Zelená jízda v Oslu s MAN Lion’s City
127 autobusů MAN Lion’s City na HVO v provozu v Oslo a okolí. Foto MAN

Unibuss, jedna z největších autobusových společností v Norsku, si u MAN Truck & Bus objednala 127 autobusů MAN Lion’s City na HVO. Autobusy jsou v provozu.
Unibuss, jedna z největších autobusových společností v Norsku, si u MAN Truck & Bus objednala 127 autobusů MAN Lion’s City na HVO. Autobusy jsou v provozu.
Nejmodernější městské autobusy od MAN jsou poháněny biopalivem HVO. Tento krok představuje významné prohlášení, pokud jde o závazek Unibuss k ochraně životního prostředí.

Objednávka Unibuss zahrnovala  71 autobusů MAN Lion’s City L LE, 33 MAN Lion’s City LE a 23 autobusů MAN Lion’s City GL v délkách od 12 do 18,75 metrů. Vozidla jsou poháněna biopalivem HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) a jejich prostřednictvím plní dopravce své závazky k ochraně životního prostředí.

Oblast v okolí Osla je rozmanitá, skutečný ráj pro ty, kteří milují umění, přírodu a historii. Samotné město je nejrychleji se rozvíjejícím hlavním městem v Evropě. Více obyvatel, nové čtvrti a množství návštěvníků rok co rok představují významné výzvy pro městské dopravní společnosti. K tomu se přidává skutečnost, že Oslo, stejně jako mnoho dalších metropolí a měst ve Skandinávii, usiluje o výrazné zlepšení uhlíkové stopy svých flotil. To byl také jeden z důvodů rozhodnutí norské společnosti Unibuss nakoupit 127 autobusů MAN Lion’s City. "Jsme rádi, že jsme dostali důvěru Unibuss. Autobusy budou poháněny biopalivem HVO. Díky tomu se do této zelené oblasti hodí," říká Rudi Kuchta, ředitel obchodní jednotky Autobusy MAN Truck & Bus.

Městské autobusy budou v provozu v několika oblastech v Oslo a jeho okolí, včetně Vestre Aker, čtvrti na severozápadě Osla, Nesøya, malého ostrova v obci Asker a Bærum, obce v norském hrabství Viken. První nové autobusy MAN Lion’s City vyjelo v ulicích norského hlavního města na konci června. Všech 127 vozidel bylo uvedeno do provozu začátkem podzimu.

"Se společností MAN máme výbornou spolupráci. Jsme překvapeni, že navzdory uzavření výroby kvůli pandemii, byly autobusy dodány podle plánu. Těšíme se na pokračování našich obchodních vztahů," řekl Øystein Svendsen, generální ředitel společnosti Unibuss, při předání vozidel.

Součástí dodávky bylo 23 autobusů MAN Lion’s City GL 18,75 m dlouhých s 57 sedadly a 71 městských autobusů MAN Lion’s City L LE. Tato vozidla jsou téměř 15 metrů dlouhá a pojmou 49 sedících cestujících. Každý z kloubových nízkopodlažních autobusů je poháněn vznětovým motorem D2066 LUH.

Společnost MAN Truck & Bus také předala Unibuss 33 autobusů MAN Lion’s City LE. Tyto 12 m dlouhé, nejmodernější sólo vozidla, usadí do svého prostoru 43 cestujících. Jsou poháněny vznětovým motorem D0836 LOH s výkonem 290 hp (213 kW), také na HVO. Všechny tři typy autobusů splňují emisní normu Euro 6. "Tyto nejmodernější alternativní formy pohonu nehrají jen obrovskou roli v tom, že pomohou Oslu stát se městem s nízkými emisemi, ale jsou také mimořádně ekonomické," uvádí Kuchta. Kromě toho, že jsou ekologické a ekonomicky efektivní, vynikají podle výrobce také vysokou úrovní bezpečnosti a pohodlí. Inteligentní a intuitivní design stanoviště řidiče zajišťuje, že se řidiči mohou kdykoli plně soustředit na bezpečnost silničního provozu.




Zelená jízda v Oslu s MAN Lion’s City
127 autobusů MAN Lion’s City na HVO v provozu v Oslo a okolí. Foto Unibuss
Zelená jízda v Oslu s MAN Lion’s City
127 autobusů MAN Lion’s City na HVO v provozu v Oslo a okolí. Foto Unibuss