Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Technika

Po úspěšném absolvování všech požadovaných certifikačních a provozních testů svezla první kompletně modernizovaná tramvaj M31 své první cestující v pátek 28. listopadu. V pravidelném provozu v Göteborgu bude mít premiéru 1. prosince. Místní organizátor dopravy Västtrafik počítá s vozy na lince 1 a 3. Čtyřicet let staré tramvaje se renovují ve výrobním závodě Škoda Group v Ostravě.

„ Celý náš tým je hrdý na to, že můžeme vidět první modernizovanou tramvaj M31 zde v Göteborgu připravenou na provoz. Je to pro veřejnou dopravu v Göteborgu opravdu důležitý milník. S první modernizovanou tramvají M31 přinášíme cestujícím po celém městě vyšší komfort a větší spolehlivost a také prodlužujeme životnost vozidel ,“ řekl Martin Bednarz, Production Site Director ve Škoda Group. Smlouva zahrnuje komplexní modernizaci 79 tramvají M31 , původně vyrobených v 80. letech. Do Göteborgu byly dodány v roce 1982. Na konci devadesátých let byly přestavěny, kdy dostaly uprostřed nižší podlaží. Cílem renovace je prodloužit jejich životnost nejméně o 15 let a zároveň výrazně zlepšit komfort, spolehlivost a lepší pracovní podmínky cestování cestujícím i řidičům. Modernizace zahrnuje kompletní renovaci exteriéru a interiéru vozidel, nový design v souladu se vzhledem současné tramvajové flotily v Göteborgu, nové potahy sedadel, vylepšené osvětlení, modernizované systémy vytápění a klimatizace a přepracovanou nástupní rampu pro zlepšení přístupnosti. Škoda Group zmodernizovala také hlavní technické systémy, včetně nového elektrohydraulického brzdového systému a nových pohonů dveří, které nahradily starší, pneumatické. Kabina řidiče dostala ergonomičtější uspořádání a moderní ovládací prvky. Řidiči uvítají zlepšenou viditelnost. Tím se pracovní podmínky dostaly na současnou úroveň. Tramvaje s čísly 360 a 334 provedly poslední zkušební jízdy bez cestujících během prvního říjnového víkendu a urazily tak 5 000 kilometrů potřebných k podání žádosti o tzv. schválení J5 od Švédského dopravního úřadu – požadavek pro uvedení tramvají do běžného provozu s cestujícími. Schválení k provozu získaly v polovině listopadu 2025. „ Modernizací 79 tramvají typu M31 investujeme do budoucnosti naší tramvajové dopravy. Téměř vše je nové. Díky omlazenému designu, lepšímu pohodlí a moderní řídicí kabině budou moci tyto oblíbené tramvaje sloužit ještě mnoho let. Omlazený design, lepší komfort a moderní kabina řidiče znamenají, že tyto oblíbené tramvaje mohou městu sloužit ještě mnoho let. Je to povzbuzení jak pro naše cestující, tak pro řidiče tramvají ,“ dodala Sara Ihrlund, Head of Rail Services and Delivery ze společnosti Västtrafik. Modernizace tramvajového parku v Göteborgu je strategickou investicí do udržitelné a nezastarávající městské dopravy. Modernizací a prodloužením životnosti stávajících vozidel namísto jejich nahrazení zcela novými jednotkami společnost Västtrafik a Škoda Group výrazně snižují spotřebu materiálu a dopad na životní prostředí. Zároveň však zachovávají známou a oblíbenou součást identity tamní městské hromadné dopravy. Dodávky dalších modernizovaných kusů budou pokračovat v příštích letech, jakmile Škoda Group dokončí práce na zbývající flotile ve svém ostravském závodě. Podle Göteborgs Spårvägar, městské společosti, která tramvaje provozuje, je renovováno osm tramvají najednou a všechny mají být hotové v roce 2027. Po modernizaci mají nést název M31B.

person rebus  date_range 01.12.2025

Nizozemská dopravní společnost EBS objednává 73 elektrobusů, které budou jezdit v Zeelandu od prosince 2026. Autobusy dodává BYD, jeden z největších výrobců elektrobusů na světě. Nové autobusy budou jezdit pod názvem TRAVEL THROUGH ZEELAND, pod kterou bude EBS provozovat veřejnou dopravu v provincii na jihozápadě země. Objednávka zahrnuje 64 elektrických dvanáctimetrových autobusů a 9 elektrických patnáctimetrových autobusů. První vozidla budou dodána v létě 2026.

Výchozím bodem pro návrh nových autobusů byl komfort pro cestující. Podle EBS o návrhu elektrických autobusů BYD v červnu diskutovalo 200 cestujících, řidičů a zájmových skupin. Jeich nápady a přání se promítly do interiéru, který kombinuje pohodlí, přístupnost a současný design, uvádí společnost v tiskové zprávě. Autobusy získají pohodlné sedačky s fialovým čalouněním, barvou TRAVEL THROUGH ZEALAND a nápadnými zelenými prioritními místy. Podlaha dostane podobu dřeva, které vytváří klidný, přirozený vzhled. Cestující mohou používat Wi-Fi a nabíjet svůj telefon nebo tablet na každém sedadle prostřednictvím připojení USB-C. " Společně se zájmovými skupinami EBS pečlivě zvážila interiér, aby se dále zvýšila přístupnost, například jasnými barevnými kontrasty na klikách a zastavovacích tlačítkách a místem pro invalidní vozík naproti zadním dveřím. To vytváří moderní, přístupný a pohodlný autobus, který se hodí k veřejné dopravě v Zeelandu ," uvedl dopravce. EBS má s elektrobusy rozsáhlé zkušenosti. Většinu vozového parku nyní tvoří bezemisní autobusy s více než 500 vozidly rozmístěnými po koncesích Haaglanden, IJssel-Vecht, Zaanstreek-Waterland a Voorne-Putten & Rozenburg – a od roku 2026 také v Zeelandu. V září 2025 společnost uvedla do provozu 43 elektrických autobusů BYD B12 v Haaglanden-Streek. EBS bude od prosince 2026 zajišťovat veřejnou dopravu v jihozápadní části Nizozemska pod názvem REIZEN DOOR ZEELAND. Provincie Zeeland ve spolupráci s obcemi doplní síť pravidelných autobusových linek o Flex. Flex nabízí flexibilní dopravu na vyžádání (taxi nebo minibus s řidičem). Cestující mohou s Flexem cestovat sedm dní v týdnu mezi 6:00 a 23:00. Tato flexibilní doprava již byla úspěšně spuštěna ve Schouwen-Duivelandu, Noord-Bevelandu a částech Zeeuws-Vlaanderen. Přidání Flexu k pravidelné veřejné dopravě nabídne cestujícím na Zeelandu lepší, spolehlivější a flexibilnější možnost dopravy.

person rebus  date_range 28.11.2025

Deset nových autobusů Iveco Crossway na CNG vyjede do venkovských oblastí. Před zahájením provozu je v Marijampolé 26. listopadu přivítali a vysvětili. Slavnost doprovázelo chladné počasí a sníh, přesto se přišlo podívat hodně lidí.

Na náměstí Jonase Basanavičiuse se sešlo vedení města, dopravce UAB Marijampolės autobusų parkas, Transmitto - dealer Iveco a místní obyvatelé, včetně dětí z mateřské školy. Ke slavnostnímu rázu přispěla taneční skupina. Deset nových příměstských nízkopodlažních autobusů na CNG, případně biometan, které dopravce získal s finanční pomocí města, je vybaveno bezpečnostními systémy, informačními obrazovkami, klimatizací, Wi-Fi a USB porty. Každý přepraví 44 lidí na sedadlech s bezpečnostními pásy a 37 na stání. Standardně pro příměstské linky jsou v interiéru police pro odkládání zavazadel. Starosta Marijampolė, které leží blízko hranic s Polskem, Povilas Isoda zdůraznil, že nové dopravní prostředky zakoupené z městského rozpočtu, budou sloužit především obyvatelům venkovských oblastí. V budoucnu by měl být vozový park města doplněn elektrickými autobusy. Před zahájením provozu autobusy vysvětil Darius Vasiliauskas, kněz farnosti. S využitím Suduvos Gidas

person rebus  date_range 28.11.2025

Společnost SBRS ze skupiny Shell společně s AeroGround dokončily nové nabíjecí centrum pro 37 elektrických autobusů MAN Lion's City, které zajišťují přepravu cestujících od terminálů k letadlům. Do budoucna se počítá s rozšířením flotily na 72 elektrobusů.

Projekt nové infrastruktury zahrnuje 50 nabíjecích stanic, každá s kapacitou 120 kW. Podle SBRS probíhala instalace nabíječek za probíhajícího provozu letiště. " To ukazuje, jak mohou inovace a každodenní provoz bezproblémově spolupracovat – což je skutečná výzva, kterou jsme úspěšně zvládli ." Projektový manažer Marvin Thoelke shrnuje implementaci následovně: " Úspěšně jsme dokončili náročný projekt! Nabíjecí infrastruktura na letišti v Mnichově klade zvláštní nároky na technologie a organizaci, a právě to ji dělá vzrušující. Jsem hrdý na tým, který tuto výzvu zvládl a uskutečnil elektromobilitu v komplexním prostředí .“ Společnost MAN Truck & Bus získala objednávku na 49 elektrických autobusů (s opcí na dalších 25) v roce 2024. Prvních deset sólo vozů dodala na mnichovské letiště na podzim roku 2024 a šlo o jednu z prvních zakázek na její elektrické modely. Kromě dvanáctimetrových jde také o 17 kloubových AeroGroun převádí na alternativní pohon i vozidla pozemní manipulační techniky včetně transportérů, dopravníkových pásů, schodů, výtahových nákladních vozidel a osobních automobilů.

person rebus  date_range 27.11.2025

Xiamen Golden Dragon Bus prvními autobusy vybavenými motory FPT CURSOR 9 s pohonem na zemní plny Euro VI do Kragujevacu zahájil čtyřletý program, kdy do Srbska dodá celkem 200 vozidel. Partnerství FPT s čínskou značkou Golden Dragon sahá až do roku 2014 a znamená 3 000 motorů – z toho 600 jednotek na zemní plyn – které jsou součástí meziměstských vozidel, autobusů a luxusních autokarů po celém světě.

Motor CURSOR 9 Euro VI Natural Gas od FPT je uznáván jako nejvýkonnější motor na zemní plyn na trhu, který poskytuje výkon srovnatelný s naftou a zároveň zajišťuje nižší hlučnost a a lepší spotřebu paliva díky vícebodovému vstřikování a stechiometrickému spalování. Je kompatibilní s CNG, LNG a biometanem, čímž snižuje znečišťující látky a emise CO₂ a podporuje udržitelnější dopravu. Pro spolehlivost motoru, dlouhou životnost a snadnou údržbu a servisní intervaly, včetně intervalů výměny oleje až 40 000 km pro městské autobusy, je preferovanou volbou pro městskou i dálkovou dopravu. Eugenia Valente, viceprezidentka FPT Asia & Nový Zéland, uvedla: „ FPT prosazuje dekarbonizaci a pomáhá plnit ambiciózní environmentální cíle. Naše silné partnerství se společností Golden Dragon pokračuje v naší cestě k podpoře zavádění motorů na zemní plyn a přináší výkonná a udržitelná dopravní řešení. To podtrhuje náš závazek k environmentální odpovědnosti a odráží náš inovativní, akčně orientovaný přístup jakožto globálního lídra v technologiích pohonných jednotek .“ FPT Industrial, značka patřící pod Iveco Group, se věnuje věnuje návrhu, výrobě a prodeji pohonných jednotek a řešení pro silniční i terénní vozidla, a lodní a energetické aplikace. Pro FPT Industrial pracuje po celém světě přes 8 000 lidí v deseti výrobních závodech a deseti výzkumných a vývojových centrech. Působí v téměř 100 různých zemích a rozsáhlá nabídka produktů zahrnuje šest řad motorů s výkonem od 42 koní do více než 1 000 koní, převodovky s točivým momentem až 500 Nm a přední a zadní nápravy od 2,45 do 32 tun GAW (celková hmotnost na nápravu). FPT Industrial nabízí nejkompletnější řadu motorů na zemní plyn pro průmyslové aplikace na trhu s výkonem od 50 do 520 koní. Divize ePowertrain urychluje cestu k mobilitě s nulovými emisemi pomocí elektrických pohonných jednotek, bateriových sad a systémů správy baterií.

person rebus  date_range 26.11.2025

Městská autobusová společnost Guaguas Municipales představila v hlavním městě Las Palmas nové plně elektrické autobusy Heuliez E-Way.

Autobusy s délkou 9,5 metru mají kapacitu pro 56 cestujících (16 sedících), vyhrazené místo pro invalidní vozíky a místa pro osoby s omezenou pohyblivostí a jsou vybaveny manuálními i automatickými přístupovými rampami. Cestující mají k dispozici USB porty, moderní informační systém a pro vyšší bezpečnost jsou vozy vybaveny interním systémem video dohledu. Kratší vozidla navržená pro provoz v užších ulicích budou propojovat městské čtvrti Zárate, El Lasso, San Francisco a Las Coloradas v Las Palmas, kam se standardní autobusy špatně dostanou. Nákup ve výši 5,6 milionu eur je součástí strategie obnovy vozového parku na ostrově, kdy chce vláda Kanárských ostrovů nabídnout čistší a klidnější veřejnou hromadnou dopravu jako alternativu k osobním vozidlům. V roce 2024 byly do flotily městské dopravní společnost Guaguas Municipales zařazeny čtyři plně elektrické autobusy MAN Lion's City E a už v roce 2019 18metrový Irizar. Zároveň dopravce provozuje i hybridní autobusy a deset kloubových dieselových Mercedes-Benz CapaCity L o délce 21 metrů pro 175 cestujících. Podle generálního ředitele Guaguas Municipales se díky modernizaci a bezplatnému cestování poptávka po veřejné dopravě zvýšila a do konce roku 2025 dosáhne 56 milionů uživatelů. Na ostrově začátkem listopadu otevřeli nové řídící centrum pro koordinaci a plánování dopravního systému, sledování vozidel v reálném čase a analýzu dat. Rozpočet na rok 2026 bude umožňovat nákup 22 nových vozidel různých délek, výstavbu nového depa a integraci dalších oblastí.

person rebus  date_range 24.11.2025

Začátkem listopadu Scania na veletrhu Transport.CH ve švýcarském Bernu představila svůj první nákladní vůz s pohonem na vodíkové palivové články. Znamená to klíčový krok ve výzkumu bezemisních pohonů nad rámec bateriově elektrického pohonu. Nákladní vůz nyní prochází provozními zkouškami u poskytovatele logistiky potravin Asko Norge, se 700 kamiony jednoho z největších norských velkoobchodních distributorů.

Prvním získaným poznatkem je, že vozidla jsou schopna na jedno natankování ujet až 1 000 kilometrů, což je dvojnásobek dojezdu vlajkové lodi Scania pro dálkovou přepravu, které na jedno nabití dosahují přibližně 450 km. Vodíkové vozy při provozu vypouštění pouze vodní páru. Vozidla sice ještě nelze objednat, ale jsou součástí širšího programu Scania Pilot Partner. Jde o iniciativu, kterou společnost založila v roce 2021 ve spolupráci s vybranými zákazníky. Jejím cílem je posuzovat fungování technologií v oblasti elektrifikace a různých dalších řešení v běžných podmínkách a ověřit, jak mohou přispět k dopravě bez využití fosilních paliv. „ Díky testům prováděným v reálných dopravních podmínkách získáváme informace o tom, co v praxi nejlépe funguje a jak podpořit pokrok ,“ vysvětluje Tony Sandberg, vedoucí programu Scania Pilot Partner. Testování vodíkových vozidel nic nemění na strategii společnosti Scania. Výrobce, který je součástí skupiny TRATON koncernu Volkswagen, znovu potvrdil, že jeho dlouhodobým plánem dekarbonizace je i nadále zaměření na přímou elektrifikaci, tzn. bateriově elektrická vozidla. Nicméně očekává, že vodíková zkouška poskytne praktické znalosti o tom, jak by tato technologie mohla zaplnit mezery v dojezdu a doplňování paliva v konkrétních dálkových a regionálních aplikacích, zejména v náročných severských podmínkách. „ Díky zapojení do iniciativy Scania Pilot Partner máme jedinečnou příležitost k testování a můžeme přispívat k vývoji udržitelných řešení odpovídajících našim provozním podmínkám ,“ říká Jørn Arvid Endresen, generální ředitel společnosti ASKO Midt. Každý projekt Pilot Partner je víc než jen test, uvádí Scania: je to praktická výuková platforma, kde se svými zákazníky hodnotíme a zdokonalujeme udržitelná dopravní řešení v reálném provozu. Získané poznatky pomáhají při ověřování funkčnosti technologií, provozní efektivity a celkových nákladů na investici a její provoz bez ohledu na to, zda jde o dopravu v rámci městské spedice, nebo dopravu dálkovou. Scania

person rebus  date_range 21.11.2025

Škoda Group ve svém výrobním areálu v Plzni ukázala novou čtyřvozovou soupravu metra pro bulharské hlavní město 1. října 2025 . Ve čtvrtek 20. listopadu se prvním vlakem pochlubil sofijský starosta Vasil Terziev. Představil první z osmi nových vozů metra Škoda, které od poloviny roku 2026 nahradí staré ruské vozy. Slavnostní akce v depu se zúčastnili generální ředitel společnosti Metropolitan EAD Nikolay Naydenov, zástupci skupiny Škoda Group a také velvyslanec České republiky v Bulharsku.

„ Nové metro, které dnes představujeme, je důležitým krokem k moderní, evropské a udržitelné městské mobilitě. Je součástí našeho úsilí o obnovu infrastruktury s dlouhodobou vizí, implementaci osvědčených postupů a zajištění pohodlného, ​​spolehlivého a předvídatelného cestování v Sofi i,“ uvedl Terziev. Škoda Group vyjádřila spokojenost s partnerstvím a dlouhodobým závazkem k modernizaci sofijského metra. Olesya Lachi, viceprezidentka pro jihovýchodní Evropu, uvedla: „ Zavedení nového podzemního metra pro Sofii je důležitým krokem, který dokazuje náš dlouhodobý závazek. Spolu se sofijskými městskými a metropolitními oblastmi zajišťujeme bezpečnější, pohodlnější a udržitelnější mobilitu pro obyvatele města. Jsme hrdí na to, že jsme součástí budoucnosti veřejné dopravy v Sofii .“ " Jsem rád, že dnes můžeme přivítat nový vlak metra od nejlepšího výrobce vlaků metra na světě ," uvedl výkonný ředitel „Metropolitanu“ Nikolaj Najdenov. Nové vagóny nahradí nejstarší ruské vlaky jezdící na linkách 1, 2 a 4. Modernizace probíhá paralelně s rozšířením metra. Staví se 10 nových stanic, tři z nich budou hotové do srpna 2026. Zkrácení intervalů jízd na lince 2 bude možné také po otevření nové stanice metra Pančo Vladigerov, která se nachází mezi stanicemi Slivnica a Obělja. Po dokončení testů v České republice, do konce roku 2025, budou do reálných testů do Bulharska přidány druhý a třetí vlak. Stejný postup bude platit pro zbývajících pět vlaků. Poslední, osmý vlak dorazí v květnu 2026, kdy začne postupné zavádění nových vlaků do provozu. Nové vlaky se skládají ze čtyř vagónů, které tvoří plně přístupný vnitřní koridor bez bariér, což umožňuje cestujícím volný pohyb po celé délce vlaku. Délka dosahuje 71,8 metrů a váží 116,3 tun a konstrukční rychlost 90 km/h zaručuje rychlý a efektivní provoz i ve špičce. Každý vlak pojme až 762 cestujících, je zde prostor pro osoby se zdravotním postižením, kočárky a jízdní kola – standard, který splňuje moderní požadavky na přístupnost. Interiér je vybaven klimatizačním systémem nové generace. Pro zvýšení bezpečnosti byl ve vagónech vybudován moderní systém video dohledu, s ukládáním dat po dobu nejméně 20 dnů. Projekt dodávky nového vlaku má hodnotu 68,5 milionu eur a byl realizován prostřednictvím otevřeného výběrového řízení společnosti Metropolitan EAD. Město Sofie

person rebus  date_range 21.11.2025

Nové klimatizované a nízkopodlažní vozy SOR NS 18 s dieselovým pohonem na téměř 370 milionů korun nahradí v městské dopravě v Brně starší naftové autobusy během dvou let. Půjde o první autobusy ve flotile dopravního podniku s asistenčními bezpečnostními systémy ADAS.

Dopravní podnik města Brna vyhlásil veřejnou zakázku na dodávku 37 kloubových nízkopodlažních autobusů v červnu 2025. Na profilu zatím nejsou dokumenty k nabídkám. V Registru smluv byla 20. listopadu 2025 zveřejněna kupní smlouva se SOR Libchavy. Cena za jeden kloubový SOR NS 18 činí činí 9 515 200 Kč bez DPH. Pokud budou dodány podle požadavku dopravního podniku včetně všech komponentů řídícího a informačního systému RIS, validátorů odbavovacího systému EOC II a automatického počítání cestujících APC, který do všech vozidel nyní montuje společnost BUSE, pak se celková cena jednoho vozidla zvýší na 9 900 000 Kč bez DPH. Celková cena za 37 nízkopodlažních autobusů SOR NS 18 činí přibližně 352 milionů Kč, resp. 366 milionů Kč bez DPH v případě výbavy všemi komponenty. Hodnotícími kritérii byly kromě kromě celkové nabídkové ceny (80%) také záruka na autobus (13%), kterou SOR poskytl v délce 60 měsíců a spotřeba nafty (7%). Prvních 17 ks nových autobusů dodá SOR nejpozději do 31. března a 10 ks do 31. července 2027. Dodávky ale mohou proběhnout už od poloviny roku 2026. S posledními 10 vozy počítá dopravní podnik do konce roku 2027. S novými vozy vyřadí dopravní podnik autobusy IVECO Crossway z roku 2010 a Solaris Urbino z roku 2013, které patří k nejstarším ve flotile DPMB, mají najeto přes 800 tisíc kilometrů a jejich další provoz není dlouhodobě udržitelný. S novými moderními autobusy se cestující setkají na nejvytíženějších linkách 44, 50, 78 a 84. SOR NS 18 budou vybaveny novým antikolizním systémem, který monitoruje mrtvé úhly, upozorňuje řidiče na rizikové situace a pomáhá předcházet možným kolizím. Půjde o první takové autobusy ve vozovém parku DPMB. DPMB dlouhodobě patří k největším provozovatelům bezemisních vozidel v Česku – téměř 60 % vozového parku tvoří tramvaje a trolejbusy. Polovinu flotily autobusů tvoří 50 % nízkoemisní vozidla na CNG. Dieselové autobusy tak představují pouze zhruba pětinu celého vozového parku. Část dieselových vozidel je však nezbytné zachovat i do budoucna. Jako jediné mohou zajistit dopravu při výpadku elektrické energie nebo při mimořádných událostech včetně evakuací. DPMB v posledních letech koupil od SOR Libchavy minibusy SOR ICN 9,5 a v rámci projektu kompletace trolejbusů „Mario“ ve svých dílnách montuje dvounápravové trolejbusy SOR TNS 12. Provozuje také dieselové autobusy SOR NS 12 a a plynové SOR NBG 12.

person rebus  date_range 20.11.2025

Irizar e-mobility posiluje svou pozici v Polsku. Podepsal smluvy na dodávky modelu Irizar ie bus do Varšavy, Krakova, Katovic a dalších měst.

Před několika týdny podepsal Irizar e-mobility smlouvu na dodávku 10 kusů desetimetrových autobusů. Vozidla, která budou jezdit v ulicích polského hlavního města, budou dodána koncem roku 2026. Jednou z novinek je, že vozidla budou mít solární panely o výkonu větším než 1 kW. Smlouva také zahrnuje možnost rozšíření objednávky o 10 dalších kusů. MPK Krakov (Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A.) opět vybrala elektrické autobusy Irizar e-mobility a podepsala druhou smlouvu na dodávku 22 nových 12metrových autobusů. V centru města by měly jezdit v polovině příštího roku. První čtyři Irizar ie bus má MPK ve flotile od roku 2023. Dopravní úřad ve městě Bielsko-Biała (Miejski Zakład Komunikacyjny) bude mít také 12 nových 12metrových autobusů Irizar e-mobility. První dodávky se očekávají v první polovině roku 2026. Polský dopravce GZM Katowice se rozhodl modernizovat svůj vozový park o 31 elektrických autobusů, z nichž 16 bude 18metrových kloubových modelů a zbývajících 15 bude 12metrových. Nová vozidla budou jezdit v několika městech, včetně Sosnovce, Świerlaniece, Katovic a Gliwic. MPK Nowy Sącz (Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne) přidá do své městské dopravní sítě pět desetimetrových elektrických autobusů Irizar e-mobility. Budou jezdit ve městě Nowy Sącz a dodání je plánováno na první čtvrtletí roku 2026. „ Chceme poděkovat všem provozovatelům za to, že vkládají důvěru do našich řešení elektromobility. Těší nás, jak se naše elektrické autobusy rozšiřují po celém Polsku. Doufáme, že si obyvatelé užijí pohodlné, tiché a ekologické cestování ,“ řekl Mikel Irizar, obchodní ředitel Irizar e-mobility Eastern Europe. Španělský výrobce Irizar e-mobility nabízí komplexní řešení elektromobility pro města, kromě vozidel s nulovými emisemi také systémy pro nabíjení, trakci a skladování energie. Produktová řada zahrnuje městské autobusy o délce 10,8 m a 12 m, které jezdí od roku 2014 v různých evropských městech, 15 m autobusy, kloubové autobusy a další elektrická vozidla pro obsluhu měst, jako je například Irizar ie truck.

person rebus  date_range 19.11.2025
Reklama
Reklama
Škoda Group
Reklama
eCitaro
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací