Běloruský MAZ představil svůj první elektrický autobus

MAZ 303E10 s elektrickým centrálním pohonem CeTrax od ZF má podle výrobce dojezd až 300 kilometrů. K dispozici by měl být příští rok.
MAZ 303E10 s elektrickým centrálním pohonem CeTrax od ZF má podle výrobce dojezd až 300 kilometrů. K dispozici by měl být příští rok.
MAZ 303 je součástní nové třetí generace městských autobusů MAZ. Elektrický model 303E10 je 12,43 metrů dlouhý nízkopodlažní autobus, který pojme 70 cestujících, z toho 30 může sedět. Autobus je vybaven centrálním elektromotorem CeTrax od společnosti ZF o výkonu 300 kW. Konstrukce vozidla je vyrobena z antikozorní oceli a nosnost je přizpůsobena hmotnosti baterií. 

Třídveřová autobus je vybaven lithium-iontovými bateriemi s celkovou kapacitou elektrické energie 270 kWh a údajným dojezdem až 300 km. Nabíjení baterií probíhá CCS2 nabíječnou a má trvat zhruba 4 hodiny. Baterie jsou umístěny v zadní části vozu a na střeše. Topení i klimatizace jsou na elektřinu.

MAZ


Běloruský MAZ představil svůj první elektrický autobus
Běloruský MAZ představil svůj první elektrický autobus
Běloruský MAZ představil svůj první elektrický autobus
Běloruský MAZ představil svůj první elektrický autobus