Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Technika

Daimler Buses uvádí na trh kompaktní verzi svého bateriově-elektrického městského autobusu Mercedes-Benz eCitaro K 10,3m. Nový elektrický podvozek kloubového autobusu „eO500UA“ pro Latinskou Ameriku a nové bezpečnostní a asistenční systémy pro autobusy a autokary: Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach a Setra MultiClass LE. Novinky představí na IAA TRANSPORTATION v rámci novinářského dne 16. září.

Daimler Buses rozšiřuje modelovou řadu Mercedes-Benz eCitaro s 10,63 metru dlouhým Mercedes-Benz eCitaro K. Kromě standadního 12,14 metru dlouhého eCitaro a 18,13 metrového eCitaro G nabídne dopravcům také krátkou verzi elektrického nízkopodlažního autobusu. I přes kompaktní velikost je eCitaro K plnohodnotným autobusem pro veřejnou dopravu. S rozvorem 4,4 metru, o 1,5 metru kratší délkou a poloměrem otážení 17,3 metrů nabízí snadné manévrování. Kapacita cestujících je až 84 osob. eCitaro K je k dispozici s minimálně čtyřmi a maximálně šesti bateriemi s celkovou kapacitou až 588 kWh. V maximální konfiguraci dosahuje eCitaro K za příznivých podmínek dojezd více než 300 kilometrů – po celou dobu životnosti baterie. Pro ještě delší trasy je možné také mezinabíjení pomocí pantografu. Nové eCitaro K je k dispozici se dvěma nebo třemi dveřmi. Uspořádání prostoru pro cestující eCitaro K je totožné s uspořádáním vozů Citaro a eCitaro. Stejně jako se nemusejí přizpůsobovat cestující, nemusí se přizpůsobovat ani řidič eCitaro K. Kokpit a koncepce ovládání městského autobusu jsou shodné ve všech eCitaro. Stejně jako jeho delší sourozenci je i eCitaro K poháněno elektrickou portálovou nápravou ZF AVE 130 se dvěma motory, každý se špičkovým výkonem 125 kW. Je také vybaven nejnovějšími bezpečnostními a asistenčními systémy. Mercedes-Benz eCitaro K je volitelně vybaven kamerami namísto předchozích vnějších zpětných zrcátek. Výhody kamerového systému MirrorCam jsou rozšířené zorné pole řidiče okny a výrazně lepší výhled dozadu ve tmě díky zesílení zbytkového světla. Ve srovnání s běžnými zrcátky MirrorCam téměř nebo jen nepatrně vyčnívá za okraje vozidla a umožňuje snadnější ější manévrování a menší riziko poškození. Nový elektrický podvozek kloubového autobusu „eO500UA“ pro Latinskou Ameriku Daimler Buses přidá do svého elektrického portfolia kloubovou variantu pro latinskoamerický trh. Podvozek kloubového autobusu eO500UA o délce 18 metrů doplňuje sólovou variantu eO500UA, která je k dispozici od roku 2022. Nový podvozek nabídne kapacitu až pro 120 cestujících a dojezd kolem 250 kilometrů. Zahájení sériové výroby je plánováno na rok 2026. Sólo podvozek je dlouhý až 13,2 metru, nabízí kapacitu až pro 86 cestujících a má také dojezd až 250 kilometrů. V souladu se sólo verzí je přímo v Brazílii vyvíjen nový podvozek kloubového autobusu, speciálně navržený pro latinskoamerická města a vyráběný v závodě Mercedes-Benz do Brasil v São Bernardo do Campo ve státě São Paulo. Nové bezpečnostní a asistenční systémy v autobusech a autokarech od Daimler Buses Od července 2024 jsou platné nové „General Safety Regulation“ (GSR-B) EU povinné pro všechny nově registrované autobusy a autokary. Současné bezpečnostní a asistenční systémy v autobusech a autokarech značek Mercedes-Benz a Setra tyto požadavky splňují, některé funkce i přesahují úroveň požadovanou GSR od roku 2024. Tvoří nový standard ve všech variantách vozidel a představují další přidanou hodnotu pro městské, meziměstské a zájezdové autobusy značek Mercedes-Benz a Setra. Příkladem je Active Brake Assist 6 (ABA 6). Systém je schopen reagovat na chodce a cyklisty až do rychlosti 60 km/h – u ABA 5 to bylo již 50 km/h. Bezpečnostní systém ABA 6 dokáže reagovat na cyklisty a osoby, které přecházejí vozovku, přibližují se k vozidlu nebo jdou v jízdním pruhu vozidla automatickým nouzovým brzděním. Rozpoznání značení jízdních pruhů umožňuje optimální mapování objektů a může tak omezit falešné poplachy. I na typických dálničních zatáčkách s poloměrem od cca. 260 metrů dokáže systém spolehlivě reagovat na vozidla vpředu i na stojící překážky. Prevence nehod je možná při rychlostech do 90 km/h, v zatáčkách o poloměru cca 70 km/h. 260 metrů a více. Za optimálních podmínek lze při vyšších rychlostech výrazně snížit závažnost nehody. Sideguard Assist 2 nyní monitoruje nejen stranu předního spolujezdce, ale také stranu řidiče, a překračuje tak úroveň vyžadovanou GSR. Pro zajištění širokého výhledu dopředu a do stran je pro Sideguard Assist 2 a nový Frontguard Assist použita kombinace pěti radarových senzorů krátkého a dlouhého dosahu a kamery. Při rychlostech nad 40 km/h přebírá Sideguard Assist 2 také roli asistenta změny jízdního pruhu. Pro zabránění nehodám při rozjíždění, například na semaforech nebo zastávkách, se může jako užitečný ukázat nový Frontguard Assis. Systém od Daimler Buses detekuje a varuje před potenciální kolizí s nechráněnými účastníky silničního provozu v bezprostřední blízkosti přední části vozidla. Inteligentní asistent rychlosti Traffic Sign Assist porovnává aktuální rychlost vozidla s povolenou rychlostí vozidla a varuje řidiče při překročení povolené rychlosti. Systém si poradí s různým značením v celé Evropě. Traffic Sign Assist tak může snížit riziko nehod způsobených překročením rychlosti a nepozorností. Snižuje také riziko pokut za překročení rychlosti. Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPM) je nyní součástí standardní výbavy všech modelů autobusů a autokarů od společnosti Daimler Buses. TPM zabraňuje poškození pneumatiky zobrazením jakékoli ztráty tlaku. Nastavení správného tlaku v pneumatikách také snižuje opotřebení a spotřebu paliva. Kromě toho TPM také monitoruje teplotu pneumatik a varuje řidiče, pokud je zjištěno jakékoli přehřátí. Součástí standardní výbavy je také Attention Assist (AtAs) a také rozhraní pro použití alkoholtesterů na pracovišti řidiče. Totéž platí pro dříve volitelnou couvací kameru. Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach s bezpečnostními systémy Šestá verze Safety Coach se může pochlubit největším počtem bezpečnostních a asistenčních systémů z celé řady svých předchůdců. Na palubě je nový, ještě výkonnější asistent nouzového brzdění Active Brake Assist 6, podobně jako Sideguard Assist 2, zcela nový Frontguard Assist a nový asistent dopravních značek Traffic Sign Assist, který řidiče varuje před nepřiměřenou rychlostí. Kromě těchto funkcí, Lane Assist (SPA), Tire Pressure Monitoring (TPM), adaptivní tempomat (ART) s doplňkovou funkcí stop-and-go, Attention Assist (AtAs), Brake Assist (BA), plynulý omezovač brzd ( Součástí je DBL), elektronický stabilizační program (ESP), dešťový/světelný senzor a 360° kamerový systém. Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach může být volitelně vybaven MirrorCam. Setra MultiClass LE - meziměstská řada se čtyřmi modely Setra MultiClass tradičně pokrývá celý sektor meziměstské autobusové dopravy. Nová třída nabízí namísto tří nově čtyři modely. Jako vozidlo s nízkým vstupem (LE) tato čtveřice spojuje pohodlí nízké podlahy a pohodlné cestování. Nízká podlaha až těsně před zadní nápravu umožňuje rychlý a pohodlný nástup a výstup v přední části, do zadní části vedou tři malé schůdky. Technologie pohonu a podvozku na bázi autokaru nastavuje nové standardy komfortu i na dlouhých cestách. Setra S 510 LE hybrid je uvedena na trh jako zástupce nové Setra MultiClass LE během mediálních dnů na IAA Transportation 2024. Kompaktní model Setra MultiClass S 510 LE navazuje na tradici kompaktních modelů z předchozích řad. S délkou 10,51 metru a a velmi malým poloměrem otáčení 17,318 m je krátká verze nové MultiClass LE vhodná pro horské silnice s mnoha zatáčkami, kopcovitých příměstských trasách a centrech měst. Přes své kompaktní rozměry je MultiClass S 510 LE plnohodnotným autobusem veřejné dopravy se všemi kvalitami svých větších sourozenců, uvádí Daimler Buses. Setra MultiClass LE zahrnuje linkové autobusy s délkami mezi 10,51 a 14,52 metru. S různými možnostmi výbavy a různými konfiguracemi dveří, plošin, sedadel, kokpitů, motorů a převodovek je ideální také pro použití v městském provozu. Nová generace se osvědčila v klasických linkových a školních autobusových aplikacích, jako kyvadlová doprava nebo pro závodní dopravu. Různorodý může být design prostoru pro cestující. Pro pracoviště řidiče nové Setra MultiClass LE jsou k dispozici tři varianty: Cockpit City (město), Cockpit Basic City (město/meziměsto) nebo Cockpit Basic (meziměstské). Pohonný systém Setra MultiClass LE je založen na osvědčených a hospodárných součástech, které byly důkladně testovány. V zadní části dvounápravových modelů pracuje kompaktní řadový šestiválec OM 936 o zdvihovém objemu 7,7 litru. Je k dispozici ve dvou výkonových variantách: 220 kW (299 k) s točivým momentem 1200 Nm a 260 kW (354 k) s točivým momentem 1400 Nm. Třínápravový vlajkový model Setra S 518 LE je vždy vybaven řadovým šestiválcovým motorem OM 470 o zdvihovém objemu 10,7 litru. Disponuje výkonem 290 kW (394 k) a mohutným točivým momentem 1900 Nm. MultiClass LE je ještě hospodárnější s OM 936 ve spojení s volitelným hybridním modulem. Všechny modely Setra MultiClass LE jsou standardně vybaveny nejnovějšími bezpečnostními a asistenčními systémy, jako je Sideguard Assist 2, Frontguard Assist, Traffic Sign Assist, Attention Assist (AtAs) a Tire Pressure Monitoring (TPM). Volitelně je k dispozici také brzdový asistent Preventive Brake Assist 2, speciálně vyvinutý pro autobusy s pravidelnou dopravou. Asistenční systém varuje řidiče před kolizí se stojícími nebo pohybujícími se předměty a automaticky spustí částečné brzdění. Setra MultiClass LE může být také volitelně vybavena kamerovým systémem MirrorCam místo běžných vnějších zpětných zrcátek. Service Bundle Coach: balíček all-inclusive pro autokary Zákazníci autobusů a autokarů značek Mercedes-Benz a Setra těží z komplexních služeb nabízených Omniplus, servisní značkou Daimler Buses. Omniplus má největší servisní síť specifickou pro autobusy v Evropě, jejíž služby zahrnují nejen údržbu a opravy, ale také například dodávky náhradních dílů. Servisní smlouvy šité na míru poskytují bezpečnost a transparentnost nákladů, stejně jako rozmanité a neustále rozšiřované digitální služby Omniplus On. Daimler Buses spojuje některé z těchto již existujících služeb do nové integrované nabídky – Service Bundle Coach. Tento balíček služeb umožňuje zákazníkům získat koordinované služby z jednoho zdroje v požadované kvalitě. Balíček poskytuje nové vozidlo s dobře sladěnou servisní smlouvou a také digitálními službami a nabídkami školení. Press kit Daimler Buses

person rebus  date_range 16.09.2024

Transdev Slezsko, která zajišťuje městskou hromadnou dopravu pro Frýdek-Místek, uvede během září 2024 do provozu dvanáct autobusů SOR NS 12 electric . Nově pořízené bezemisní autobusy nahradí stávajících sedm dieselových a pět autobusů na CNG.

" Náklady na pořízení nových autobusů činí téměř 155 miliónů korun, 85 % z částky je spolufinancováno Evropskou unií a 23 miliónů je hrazeno z našich vlastních zdrojů. Projekt byl připravován 2,5 let a svým rozsahem a rozpočtem se jedná o největší investici do našeho vozového parku v rámci celé skupiny Transdev v České republice, “ uvádí Jakub Vyvial, ředitel osobní dopravy Transdev Slezsko. „ V rámci příprav jsme museli vybudovat v našem zázemí ve Sviadnově také nové nabíjecí infrastruktury pro všech 12 nových elektro autobusů a také pro 2 již provozované elektro autobusy. Aktuálně pro MHD ve Frýdku-Místku bude v provozu 14 elektro autobusů z celkového počtu 40 vozů nutných pro denní provoz .“ Nové celonízkopodlažní elektrobusy jsou plně bezemisní. Jsou vybavené celovozovou klimatizací a elektrickým přídavným topením. Vozidla mají pohonnou jednotku o výkonu 160 kW a jsou osazeny třemi boxy baterií s celkovou kapacitou 411 kWh, které jsou umístěny na střeše s garancí dojezdu do 230 km na jedno nabití. Nabíjecí systém je umístěn nad předním kolem elektrobusu přes zásuvku CCS Combo 2. Všechny jsou v typickém frýdecko-místeckém designu. „ Těší mě, že obyvatelé budou moci cestovat po městě moderními elektrobusy, které jsou nejen pohodlné, ale zároveň zcela ekologické, protože neprodukují žádné emise. Lidé tráví v hromadné dopravě čas na cestách do práce, do škol a je důležité, aby se v ní cítili příjemně. Nové elektrobusy jsou klimatizované a doplněné prvky v nejvyšším možném standardu, například připojením k WIFI, systémem hlášení pro nevidomé a novým typem odbavení pomocí QR kódů. Občané mohou i nadále počítat s dotovanou MHD za 1 korunu, v projektu pokračujeme i nadále, “ uvedl primátor Frýdku-Místku Petr Korč. Druhý největší projekt výrobce SOR Libchavy v ČR v roce 2024 Významnost dodávky potvrzuje také samotný výrobce: „ V celkovém součtu se již jedná o 26 elektrobus, který SOR dodal pro skupinu Transdev ČR od roku 2017. Dodávka vozidel ENS 12 – elektric pro MHD F-M je druhým největším projektem na území ČR v roce 2024 pro naši společnost. Pevně věříme, že i do budoucna hlavně v oblasti městské hromadné dopravy bude těchto projektů nadále přibývat, “ uvádí Filip Murgaš, jednatel a obchodní ředitel společnosti SOR Libchavy. Lepší informovanost o spojích přinesly ve městě nové technologie – letos dopravcem instalované elektronické informační tabule a jízdní řády E-paper na autobusových zastávkách.

person rebus  date_range 13.09.2024

Plzeňské ulice slouží od tohoto týdne pro testování nových trolejbusů Solaris Trollino 18 s výzbrojí Škoda pro Itálii. Konkrétně do města Janov poputuje 112 nových vozů za více než 100 milionů eur. Fotografie prvních vozů zveřejnily Plzeňské trolejbusy.

Objemem výroby se jedná pro Škoda Group o jednu z největších trolejbusových zakázek posledních dekád. Zakázku pro AMT Genova získal Solaris, jako partnera pro výrobu a instalaci trakční výzbroje si vybral Škoda Group . Škodovka bude provádět i následný servis výzbroje k zajištění maximální spolehlivosti a účinnosti. Bílé kloubové vozy disponují zabudovanými trakčními bateriemi o kapacitě 81 kWh, které umožní jízdu mimo trakční vedení. Energie v bateriích bude doplňována jak za provozu, tak v depu a čerpána z trolejového vedení za jízdy pomocí technologie In-Motion-Charging (IMC). Dodávky trolejbusů do města pyšnícího se největším italským přístavem jsou naplánovány od letošního září až do konce roku 2025. Osmnáct metrů dlouhé vozy disponují čtveřicí dveří, z nichž kromě prvních jsou všechny provedeny jako vně předsuvné. Zajímavá je organizace toku cestujících – pro jejich nástup slouží první a poslední dveře, zatímco druhé a třetí jsou určeny pro výstup. Na zkušebních jízdách v ulicích Plzně se budoucí janovské trolejbusy objevují dnem i nocí. Následovat budou testovací jízdy v Janově.

person rebus  date_range 13.09.2024

9. září, na Světový den elektrických vozidel, se v hlavním městě Ruska objevil jubilejní elektrobus. Smontován byl v závodě KAMAZ v závodě Sokolniki (SVARZ).

První elektrické autobusy vstoupily na trasy v Moskvě před šesti lety, nyní tvoří téměř čtvrtinu vozového parku pro městskou dopravu. Od roku 2018 bylo v hlavním městě Ruska modernizováno 7 autobusových nádraží, byly otevřeny 3 moderní depa "Krasnaya Pakhra“, „Mitino“ a „Saltykovka“. Dobíjecí infrastruktura je umístěna v depech a podél tras. Dnes je v Moskvě více než 340 ultrarychlých dobíjecích stanic. Od roku 2021 se elektrobusy montují a vybavují u výrobce KAMAZ v závodě SVARZ . Do roku 2030 má dosáhnout počet elektrických autobusů v Moskvě 5 300 – většina městských linek bude ekologická. Moskva nespoléhá jen na elektrický pohon. Moscow Transport se od roku 2018 účastní projektu moskevského starosty Sergeje Sobyanina „Muzea pro děti“. Ve školním roce vypravuje Mosgortrans více než 100 autobusů pro exkurze školních dětí a vysokoškoláky do muzeí a galerií. Turistické autobusy jsou vybaveny bezpečnostními systémy, klimatizací a nabíječkami pro telefony. Podle Mosgortrans se ve všední dny v létě autobusy, elektrobusy a tramvajemi uskutečnilo více než 3,5 milionu jízd. Celosvětová akce Den elektromobilů #WorldEVDay se uskutečnila poprvné 9. září 2020.

person rebus  date_range 11.09.2024

Začátkem září uvedl provozovatel veřejné dopravy Regionalverkehr Köln GmbH (RVK) do provozu první kloubové vodíkové autobusy Solaris. Připojí se k flotile sólo Solaris Urbino 12 hydrogen. Po dokončení všech dodávek bude mít RVK 84 autobusů Solaris na vodíkový pohon, nevíc v Evropě.

Prvních osm kloubových vodíkových autobusů Solaris Urbino 18 je součástí součástí objednávky ze září loňského roku na celkem 18 těchto vozidel. Nové vozy se připojily k 46 již provozovaným také značky Solaris. Tentokrát se jedná o 18 metrů dlouhé kloubové autobusy. Vodíková flotila německého dopravce RVK je již nyní působivá a stále přibývají další dodávky. Solaris v současné době plní objednávku na 20 dalších z března tohoto roku : devět 12metrových a jedenáct 18metrových autobusů. Po dokončení všech dodávek bude mít RVK flotilu 84 autobusů Solaris na vodíkový pohon, největší v Evropě. Kloubové vodíkové autobusy dodané do RVK jsou vybaveny systémem palivových článků o výkonu 100 kW. Do Urbino 18 hydrogen lze natankovat přes 50 kilogramů plynného vodíku, který je uložen v osmi nádržích umístěných na střeše. Autobusy jsou vybaveny modulárním systémem pohonu, který eliminuje potřebu tradičního motorového prostoru, což umožňuje větší kapacitu pro cestující. Vozidla z poslední zakázky vynikají nejpokročilejšími dostupnými řešeními z hlediska výbavy. Jsou vybavena vysoce účinným klimatizačním systémem s funkcí tepelného čerpadla, pokročilým monitorovacím a informačním systémem pro cestující a řadou systémů podporujících práci řidiče. Mezi hlavní výhody vodíkových autobusů patří provoz s nulovými emisemi, vysoká kapacita cestujících, dlouhý dojezd na jedno natankování a krátký čas pro tankování. To je pro provozovatele, kteří propojují venkovské oblasti s městy a denně přepraví velké množství dojíždějících klíčové. Předpokladem pro provoz autobusů na palivové články je vhodná infrastruktura, tzn. vodíkové čerpací stanice. Výhodné je blízké umístění chemického průmyslu. Jako vedlejší produkt zde často vzniká vodík. Například v Kolíně nad Rýnem se ročně vyrobí několik miliard metrů krychlových vodíku, z čehož jedna miliarda by byla ročně k dispozici jako zdroj energie. To by stačilo na provoz 1 000 autobusů na palivové články. RVK implementuje svou vodíkovou strategii již léta a Solaris je partnerem této transformace. Výrobce je lídrem v zavádění vodíkové technologie ve veřejné dopravě. Více než 40 zákazníků z 10 evropských zemí podepsalo smlouvy na více než 700 vodíkových autobusů Solaris Urbino, z nichž téměř 250 již vozí cestující ve 25 městech po celé Evropě. Společnost také poskytuje odbornou podporu pro poprodejní servis a údržbu vodíkových vozidel.

person rebus  date_range 11.09.2024

IVECO BUS (Heuliez) dodá své první vodíkové autobusy GX 337 H2 LINIUM městské společnosti Cannes Lérins. Dvanáct nových autobusů pro Bus Rapid Transit linky s nulovými emisemi rozšíří flotilu autobusů GX ELEC v provozu v síti PALM BUS v druhé polovině roku 2025 a doplní 35 elektrických bateriových GX ELEC.

Cannes Lérins provozuje od června 2023 plně dekarbonizovaný autobusový park (107 vozidel) využívající elektrickou energii a biopaliva. V souladu s tím se její prezident David Lisnard rozhodl vyrábět a distribuovat čistý vodík od roku 2025 instalací výrobní stanice v Cannes – první v regionu Provence-Alpes-Côte d'Azur. V depu Palm Bus v Cannes la Bocca bude schopna vyprodukovat 800 kilogramů zeleného vodíku denně.Po dokončení bude 41 autobusů poháněno čistým vodíkem. GX 337 H2 LINIUM je vybaven vodíkovými nádržemi umístěnými na střeše, 100 kW palivovým článkem dodávaným Hyundai Motors, NMC bateriemi FPT Industrial o výkonu 69 kWh a elektromotorem SIEMENS ELFA 3 v výkonu 310 KW. Ujede až 450 km za běžných provozních podmínek. Jeho „mid power“ design výrazně snižuje spotřebu vodíku o 15 až 20 % ve srovnání s tržními standardy a zároveň nabízí vynikající tepelný komfort a vysokou kapacitu pro až 110 cestujících," zdůrazňuje Iveco Group, značka Iveco Bus zahrnující i Heuliez, lídra na trhu elektrických městských autobusů ve Francii. " Jsme velmi hrdí na to, že jsme byli vybráni Cannes Lérins pro dodávku těchto 12 nových autobusů GX 337 H2 ," řekl Giorgio Zino, Head of Iveco Bus Europe Commercial Operations. " Tato obnovená důvěra potvrzuje excelenci IVECO BUS v řešení mobility s nulovými emisemi a zejména vodíkové technologii ." Model představený na Busworld 2023 v Bruselu získal ocenění „International Sustainability Award 2024“ od německého časopisu Busplaner, byl uznán jako nejlepší vodíkové vozidlo v soutěži „Neutral Transport Innovation Awards“, kterou pořádá Iberské sdružení pro udržitelnou dopravu GASNAM, a je mezi finalisty soutěže Sustainable Bus Award 2025, jejíž vítězové budou vyhlášeni na FIAA v Madridu 22. října 2024. PALM BUS je síť "Communauté d'Agglomération Cannes Pays de Lérins“, která řídí veřejnou dopravu na území měst Cannes, Le Cannet, Mandelieu-La Napoule, Mougins a Théoule-sur-Mer.

person rebus  date_range 10.09.2024

MAN Truck & Bus Germany dodal prvních deset elektrických sólo autobusů do AeroGround Flughafen München, 100% dceřiné společnosti Munich Airport. Do konce roku bude do provozu uvedeno dalších 27 MAN Lion's City E 12 a E 18. Je zde možnost dokoupit 25 dalších autobusů.

Udržitelnost je jedním z hlavních témat mnichovského letiště, které je jedním z nejrušnějších leteckých uzlů v Evropě a druhým největším v Německu. To je důvod, proč se pro mobilitu na zemi stále častěji používají lokálně bezemisní vozidla – nyní včetně elektrických autobusů MAN. Munich Airport objednalo od MAN Truck & Bus celkem 49 elektrických autobusů s opcí na dalších 25. Prvních deset sólo vozidel je v současné době dodáváno společnosti AeroGround, dceřiné společnosti letiště pro pozemní odbavovací a přepravní služby. Dalších deset Lion's City 12 E a 17 ks Lion's City 18 E bude zákazníkům dodáno na konci roku. MAN poskytl také řešení nabíjení. „ Udržitelnost je pro nás klíčová. Chceme, aby provoz Munich Airport nejpozději do roku 2035 nezanechával v atmosféře žádný CO2. Nákupem MAN eBuses děláme další důležitý krok tímto směrem ,“ říká Jost Lammers, generální ředitel společnosti Flughafen München GmbH (FMG). Plně elektrické sólo a kloubové autobusy používá AeroGround na odbavovací ploše. Vozí cestující a posádky z terminálů do jejich letadla před vzletem nebo je vyzvedávají po přistání. Pro lety s obzvlášť velkým počtem cestujících nabízejí 18metrové kloubové autobusy dostatečný prostor a doplňují bateriové sólo autobusy. „ Jsme potěšeni, že další letiště, mnichovské, spoléhá na náš MAN Lion's City E. Působivě ukazuje, že se eBusy osvědčují v praktickém použití v městském provozu i v jiných oblastech použití ,“ vysvětluje Robert Katzer, Head of Sales & Product Bus v MAN Truck & Bus. Kolín-Bonn bylo prvním německým letištěm, které na začátku roku 2023 převzalo elektrické MANy. Lion's City E pro Munich Airport s novou elektronickou platformou, která používá ve všech autobusech MAN od modelového roku 2024, se do Lion's City E dostává zcela nový kokpit. Středobodem je 12palcový displej řidiče, který je kompletně digitální. Díky jeho vysoké uživatelské přívětivosti s přehledným designem a splnění nejvyšších ergonomických standardů se řidiči mohou ještě lépe soustředit na provoz. Lion's City E je vybaven asistenčními a bezpečnostními systémy představenými pro rok 2024. Na palubě všech autobusů je systém varování před kolizí s detekcí chodců. Detekuje celou přední část vozidla a varuje řidiče, pokud se například před autobusem na nástupním místě na cestě k letadlu nebo terminálu pohybují lidé. Elektrické autobusy MAN mají dojezd až 350 km. V případě potřeby nabití bude v budoucnu na letišti k dispozici 40 nabíjecích stanic od SBRS. MAN Transport Solutions nabízí zákazníkům MAN tu správnou nabíjecí infrastrukturu mimo jiné ve spolupráci se SBRS. Cílem MAN je, aby přechod na e-vozidla a služby byl pro zákazníky co nejbezpečnější, nekomplikovaný a nákladově efektivní díky komplexnímu poradenství. „Skutečnost, že naše e-busy a správné nabíjecí řešení získáváme z jednoho zdroje, pro nás byla rozhodujícím faktorem,“ říká Helmut Ehrnstraßer, generální ředitel AeroGround Flughafen München GmbH. „Nové elektrické autobusy s moderním vybavením jsou vlajkovou lodí pro mnichovské letiště, protože jsou prvním a posledním kontaktním místem pro cestující.“ Vozový park mnichovského letiště zahrnuje 32 konvenčních městských autobusů MAN, nyní je modernizován nejmodernějšími elektrickými autobusy. Cílem strategie udržitelnosti „Net Zero 2035“ je zajistit, aby provoz mnichovského letiště již nejpozději od roku 2035 nezanechával v atmosféře žádné CO2. Do roku 2030 má být celý vozový park na odbavovací ploše bez emisí a šetrný ke klimatu. Polovina vozidel má být na elektrický pohon už letos. AeroGround zajišťuje většinu odbavení letadel a zavazadel, jakož i veškerou související přepravu cestujících a posádky na letišti. V současné době se rozšiřuje nabíjecí infrastruktura pro e-busy na odbavovací ploše. Projekt „Elektrifikace autobusového parku na mnichovském letišti“ financuje německé Spolkové ministerstvo pro digitál a dopravu (BMDV) celkovou částkou 23,8 milionu eur v rámci „Financování autobusů s alternativními systémy pohonu v osobní dopravě“ směrnice. Financování je rovněž poskytováno jako součást německého plánu obnovy a odolnosti prostřednictvím evropských nástrojů pro obnovu a odolnost v programu „NextGeneration EU“.

person rebus  date_range 10.09.2024

Na příměstské linky v okolí Wroclawi bude nasazeno 66 nových autobusů včetně elektrických. SOR Libchavy dodá 46 dieselových a elektrických autobusů s možností opce na dalších šest a Mercedes-Benz 20 ks. Budou přizpůsobeny lidem se speciálními potřebami a na palubě budou i defibrilátory AED.

Nové autobusy budou provozovat dva noví dopravci Kłosok a Nowak Transport na 17 příměstských linkách 9xx spojujících Wrocław s obcemi Wisznia Mała, Długołęka a Czernica a také na čtyřech městských linkách od srpna 2025. Vozy ujedou za šest let 30 milionů vozových kilometrů. Sedm celonízkopodlažních SOR NS 12 electric (s kapacitou baterií 411 kWh) může být v rámci opce doplněno o další dva vozy. Mercedes-Benz dodá čtyři eCitaro (s bateriemi o kapacitě 392 kWh) o délce 12 metrů. Klimatizované autobusy budou vybaveny defibrylátorem, alkoblokátorem, USB zásuvkami, Wi-Fi a novým odbavovacím systémem pro platbu jízdného Urbancard, podobně jako ve Wroclawi. Řidičům budou k dispozici systémy podporující bezpečnou jízdu. Ve Wroclawi od konce roku 2023 jezdí na městských linkách MPK třináct kloubových eCitaro G .

person rebus  date_range 09.09.2024

Debutový pár elektrických autokarů ve flotile Westway Coach Services, která se zabývá pronájmy vozidel v hlavním městě Spojeného Království, pochází také od Yutong a byl dodán v roce 2019. Na začátku září 2024 se společnost pochlubila prvním plně elektrickým dvoupodlažním Yutong U11 DD.

Nový double decker nabízí 72 celokožených sedadel s 3-bodovými pásy, USB nabíjecími body, plně klimatizovaný prostor a odpružené sedadlo řidiče s masážním zařízením. Aby se maximalizoval počet sedadel, byla do autokaru s uspořádáním dveří 2-0-0 instalována menší sada lithium-železofosfátových (LFP) baterií dostupná pro typ U11DD s celkovou kapacitou 385 kWh (možnost 423 kWh). Nabíjení probíhá výkonem 150 kW prostřednictvím kabelu CCS. K dispozici je k pronájmu společnostem, které chtějí snížit uhlíkové emise. Londýnská společnost se stala prvním britským dopravcem, který si na jaře 2019 objednal plně elektrické autokary. Dva Yutong TCe12 se 48 místy dodal dealer Pelican Bus & Coach, stejně jako nejnovější double decker Yutong U11DD. Čínský výrobce představil dvoupodlažní autokar určený pro britský a irský trh v roce 2023 a k vidění byl mimo jiné na veletrhu Busworld v Bruselu. Podle Westway je "20% našeho vozového parku nyní Fully Electric". Ve spolupráci s Equipmake, která se zabývá repasováním dieselových autobusů na bateriové, přestavuje své současné vozy Van Hool na elektrické. Mají získat dostatečně velkou kapacitu baterie pro dojezd přibližně 350 mil (560 km) na jedno nabití.

person rebus  date_range 05.09.2024

V Allianz Areně v Mnichově, ikonickém domově FC Bayern Mnichov a jednom z nejmodernějších fotbalových stadionů na světě, byl představen nový projekt nabíjecího parku pro elektrická nákladní vozidla a autobusy. Leží na důležité dálniční křižovatce a denně může dobít zelenou elektřinou 500 nákladnch vozidel a autobusů. MAN také oznámil testování svého prvního elektrického autokaru v roce 2025 a "svému" týmu ho předá pro sezónu 2025/2026.

Na jižním autobusovém parkovišti Allianz Areny mají být ve třech plánovaných etapách rozšíření vybudovány výkonné a megawattové dobíjecí stanice. Celkem je plánováno 30 nabíjecích míst. Každý den tak bude možné nabít až 500 elektrobusů a nákladních aut. Allianz Arena se nachází přímo u frekventované dálniční křižovatky Mnichov North s vlastním dálničním nájezdem. Touto důležitou křižovatkou pro evropskou silniční nákladní dopravu projede denně až 10 000 kamionů, je tak pro nabíjecí park ideální. A FC Bayern bude také v budoucnu potřebovat nabíjecí infrastrukturu pro svůj vlastní vozový park: MAN dodá FC Bayern první plně elektrický autobus jako týmový autobus v sezóně 2025/26. Velké fotbalové stadiony, jako je Allianz Arena, mají kvůli vysokým nárokům na elektřinu pro světlomety, stravovací provoz a další spotřebitele velmi výkonnou elektrickou síť, která je plně vytížena pouze ve dnech zápasů. FC Bayern Mnichov a jeho dlouholetý sponzorský partner MAN Truck & Bus našly ideální podmínky pro zřízení dobíjecího parku užitkových vozidel a dohodly se na odpovídajícím projektu. Zejména díky 100% využití zelené elektřiny v Allianz Areně je projekt ještě šetrnější ke klimatu. Plánování a realizaci nabíjecí parku měla na starost MAN Transport Solutions, interní poradenská společnost MAN pro přechod na vozidla s nulovými emisemi. Jan-Christian Dreesen, generální ředitel FC Bayern, ke společnému projektu s MAN při představení projektu 27. srpna 2024 uvedl: „ Naše společnost čelí velkým výzvám, zejména pokud jde o ochranu životního prostředí a klimatu. Veřejný dobíjecí park pro užitková vozidla je pro nás pokračováním našeho úsilí o udržitelnost Allianz Areny způsobem, který je stále šetrnější ke klimatu “. Michael Diederich, zástupce generálního ředitele FC Bayern, dodává: „ Tento projekt má pro nás velký význam a neumím si představit lepšího partnera, který by ho úspěšně realizoval, než MAN. Dvě silné společnosti z Bavorska míří do budoucnosti inovativními způsoby a významně přispívají k elektrifikaci a klimatické neutralitě v autokarové a kamionové dopravě ." „ Pařížských klimatických cílů dosáhneme pouze tehdy, pokud budeme důsledně dekarbonizovat naše vozové parky. Polovina nákladních vozů, které každý rok vyrábíme, by měla být do roku 2030 elektrická. Klíčem k tomu je nabíjecí infrastruktura. Jako výrobce udáváme směr tím, že společně se společností E.ON zřizujeme v Evropě veřejnou nabíjecí síť v našich servisních místech. Ale to samo o sobě nestačí. Proto jsme velmi vděční za nové nápady a společné projekty, jako je ten s FC Bayern. Nabíjecí park v Allianz Areně bude vlajkovým projektem. Z Bavorska do Bavorska a do světa. Bude zářit daleko za státními hranicemi ,“ vysvětluje Alexander Vlaskamp, ​​generální ředitel MAN Truck & Bus. Podle odhadů evropského sdružení výrobců ACEA bude do roku 2030 na nejdůležitějších dálkových dopravních trasách napříč Evropou potřeba kolem 50 000 vysoce výkonných a megawattových nabíjecích bodů. Jedno z nich se staví v Allianz Areně. Vozidla jsou pro trh připravena. V roce 2023 byl MAN v Evropě lídrem trhu s elektrickými městskými autobusy. V roce 2025 má jít do testovacího provozu první elektrický autokar a v sezóně 2025/26 bude předán FC Bayern jako dlouholetému partnerovi. Fotbalová spolupráce jednoho z nejlepších klubů na národní i mezinárodní úrovni a MAN sahá až do roku 2008 a letos byla prodloužena o další tři roky, v luxusním MAN Lion's Coach tak bude tým jezdit minimálně do roku 2027. Na nový eTruck eviduje MAN 2 000 poptávek a objednávek. Od zahájení prodeje v říjnu 2023 nabízí nový MAN eTruck denní dojezd 600 až 800 kilometrů. A technologie nabíjení pro budoucnost je přímo na palubě: „ S technologií megawattového nabíjení (MCS) se dokáže náš MAN eTruck s baterií o kapacitě až 534 kWh během řidičovy přestávky v řízení dobít na dojezd 300 až 400 kilometrů. To odpovídá nabití 10 až 80 procent stávající kapacity baterie ,“ vysvětlil Dr Frederik Zohm, Chief Development Officer MAN Truck & Bus, během oficiálního spuštění nabíjecího parku užitkových vozidel v Allianz Areně. Nový MAN eTruck může být také vybaven nabíjením CCS, například pro noční nabíjení v depech. Pro větší flexibilitu lze připojení CCS umístit na pravou nebo levou stranu vozidla, v případě podvozku na pravou zadní část vozidla. Pokud se vynechá připojení MCS, které je vždy umístěno na straně řidiče, je možná i kombinace dvou připojení CCS. MAN Truck & Bus

person rebus  date_range 02.09.2024
Reklama
C.I.E.B
Reklama
MAN
Reklama
Rally Dakar 2018
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací