Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Technika

Dopravní podnik Bratislava (DPB) zveřejnil výsledky veřejné zakázky na nákup 110 nových dieselových autobusů. Vítězem se stala společnost SOR Libchavy, druhý v pořadí skončil turecký výrobce OTOKAR OTOMOTIV.

Předmětem zakázky je výroba, dodání a schválení pro provoz 110 kusů nízkopodlažních třínápravových městských autobusů s dieselovým pohonem. Autobusy budou mít celkovou obsaditelnost 177 cestujících a délku 18,75 metru. Budou vybaveny novými bezpečnostními prvky jako je výstraha před srážkou s chodci nebo cyklisty, systém pro eliminaci mrtvého úhlu, ochrana vozidla před kybernetickými útoky, systém inteligentního přizpůsobení rychlosti či systém varování řidiče před ztrátou pozornosti. Novinkou budou garanční prohlídky a servis klimatizací v rámci záruky. Součástí dodávky budou i informační, komunikační a řídicí systémy. Předmětem vyhodnocení byla také kritéria v souvislosti s provozními náklady na spotřebu energie, provozní náklady na emise a parametry klimatizace pro cestující (chladící výkon a souhrnný objem kompresorů). Předložená nabídka splnila všechny technické požadavky ve smyslu popisu předmětu zakázky i podmínek účasti. SOR Libchavy uspěla s cenovou nabídkou 43 538 000 Eur, což představuje cenu 395 800 Eur za jeden autobus. Společnost OTOKAR OTOMOTIV s nabídkou v celkové výši 44 528 000 Eur a s cenou jednoho vozidla 404 800 Eur skončila druhá. Předpokládaná hodnota zakázky byla 48 620 000 Eur. Výsledkem zadávání veřejných zakázek je rámcová dohoda, podle níž bude plnění zajištěno na základě jedné nebo více objednávek v závislosti na možnostech financování. DPB plánuje financovat nákup nových autobusů na dieselový pohon z více zdrojů, včetně státního rozpočtu, rozpočtu Hlavního města SR Bratislavy a vlastních zdrojů. Autobusy bude možné objednat po uplynutí zákonných lhůt pro uplatnění revizních postupů. Současně s veřejnou soutěží na dieselové kloubové autobusy vyhlásil DPB také zakázku na dodání 130 nízkopodlažních kloubových autobusů na CNG . K této zakázce výsledky zatím nezveřejnil. Svůj vozový park plánuje v budoucnu rozšířit také o kloubové autobusy s elektrickým pohonem .

person rebus  date_range 21.11.2024

Velitelství 2 Regionální logistické základny ve Varšavě podepsalo dohodu o pořízení 115 autobusů CROSSWAY LINE pro polské ozbrojené síly s autorizovaným prodejcem IVECO BUS, společností ABP BUS & COACH, na začátku roku 2024. Letos má získat 22 vozů a na konci roku 2025 dalších 24 vozů. V opci pak může armáda objednat dalších 69 autobusů. Uživateli budou ozbrojené síly zemí NATO.

" Díky dohodě podepsané mezi 2 Regionální logistickou základnou a společností ABP BUS & COACH získává Polská armáda moderní autobusy IVECO CROSSWAY LINE. Díky našemu logistickému týmu, který se každý den stará o zajištění dopravy a technickou podporu ozbrojených sil, vstupujeme do nové éry. Tyto moderní autobusy, které skvěle fungují i v armádách dalších zemí NATO, zajistí našim vojákům komfort a spolehlivost na každé trase ," uvádí logistická základna ve Varšavě (2 Regionalna Baza Logistyczna).

person rebus  date_range 21.11.2024

Mezi Prahou, Českou Lípou a Varnsdorfem se od 1. prosince zlepší spojení. Velkokapacitní 15metrové autobusy s kapacitou pro 59 sedících cestujících pojedou častěji a nabídnou prostor pro více cestujících. Nové autobusy Scania Irizar i4 bude provozovat ČSAD Česká Lípa jako subdodávku pro ČSAD Střední Čechy .

Symbolické zahájení provozu nové podoby linky 400 se uskutečnilo v České Lípě 20. listopadu za přítomnosti radního pro dopravu Středočeského kraje, Petra Boreckého, a statutárního náměstka hejtmana Libereckého kraje, Jana Svitáka. „ Linku 400 již v úzké spolupráci s Libereckým krajem provozujeme a její vytíženost je vysoká. Jsme rádi, že nyní i díky novým vysoutěženým smlouvám můžeme nabídnout větší kapacitu a vyšší komfort cestování, “ říká Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy a mobility Středočeského kraje. Od 1. prosince na lince přibude nový pár spojů v pracovní dny, další pár spojů v sobotu, a dva v neděli. „ Tato linka je zásadní pro spojení Českolipska s Prahou. Její rostoucí využití sledujeme, a proto jsme rádi za spolupráci se Středočeským krajem, který na svou část linky nasadí nové 15metrové komfortní autobusy ,“ doplňuje Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy v Libereckém kraji. Zlepšení se dočkají také cestující z Varnsdorfu. Na základě spolupráce s Ústeckým krajem bude mezi Novým Borem a Varnsdorfem nově prodlouženo dalších 6 párů spojů v pracovní dny (celkem 15) a 1 pár o víkendu (celkem 8). Část spojů mezi Českou Lípou a Mělníkem navíc bude zrychlená, tedy s omezením zastávek. V úseku mezi Dubou a Mělníkem však toto spojení doplní posílená linka 410 v trase Mimoň–Doksy–Praha. Zde pro změnu dochází k nárůstu počtu spojů v pracovní dny ze tří na pět. Linku 400 společně zajistí dopravci ČSAD Liberec a ČSAD Střední Čechy, středočeský dopravce podle nové 10leté smlouvy s novými vozidly. ČSAD Liberec na linku nasazuje nízkopodlažní vozidla, která pořídil v roce 2021.

person rebus  date_range 20.11.2024

Zástupci společnosti Medenbach Traffic převzali v továrně na autobusy Daimler Buses v Mannheimu prvních deset z 57 linkových autobusů Mercedes-Benz s hybridním pohonem. Celkovou objednávku tvoří 39 hybridních meziměstských autobusů Citaro, 13 hybridních kloubových autobusů Citaro a pět hybridních autobusů Citaro v krátké verzi. V polovině prosince vyjedou v Hesensku v Německu.

Vozidla jezdí výrazně hospodárnější než jejich naftový zástupce. Pohon mild hybrid, s elektromotorem o výkonu 14 kW, snižuje spotřebu paliva až o 8,5 procenta díky podpoře spalovacího motoru při rozjezdu. Při dojezdu nebo brzdění si generuje potřebnou elektrickou energii. Elektromotor dokáže při rozjezdu poskytnout podporu silným točivým momentem 220 Nm. Hybridní systém vozidel zahrnuje také „inteligentní ekologické řízení“ – elektrohydraulický systém řízení ve standardní výbavě. Tento systém řízení funguje podle potřeby a je aktivován pouze při řízení. To navíc šetří palivo. Všechny autobusy Mercedes-Benz mají bezpečnostní balíček v souladu se směrnicemi GSR, jako je couvací kamera a asistenční systémy, jako je ATAS (Attention Assist), Traffic Sign Assist a Sideguard Assist 2, který v aktuální verzi sleduje i stranu řidiče vozidla. Bezpečnostní systém završuje video monitorovací systém pro interiér včetně vstupních a dveřních prostor. Cestující se mohou těšit na pohodlný interiér. Vnitřní informační displeje jsou vybaveny 18,5palcovými TFT monitory, pro vnější ukazatele směru pro lepší čitelnost zvolil Medenbach LED technologii. Všechny nové hybridní autobusy Citaro jsou navíc vybaveny pohodlnými meziměstskými sedadly Inter Star Eco (ISE). Tato varianta sedadla od Mercedes-Benz je speciálně navržena pro delší dobu jízdy a díky ergonomicky tvarovaným sedákům jsou velmi pohodlná. Rodinný podnik Medenbach sídlí ve Weilburgu ve středním Hesensku a byl založen v roce 1935 jako společnost zabývající se čistě nákladní dopravou. Základy dnešní společnosti položilo zavedení první pravidelné autobusové linky z Weilburgu do Wetzlaru v roce 1951. V současné době provozuje autobusové linky ve čtvrtích Limburg-Weilburg a Lahn-Dill. Vozový park zahrnuje přibližně 110 vozidel, včetně 57 nových hybridů Citaro. Společnost svými vozidly ročně pokryje více než čtyři miliony kilometrů.

person rebus  date_range 19.11.2024

Daimler Buses představil 18. listopadu 2024 nový bateriový meziměstský autobus Mercedes-Benz eIntouro s lithium-železo fosfátovými bateriemi a autonomií až 500 kilometrů. Zákazníci si ho mohou objednat od začátku roku 2025. Premiéra se připravuje na Busworld 2025. První dodávky se plánují v roce 2026. Od začátku roku 2026 bude k dispozici také městský autobus s generace baterií NMC4 s dojezdem až 500 a 700 kilometrů.

Na „Daimler Buses eMobility Days“ v Berlíně ukázal svůj první bateriový meziměstský autobus Mercedes-Benz eIntouro jako téměř sériový prototyp. Výrobce tím rozšiřuje svou nabídku o elektrické autobusy pro místní veřejnou dopravu mezi městy a venkovem pro delší vzdálenosti a vyšší rychlosti. Vozidlo se stejnou technologií LFP (lithium-železo fosfát) baterií jako nákladní vůz Mercedes-Benz eActros 600 nabídne dojezd až 500 kilometrů. Stejně jako eCitaro se bude nabíjet převážně v noci v depu nebo v nabíjecích stanicích v regionu, pokud budou k dispozici. Zákazníci si nové eIntouro mohou objednávat od začátku roku 2025 a světová premiéra sériového vozu je naplánována na veletrh Busworld v Bruselu v říjnu 2025. eIntouro bude volitelně k dispozici s jedním nebo dvěma akumulátory, každý s nominální kapacitou 207 kWh. Kromě tradičních meziměstských linek lze tedy nový autobus využít i pro krátké výlety, kyvadlovou dopravu, exkurze nebo školní autobusovou dopravu. Dvě baterie lze plně nabít výkonem až 300 kW během 90 minut; s jedinou baterií toho lze dosáhnout za 70 minut. S technologií LFP lze využít více než 95 procent kapacity. Baterie v eIntouro nabízejí životnost až 15 let. S dvěma délkami 12,18 metru a 13,09 metru a s kapacitou 50 až maximálně 63 sedadel nabízí vozidlo stejně mnoho prostoru jako varianta s konvenčním pohonem. Díky tomu může toto vozidlo nahradit meziměstský autobus s naftovým pohonem. Od dnešního dne bude Daimler Buses nabízet novou elektronickou architekturu. Poprvé umožní bezdrátové aktualizace softwaru pro autobusy bez nutnosti návštěvy servisu. To může omezit návštěvy servisu a zlepšit dostupnost vozidla. Vizí je použití technologie ve všech budoucích modelech autobusů/zájezdových autokarů tohoto výrobce. Kromě eIntouro Daimler Buses představil také novou generaci baterií „NMC4“ (nikl-mangan-kobalt) s o šest procent vyšší energetickou hustotou než předchozí NMC3. eCitaro má tak mít dojezd 500 kilometrů. Pro všechny modely eCitaro budou k dispozici od roku 2026. Kromě bateriových elektrických městských autobusů Mercedes-Benz eCitaro, které se sériově vyrábí od roku 2018, mohou zákazníci provozovat také eCitaro s palivovými články. Vozidlo výhradně na vodík lze používat zcela nezávisle na jakékoli infrastruktuře elektrického nabíjení. Nově umožní dojezd 700 kilometrů. Do konce dekády chce mít Daimler Buses ve svém portfoliu také elektricky poháněné zájezdové autobusy. Cílem je do roku 2030 nové modely na baterie a vodík nabízet v každém segmentu. Zpočátku se zaměří na klíčové trhy Evropy a Latinské Ameriky. Podle nařízení EU se budou do roku 2039 na klíčovém evropském trhu prodávat pouze nová vozidla s neutrálními emisemi CO2. V segmentu městských autobusů je v plánu opatření již od roku 2030.

person rebus  date_range 18.11.2024

Do Brna míří poslední dvacítka nových trolejbusů Škoda 32Tr z rámcové smlouvy uzavřené v roce 2022 . První vůz Škoda Group předala Dopravnímu podniku města Brna (DPMB) 14. listopadu 2024, zbylých devatenáct přijede do Brna postupně do konce ledna 2025.

Parciální trolejbusy DPMB využívá například při výlukách, ale i na běžných linkách jako alternativu méně ekologických autobusů. Nové trolejbusy 32Tr v provozu nahradí vozy 21Tr z konce 90. let, kterých je v provozu 25. „ Parciální trolejbusy Škoda 32Tr nám nabízí více možností využití v provozu než standardní vozy. Jsou vybaveny bateriemi, což umožňuje samostatnou jízdu bez trolejového vedení. Díky tomu je můžeme nasadit na běžné trasy, během výluk, ale i na linky, které využíváme této výhody a můžeme tak nahrazovat autobusy ekologičtějšími vozidly. Příkladem je linka 30 do Soběšic , kde jedou trolejbusy část trasy pod vedením a část na baterie. Z tohoto pilotního projektu zatím máme výhradně pozitivní zkušenosti ,“ sdělil Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna. DPMB obdobné dopravní řešení připravuje pro několik dalších oblastí – Černovické terasy a letiště, výhledově také například pro linku 67. Trolejbusy Škoda 32Tr jsou plně nízkopodlažní, klimatizované vozy vybavené informačním systémem a moderním prostorným interiérem. Nabíjení baterií probíhá za jízdy přímo z trolejového vedení a využívá se při něm i rekuperace při elektrodynamickém brzdění vozidla. Dopravní podnik města Brna je největším provozovatelem trolejbusové dopravy v České republice. Jeho vozový park čítá 132 trolejbusů, z toho dodnes 30 parciálních. Parciální trolejbusy provozuje od roku 2018, kdy nakoupil první vozy typu 26Tr. V roce 2023 následovalo 20 nových vozidel Škoda 32Tr. S dvaceti dalšími bude plně vyčerpaná rámcová dohoda z roku 2022. Cena za jeden vůz byla v září 2024 proti původní navýšena, činí 12,408 milionu Kč , celkově za dvacet kusů DPMB zaplatí téměř 250 miliónů korun.

person rebus  date_range 14.11.2024

Solaris získal zakázku na dodání až 45 mega elektrických autobusů pro TEC v Lutychu. Prvních osmnáct autobusů Solaris Urbino 24 MetroStyle bude integrováno do dopravní sítě belgického města v roce 2026. Kromě délky budou výjimečné také svým provedením. Jde o dosud největší zakázku na tyto nejdelší vozy, které výrobce vyhrál. Jeho dvoukloubové elektrické autobusy jezdí v dánském Aalborgu a trolejbusy v Bratislavě a v Praze.

Valonská regionální dopravní společnost (Opérateur de transport de Wallonie – TEC) objednala zatím 18 autobusů, prvních 5 bude dodáno v roce 2025, zbývající dorazí do Lutychu v roce 2026. Jedinečná 24metrová délka těchto dvoukloubových bezemisních autobusů se promítá do vysoké kapacity cestujících, díky tomu jsou vhodné pro vysokofrekvenční systémy Bus Rapid Transit (BRT). Každý z 24metrových elektrobusů bude poháněn dvěma elektrickými nápravami. Energii budou dodávat baterie Solaris High Energy nové generace s celkovou kapacitou přibližně 800 kWh na vozidlo. Akumulátory se budou nabíjet prostřednictvím zásuvného připojení. Autobusy budou vybaveny několika asistenčními systémy pro řidiče, včetně 270° kamerového systému monitorujícího okolí autobusu a kamer místo zrcátek. Autobusy s délkou 24 metrů nabídnou 50 míst k sezení, cestující budou mít k dispozici USB nabíječky, ve vozidle bude instalována moderní LED technologie osvětlení. Pro lepší správu vozového parku budou vybaveny komplexním diagnostickým nástrojem eSConnect, který umožní zvýšení provozní efektivity a jednodušší údržbu. 24metrový autobus Solaris byl poprvé představen veřejnosti na Busworld Europe 2019 a byl vyvinut výhradně jako platforma pro vozidla s nulovými emisemi, autobusů a trolejbusů. Solaris již dodal 50 takových vozidel. Čtrnáct z nich jsou elektrické autobusy, které slouží dopravě v dánském Aalborgu, 36 dvoukloubových trolejbusů jezdí v Praze a Bratislavě.

person rebus  date_range 14.11.2024

V rámci Konference OSN o změně klimatu COP29, která se koná v Baku, byla podepsána dohoda o lokální výrobě e-busů BYD v Ázerbajdžánu. Podle dohody BYD už dodal 160 elektrických autobusů.

O podpisu „Dohody o implementaci projektu“ s čínskou BYD Company Limited (BYD) informuje agentura Trend s odvoláním na tamní Ministerstvo hospodářství. S výrobou elektrických autobusů v Ázerbájdžánu jsou spojeny plány na postupné zvýšení využívání lokálních náhradních dílů na 40 procent do roku 2030. Na základě dřívější Dohody o spolupráci bylo rozhodnuto od BYD nakoupit 160 elektrických autobusů a 100 nabíječek pro "BakuBus“, které byly uvedeny do provozu do konce října u příležitosti konání COP29. Realizace projektu s BYD má vytvořit podmínky pro zavádění špičkových technologií v nových výrobních závodech a zajistit vytvoření nových pracovních míst v Ázerbájdžánu. " Podpis dohody v rámci COP29 demonstruje odhodlání země ke globálnímu úsilí v boji proti změně klimatu ," uvedl Elnur Alijev, náměstek ministra hospodářství. Na projektu se bude podílet ázerbájdžánská investiční společnost (AIC) jako zainteresovaná strana. Partnerem BYD je Electrify Azerbaijan LLC, která je součástí skupiny SARDA, a zabývá se nabíjecí infrastrukturou. BYD investuje do založení společného podniku na výrobu elektrobusů, který bude umístěn v chemickém průmyslovém parku Sumgait, 17,1 milionu dolarů. Výrobní kapacita má být 500 kusů s přihlédnutím k domácí poptávce i exportním příležitostem a vytvoří 600 nových pracovních míst. BYD zároveň plánuje budoucí spolupráci na výrobě lehkých elektrických nákladních vozidel, elektrických vozidel pro komunální služby a osobních elektromobilů. Ministerstvo hospodářství uvedlo, že zvýšení energetické účinnosti, bezpečnosti a environmentální udržitelnosti dopravního systému spolu s minimalizací emisí jsou primárními cíli udržitelného rozvoje Ázerbájdžánu. Pro jeho dosažení usiluje o modernizaci národního autobusového parku. Jen v Baku v současné době jezdí asi 2 100 autobusů.

person rebus  date_range 13.11.2024

Rekordní smlouvu s ATAC Roma na dodání 244 autobusů Solaris Urbino 12 poháněných zemním plynem oznámil polský výrobce v dubnu 2024 . Prvních 18 autobusů dorazilo do Říma na konci října 2024, jsou registrované a připravené do provozu v příměstských oblastech Tor Pagnotta a Tor Sapienza.

S přepravní kapacitou až 95 cestujících nabízí nové autobusy nejmodernější komfort. S pohonem na metan mají pozitivní dopad na životní prostředí, snižují emise oxidu dusíku NOx o více než 80 % ve srovnání s dieselovými autobusy. " Do prvních měsíců roku 2025 budeme mít v provozu všech 244 vozidel, díky tomu bude vozový park Atac patřit mezi nejmladší v Evropě. Učiníme tak důležitý krok pro udržitelnější mobilitu v Římě ," uvedl Eugenio Patanè, radní pro udržitelnou mobilitu a dopravu hlavního města Říma. Nejsou to první vozidla značky Solaris v hlavním městě Itálie, v letech 20003 a 2004 dodal 30 trolejbusů Trollino. Na jeho předměstích navíc jezdí více než 700 modelů Solaris InterUrbino. Výsledek výběrového řízení na standardní autobusy na CNG pro Řím byl znám v srpnu 2023, ale smlouva byla oficiálně oznámena až letos v dubnu z důvodu právních sporů po oznámení výsledků. Zahrnuje také opci na dalších 78 kusů a 10 let údržby. Celkové náklady dosahují 200 milionů eur. V procesu je také zakázka na 110 autobusů Urbino mild hybrid.

person rebus  date_range 12.11.2024

Společnost Ledermair Holding z Rakouska objednala 19 sólo autobusů a osm kloubových MAN Lion's City E o délce 18 metrů pro region Innsbruck v Tyrolsku. První dvě vozidla mají být dodána v září 2025 a zbývajících 25 městských do konce roku 2025.

„ Jsme spokojeni s objednávkou. Koneckonců jde o největší objednávku eBusu od soukromého zákazníka v Rakousku ,“ říká Rudi Kuchta, výkonný ředitel společnosti MAN Truck & Bus Vertrieb Österreich GesmbH, a dodává: „ Vozidla jsou také předzvěstí největšího přechodu z dieselových autobusů na elektrobusy v Tyrolsku ." S novou platformou elektroniky si do Lion's City E našel cestu zcela nový kokpit. Je ústředním bodem ovládání vozidla a splňuje nejvyšší ergonomické standardy. O maximální bezpečí řidiče, cestujících a ostatních účastníků silničního provozu se také starají četné asistenční a bezpečnostní systémy. Bezbariérový interiér zajišťuje, že se z bodu A do bodu B bez problémů dostanou i lidé s omezenou schopností pohybu. Komfort zajišťuje i standardně dodávaná CO2 klimatizace, která je jak ekologičtější, tak výrazně efektivnější. „ Abychom chránili životní prostředí a byli přínosem pro nás i naše budoucí generace, stále více se zaměřujeme na využívání elektrických autobusů. Naším cílem je motivovat lidi, aby nahradili individuální cesty autem ekologickými cestami autobusem. Jsme přesvědčeni, že toho můžeme dosáhnout s MAN Lion's City E ,“ říká Alexander Ledermair, generální ředitel Ledermair Holding GmbH. Tým MAN Transport Solutions nahlíží na celý proces přeměny pomocí 360° analýzy – s cílem zajistit úspěšný přechod na elektromobilitu s co nejmenším úsilím pro dopravce. A i po přechodu na e-vozidla odborníci MAN nadále podporují zákazníky svými odbornými znalostmi a digitálními nástroji. Například Ledermair Holding GmbH spoléhá na MAN eManager, inteligentní digitální centrální řídicí systém, který lze použít k ovládání baterie, teploty interiéru a dalších parametrů vozidla z pohodlí vašeho stolu. V souladu s hlavním principem značky „Simplifying Business“ se správa nabíjení pro e-flotily stává transparentnější, jednodušší a efektivnější díky cílenému monitorování a flexibilnímu dálkovému ovládání. MAN eManager také zaručuje vysokou dostupnost vozidla a zajišťuje, aby stav nabití baterií vždy odpovídal jízdnímu řádu, říká MAN.

person rebus  date_range 12.11.2024
Reklama
C.I.E.B
Reklama
Škoda Group
Reklama
Rally Dakar 2018
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací