobusy přinést ještě atraktivnější veřejnou dopravu pro zákazníky. Nové objednávky se skládají z více než 80 vozidel Daimler Buses s dodávkami od prvního čtvrtletí 2027. 268 autobusů B12.b má přijíždět od druhého čtvrtletí 2027 a uzavřou rámcovou dohodu z roku 2023 na 500 vozidel. Podle De Lijn jsou první provozní zkušenosti pozitivní, proto se rozhodl zadat další, třetí objednávku. " Jsme potěšeni, že De Lijn zajišťuje kontinuitu svého ekologizačního provozu prostřednictvím nové rámcové dohody," říká vlámská ministryně mobility a veřejných prací Annick De Ridder. "Díky "turbu" 400 milionům, De Lijn letos objednává více než 630 nových e-busů (290 autobusů již objednaných na jaře a 268 + 80 nyní) modernizuje své služby a rozšíří nabídku pro cestující. Uveďme například obrazovky s informacemi pro cestují v reálném čase ." Zmiňované obrazovky pro vozidla vyrábí společnost BUSTEC v Blansku, s De Lijn má uzavřenu rámcovou smlouvu. Jde o 29“ TFT-LCD panely. „ Jak E-bus BYD, tak vozidla od Daimleru a Mercedesu budou vybaveny typickými specifikacemi De Lijn, které se nyní staly téměř evropským standardem ,“ říká generální ředitelka De Lijn Ann Schoubsová. „ Nabíjecí místa USB a elektrická rampa pro cestující s omezenou pohyblivostí jsou pro nás standardní výbavou již čtyři roky a stávají se stále běžnějšími mezi našimi kolegy doma i v zahraničí. Naše vylepšená kabina řidiče s plně nastavitelným, větraným a vyhřívaným sedadlem řidiče, bočními kamerami místo zrcátek a pokročilými bezpečnostními prvky jsou nyní také standardní výbavou .“ Společnost De Lijn již pořídila řadu bateriově elektrických autobusů a nabíjecích stanic a také uzavřela další rámcovou dohodu s IVECO BUS na 500 vozidel . Plánované dodávky navíc zahrnují bateriově elektrické autobusy, například více než 270 od společnosti MAN Truck & Bus , VDL a Irizar.

person rebus  date_range 12.12.2025

Dopravní podnik města České Budějovice slavnostně převezme od Škoda Group ve středu 17. prosince 2025 nových 21 nových trolejbusů 33Tr. Zároveň dostanou jména, která jim vybrala veřejnost.

Trolejbusy Škoda 33Tr od významných českých výrobců Škoda Electric a SOR Libchavy pořídil dopravní podnik díky významné finanční podpoře Evropské unie. Město České Budějovice se díky této modernizaci již na jaře dočkalo plně nízkopodlažního vozového parku MHD . Po dodání všech 35 nových vozidel bude také v Českých Budějovicích jezdit 50 bateriových trolejbusů, tedy přes 80 procent flotily. " Trolejbusy vybavené bateriemi jsou klíčovou součástí naší strategie ekologické a flexibilní dopravy, která zajišťuje komfortní a ekologické cestování ," dodává ředitel DPMCB Slavoj Dolejš. Vybavené jsou trakčními bateriemi s garantovaným dojezdem 12 km, což umožňuje provoz i na trasách bez plného trolejového vedení. Od května díky tomu DPMCB na trolejbusovou převedl linku 15, na vytipovaných dosud autobusových linkách využití trolejbusů důkladně prověřuje. „ Po podzimních úspěšných testech na linkách 1 a 14 nás teď čekají ještě zátěžové zimní měsíce. Kapacity baterií chceme důkladně otestovat nejen v reálném provozu, ale i za extrémního počasí včetně intenzivního vytápění salónu pro cestující. Dosavadní výsledky byly velmi slibné a spolehlivé, pevně proto věříme, že cestující brzy svezeme trolejbusy i na dalších linkách ,“ uvádí Slavoj Dolejš. 21 vozidel je součástí širší zakázky na celkem 35 moderních trolejbusů Škoda 33Tr za téměř 700 milionů korun. Z toho 396 872 588 Kč pokryjí dotace Evropské unie z výzev Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Projekt „Pořízení 4 ks trolejbusů“ byl předložen v rámci 28. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu, v rámci specifického cíle 6.1 (PR). Projektu, jehož celkové náklady činí 87 882 300 Kč, z toho způsobilé náklady 72 630 000 Kč, byla přiznána dotace ve výši 70 % způsobilých výdajů, tj. 50 841 000 Kč. Projekt „Pořízení 17 ks trolejbusů“ byl předložen v rámci 28. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu, v rámci specifického cíle 6.1 (PR). Projektu, jehož celkové náklady činí 391 952 300 Kč, z toho způsobilé náklady 300 000 000 Kč, byla přiznána dotace ve výši 70 % způsobilých výdajů, tj. 210 000 000 Kč. Projekt „Pořízení parciálních článkových trolejbusů“ byl předložen v rámci 39. výzvy IROP - Nízkoemisní a bezemisní vozidla pro veřejnou dopravu - SC 6.1 (ITI). Projekt je realizován v rámci Integrované územní strategie České Budějovice pro období 2021-2027. Hlavním cílem projektu je rozvoj a podpora udržitelné městské mobility prostřednictvím nákupu 14 trolejbusů pro potřeby zkvalitnění služeb městské hromadné dopravy v Českých Budějovicích. (již realizováno) Slavnostní převzetí bude spojeno s prvním veřejným odtajněním jmen. Ta vzešla z ankety, do níž se na podzim aktivně zapojila veřejnost. Nejen obyvatelé Českých Budějovic mohli nejprve navrhovat osobnosti spjaté s městem i širším kontextem jeho historie a současnosti, následně pak hlasovat z téměř 90 vybraných jmen již nežijících nominovaných. Výsledky ankety představují pestrý průřez osobností s výrazným přesahem v různých oblastech veřejného života – od politiky, moci a techniky až po kulturu a popkulturu. Vedle nich se objevují také lidé z běžného života, spjatí například s každodenním provozem městské hromadné dopravy. Právě tato rozmanitost bude jedním z hlavních motivů slavnostního setkání v areálu DPMCB Horní ve středu 17. prosince. Křest trolejbusů má symbolicky propojit modernizaci vozového parku MHD v Českých Budějovicích s připomenutím lidí, kteří výrazně ovlivnili město, region i své obory působení a kteří mají pro veřejnost silný význam. Ve středu 17. prosince představí nové vozy v Jihočeském kraji také společnost ČSAD AUTOBUSY České Budějovice . Nové elektrické autobusy MAN a klasické Iveco URBANWAY pro město Jindřichův Hradec.

person rebus  date_range 12.12.2025

IVECO BUS dodává první tři vozy ze své vlajkové řady meziměstských autobusů CROSSWAY ománské vládě pro přepravu úředníků.

IVECO BUS a Al Fairuz, oficiální prodejce značky v Ománu, dodaly tři autobusy CROSSWAY ománskému ministerstvu veřejné bezpečnosti. Předání proběhlo během oficiálního ceremoniálu, který se konal 10. prosince v Maskatu v Ománu. CROSSWAY poháněný motorem Euro 3 Cursor 9 je konfigurován pro přepravu až 45 cestujících. Tři vozy se připojí se k flotile ministerstva veřejné bezpečnosti pro celostátní přepravu úředníků. CROSSWAY pro Omán byly vyrobeny v českém závodě IVECO BUS Vysoké Mýto, největším evropském závodě, který ročně vyrobí více než 5 000 kusů a letos slaví 130. výročí. Haider, zástupce generálního ředitele společnosti Al Fairuz, uvedl: „ V Al Fairuz s potěšením dále posilujeme naše důležité partnerství s ománskou vládou jeho rozšířením na segment autobusů. Stavíme na našich dobře zavedených vztazích s řadou modelů IVECO, včetně hasičských a obranných jednotek. Dodávka těchto prvních vozidel CROSSWAY je podporována balíčkem poprodejních řešení na míru, který zajišťuje nepřetržitou provozuschopnost pro náročné úkoly našich zákazníků .“ Alberto Pellegrini, obchodní manažer společnosti IVECO BUS pro Blízký východ, dodal: „ Jsme velmi hrdí na tuto dodávku ománské vládě pro tuto důležitou aplikaci. Vozidla byla speciálně připravena pro náročné a náročné klimatické podmínky oblasti Perského zálivu, jsou vybavena dvojitými okny a klimatizačním systémem o výkonu 45 kW. Celý blízkovýchodní trh s autobusy roste a neustále zvyšuje své standardy kvality a společnost IVECO BUS je spolu se svým oficiálním distributorem Al Fairuz připravena tuto výzvu přijmout !“

person rebus  date_range 12.12.2025

Do Horního Slezska dodá PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy celkem osm vodíkových autobusů NesoBus v rámci pilotního projektu snižování emisí z dopravy. Do Katovic přijedou tři a PKM Tychy už převzal pět vozidel s palivovými články. Nové dieselové autobusy dodá SOR Libchavy, který uspěl ve výběrovém řízení.

V rámci objednávky vodíkových autobusů obdrží Metropole Horní Slezsko-Zagłebie (GZM) celkem osm vozidel NesoBus – pět pro dopravní podnik v Tychy (PKM Tychy) a tři pro Dopravní podnik v Katovicích (PKM Katowice). Dvanáctimetrové autobusy jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, USB nabíječkami, monitorovacím a informačním systémem pro cestující. Vodíkový autobus generuje elektřinu z vodíkové nádrže pomocí palivového článku Ballard. Energie vzniklá reakcí s kyslíkem pohání elektromotor. Autobus produkuje pouze destilovanou vodní páru. Doba natankování je přibližně 15 minut. NesoBus spotřebuje asi 8 kg vodíku na 100 km. Nádrže mají kapacitu 37,5 kg vodíku, což umožňuje najet asi 450 km. Při testu SORT-2 dosáhla spotřeby 5,5 kg vodíku na 100 km. NesoBus pojme až 93 cestujících, z toho až 37 na sedadlech. Hodnota smlouvy je 31,8 milionu PLN (přibližně 182,5 mil. Kč). Nákup se uskutečňuje v rámci většího projektu HYDROGEN GZM, financovaného z Národního fondu pro ochranu životního prostředí a vodního hospodářství, který pokrývá téměř 90 % způsobilých nákladů. Dodání pěti vozidel NesoBus je průlomem a řadí Tychy mezi polská města aktivně zapojená do vodíkové revoluce. Než se objeví na silnicích, projdou příslušnými testy a školením řidičů. Počítá se s nimi na linky 2, 21, 75, 137, 273, 696. V Katovicích pak na linky: 46, 115, 70. Zároveň PKM v Tychy v jižním Polsku zveřejnila vítěze výběrového řízení na 16 vozidel MIDI (7,85 - 9,6 metru) a MINI (6,6 - 8 metrů) s opcí na dalších 16. Jedná se o další krok k obnově městských a minibusových linek, kterou pořádá Metropolitní dopravní úřad (ZTM). Jako dodavatelé až 32 nových autobusů byli vybráni SOR Libchavy a MMI. SOR má dodat autobusy do 10. prosince 2026. SOR v Tychách uspěl už v roce 2019 s plynovými SOR BNG 10,5, šlo o prvních osm prvních těchto nových vozidel SOR v Polsku.

person rebus  date_range 12.12.2025

Solaris Bus & Coach získal největší tendr roku vyhlášený Úřadem veřejné dopravy ve Varšavě (ZTM). Polský výrobce dodá 120 kloubových dieselových autobusů Urbino 18, které nahradí současná nejstarší vozidla a zlepší dopravu půl milionu lidí, kteří je v metropolitní oblasti Varšavy každý rok využívají. Dodávky začnou ve druhé polovině roku 2026 a budou pokračovat celý rok 2027. Objednávka se může zvýšit o dalších 100 autobusů se stejnou specifikací

Autobusy splňují standardy varšavské veřejné dopravy. Jsou nízkopodlažní, vybavené klimatizací, informačním systémem, vyhrazenými místy pro invalidní vozíky a alcolockem, protialkoholním zámkem pro řidiče, který v případě pozitivního testu zablokuje nastartování motoru. K dispozici bude také vybavení pro osoby se zdravotním postižením, včetně tlačítek označených Braillovým písmem, která informují řidiče o vysunutí rampy pro invalidní vozík a použití funkce „klečení“. Nízkopodlažní kloubové autobusy budou mít 133 míst k sezení, z toho 39 k sezení. Na střeše budou instalovány fotovoltaické panely, které budou sloužit ke snížení spotřeby energie vozidla. Podle ZTM budou nové autobusy Solaris také připraveny zlepšit bezpečnost obyvatel Varšavy. V případě nouze – například při živelné pohromě – budou schopny evakuovat a přepravit osoby. Proto budou vybaveny systémy pro upevnění nosítek – každý autobus bude mít místo pro čtyři nosítka, která také dodá Solaris. Podepsané smlouvy jsou výsledkem výběrového řízení zveřejněného v srpnu letošního roku a rozděleném na dvě části, každá na 60 vozidel. Podle zpráv z otevírání obálek a o výběru nejvýhodnější nabídky byl Solaris Bus & Coach jediným uchazečem Autobusy budou stát 324 milionů zlotých (více než 1,8 miliardy korun). Nová vozidla objedná Městská autobusová společnost. Solaris Bus & Coach je přední evropský výrobce městských autobusů. Zaměřuje se na vývoj vozidel s nulovými emisemi – elektrických, vodíkových a trolejbusů, ale jeho portfolio zahrnuje také dieselové a CNG autobusy. Od zahájení provozu továrna v Bolechowě vyrobila přes 27 000 vozidel Solaris, z toho 1 750 bylo dodáno dopravcům ve Varšavě.

person rebus  date_range 09.12.2025

Autobusy Iveco Crossway nahradily vlaky na koridoru Hamburk - Berlín , kde probíhá velká železniční výluka až do května 2026. Pro náhradní autobusovou dopravu (SEV) si je vybraly také společnosti deu.mobil GmbH a Held-Reisen, tentokrát jako náhradu za vlaky mezi Regensburgem a Norimberkem v Bavorsku. Trať projde generální modernizací od února 2026.

Prvních 20 autobusů CROSSWAY Low Entry z celkové objednávky 45 vozidel v rámci širšího projektu 159 vozidel pro regionálního provozovatele deu.mobil GmbH, který získal zakázku na zajišťování náhradní autobusové dopravy v jižním Německu od DB InfraGO, předalo IVECO BUS 4. prosince v IVECO Experience Center v Ulmu. Spolehlivost a jízdní vlastnosti vozidel CROSSWAY LE prokázal test na nové trati s obloukem se sklonem 42°. 45 vozidel CROSSWAY Low Entry 12m pro deu.mobil GmbH je dvou verzích: 17 standardních modelů a 28 vybavených toaletou. Všechny mají livrej fialové barvy, která se v Německu pro náhradí autobusy využívá, a splňují nejnovější bezpečnostní normy GSR. Jsou vybaveny motorem IVECO Cursor 9 (265 kW/360 k, 1 650 Nm), 7stupňovou automatickou převodovkou Voith NXT 867.8 s integrovaným retardérem, systémem ESF, tempomatem, vyhřívaným čelním sklem, elektrickým podlahovým vytápěním a chladničkou pro řidiče. Bezpečnost dále zvyšuje varobný signál pro chodce, inteligentní systém počítání cestujících a video dohled. Každé vozidlo nabízí 39 sedadel s bezpečnostními pásy, vyhrazený prostor pro invalidní vozíky, USB zásuvky v každé řadě, Wi-Fi, výkonnou klimatizaci a informace pro cestující prostřednictvím displejů a duální 18,5" TFT obrazovky. Giorgio ZINO, Head of IVECO BUS Commercial Operations in Europe: „ Děkujeme deu.mobil za důvěru, kterou v IVECO BUS vkládají. S CROSSWAY Low Entry nabízíme spolehlivé a vysoce výkonné řešení navržené pro pohodlí zaměstnanců i cestujících, které splňuje očekávání SEV ." Wilfrid Venerius, generální ředitel deu.mobil GmbH: „ Spolupráce s IVECO BUS probíhá perfektně – rychlá, jednoduchá a profesionální. Kvalita vozidel na nás dělá dojem stejně jako jejich vybavení. CROSSWAY LE je ideální volbou pro naši náhradí dopravy za železnici .“ O jedenáct nových fialových autobusů CROSSWAY LE se stejnou výbavou se rozšířila také flotila dopravní společnosti Held-Reisen. Do provozu mezi Regensburgem a Norimberkem budou nasazeny od března příštího roku a připojí se k už dříve dodaným vozům.

person rebus  date_range 09.12.2025

Po sedmi desetiletích přichází do hlavního města Řecka a Pirea nová technologie, většina trolejbusové sítě bude odstraněna, trolejbusy nahradí elektrické autobusy. Rozhodnutí oznámilo řecké ministerstvo dopravy už v létě v souvislosti s velkými nákupy elektrických autobusů hlavně od Yutong . Od pondělí 8. prosince už některé trolejbusy nejezdí

Demontáž "drátů" a stahování trolejbusů z provozu začal v neděli 7. prosince a již v pondělí 8. prosince cestující na trolejbusových linkách 16, 17 a 20, které projíždějí centrem Pirea začnou jezdit autobusy. Trolejbusy mají být zachovány pouze na hlavních páteřních trasách, které mají být posíleny. " Trolejbusy efektivně slouží Attice již více než půl století. S úctou k jejich historii otevíráme novou kapitolu v městské dopravě v Aténách a Pireu. takže ze stávající sítě o délce 143 kilometrů můžeme postupně dosáhnout 44 kilometrů, což představuje snížení o přibližně 70 %. Pro daňové poplatníky to znamená značné úspory, protože cena za každé 2 nové trolejbusy odpovídá 3 novým elektrickým autobusům, přičemž s každou výměnou za elektrický autobus ušetříme více než 50 % provozních nákladů a také 20 000 000 eur na nákladech na výměnu a údržbu sítě. Rád bych vřele poděkoval starostovi Pireu, Yiannisovi Moralisovi, za jeho aktivní podporu projektu. Po dokončení prací bude konečně možné tramvaj přímo napojit na přístav Pireus. Zastávka nacházející se hned vedle vjezdu do přístavu je kvůli husté síti kabelů již léta neaktivní. Nic z toho by bez pracovníků nebylo možné. Všichni řidiči trolejbusů budou i nadále zaměstnáni, " uvedl náměstek ministra dopravy Konstantinos Kyranakis. Podle náměstka se jedná o rozhodnutí učiněné z rozpočtových důvodů. Zároveň mají elektrické autobusy přinést Aténám čistší, bezpečnější a spolehlivější dopravní systém. V souvislosti s tímto rozhodnutím náměstek ministra také uvedl, že „labyrint 143 kilometrů dlouhé sítě již nenabízí žádné environmentální výhody; naopak zatěžuje silniční síť jako celek. Za každý kilometr ujetý trolejbusem stát platí přibližně 5,5 eura, zatímco za stejný kilometr elektrobusem cena klesá na 2,5 eura."

person rebus  date_range 08.12.2025

Investice ve výši téměř 628 milionů korun, částečně fincovaná evropskými fondy, zahrnuje garáž pro 157 autobusů, související nabíjecí stanice a šest dalších budov pro zajištění údržby elektrických a hybridních autobusů městského dopravce RATBV. Pro snížení spotřeby energie je budova garáže pokryta fotovoltaickými panely.

Podle starosty města George Scripcaru představuje depo pouze první fázi modernizace garáží dopravce RATBV. Další investice by měly směřovat do modernizace garáží v Rulmentul a na Şoseaua Cristianului. V současné době má RATBV 72 elektrických autobusů, 60 dodal SOR Libchavy a zbývající kloubové Karsan, a 25 hybridních. Kromě toho provozuje 52 trolejbusů Solaris a přes 100 autobusů Euro 6 na naftu převážně ve venkovských oblastech. Výstavbu nového depa oznámil před dvěma lety. Nejdůležitější stavbou nového depa je garáž o rozloze 25 000 metrů čtverečních se 157 parkovacími místy pro elektrické a hybridní autobusy. Budova je vybavena elektroinstalací nezbytnou pro nabíjecí stanice a topnými systémy, které v zimě zajistí vhodné klima pro startování autobusů. Kromě zázemí pro elektrické autobusy je připraven i servis pro hybridní nebo dieselové autobusy. Kromě čerpacích stanic je k dispozici také automatická mycí stanice se dvěma místy, pod kterou je nádrž na dešťovou vodu pro mytí autobusů. V budově je zázemí pro zaměstnance a dílny s potřebným vybavením pro servis vozů včetně lakovací dvacetimetrové linky. Náklady na depo se pohybují okolo 132 milionů lei (přibližně 627,5 milionů korun). Část nákladů hradí fondy EU, část místní rozpočet.

person rebus  date_range 08.12.2025

Nové autobusy objednala společnost Vy Buss pro město Borås a okolní regionální linky. V Borås má Volvo Buses hlavní výrobní závod, kde pro autobusy vyrobí podvozky, karoserie budou od MCV, partnera Volvo Buses z Egypta.

Vy Buss zakoupil 46 kloubových Volvo 7900 Electric (kapacita baterií u 18,7metrového autobusu je 565 kWh), 14 Volvo 7900 Electric (dvanáctimetrová verze má kapacitu 470 kWh) a 13 Volvo 8900 Electric (12,3 nebo 14,9 metrové elektrické autobusy mohou mít baterie s max. kapacitou 450 kWh, resp. 540 kWh). Dodání všech vozidel se očekává do dubna 2027. Pro Borås to znamená, že veškerá městská autobusová doprava bude plně elektrifikována, přičemž Volvo Buses k výbavě uvádí jen "větší pohodlí, zvýšenou kapacitu sedadel a lepší dostupnost". Martin Spjern, Country Manager pro Švédsko: "Na tomto silném místním základě jsme s naším prodejcem Boråsbil společně nabídli komplexní řešení, které zahrnuje servisní smlouvy a dohody o depu – což zajišťuje spolehlivost, provozuschopnost a dlouhodobý výkon pro provozovatele .“ Generální ředitel Vy Buss Robert Nyberg označil objednávku za "důležitý krok k udržitelnějšímu a klimaticky inteligentnějšímu systému veřejné dopravy“. " Ve Vy Buss jsme velmi potěšeni, že jsme dosáhli dohody se společností Volvo Buses o dodávce jejich elektrických autobusů pro naši nadcházející dopravní smlouvu ve městě Borås. Představuje začátek dlouhodobého a progresivního partnerství pro společný rozvoj veřejné dopravy v Borås .“ Nová elektrická flotila autobusů Volvo bude zajišťovat i regionální linky, včetně spojení do Viaredu – domova výrobního závodu Volvo Buses. Portfolio městských a meziměstských elektrobusů Volvo Buses se skládá z kompletních autobusů Volvo 7900 Electric, Volvo 7900 Electric Articulated a Volvo 8900 Electric a elektrických platforem Volvo BZR a Volvo BZL.

person rebus  date_range 05.12.2025

Do Trnavy přijelo prvních šest z celkem 17 nových elektrických autobusů Iveco Streetway ELEC 12. ARRIVA Trnava je od února 2026 zařadí na linky městské hromadné dopravy. Stane se tak městem s nejvyšším podílem ekologických autobusů na Slovensku. Podle statistik DVV Media Group, která zpracovává data za celou Evropu, letos zatím na Slovensku neregistrovali žádný elektrobus, ale také ani jeden hybridní nebo plynový autobus.

Iveco Streetway ELEC je nízkopodlažní městský autobus o délce 12 metrů, který je vybaven elektromotorem VOITH o výkonu 310 kW a využívá nejnovější technologii modulárních lithium-iontových baterií NMC. Elektrobus má troje dveře a pojme více než 90 cestujících. Pro Trnavu jsou v provedeny v městských žluto-modrých barvách. Elektrický Streetway představilo Iveco Bus v květnu 2023 . Vyrábí ho ve spolupráci s Otokar v jeho závodě v tureckém městě Sakarya. V Trnavě už zkušebně jezdil tento model v první polovině roku 2025. Do pravidelného provozu se nové elektrobusy dostanou po vybudování dobíjecí infrastruktury.

person rebus  date_range 05.12.2025
Reklama
Reklama
TEZAS SERVIS
Reklama
eCitaro
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací