Zdroj: Československé ambulantní pošty - vlakovaposta.webnode.cz (Výřez)
a obrazová minigalerie na webu Československé ambulantní pošty.
a obrazová minigalerie na webu Československé ambulantní pošty.
Václav Kopp BUSportálu napsal na téma Škoda 706 RTO:
Ještě v době, kdy jsem pracoval na Dopravním závodě spojů v Plzni, se Škoda 706 RTO používal k vestavbě pojízdné třídírny poštovních zásilek (v žargonu "autopošta"). Ve Vysokém Mýtě vyrobili kompletní autobus v poštovních barvách (od lišty vzhůru holubiččí šeď, od lišty dolů pařížská modř - i to si pamatuji!) a s dvoukřídlými vraty na zádi. Odvezlo se to k nábytkářům do Rousínova. Ti vyrobili dvě přepážky a vytvořili tak tři prostory - pro řidiče vpředu, třídírnu uprostřed a sklad vzadu. Do třídírny potom také stoly s policemi na obou stranách. Ke stolům byly přišroubovány sklopné držáky poštovních pytlů. Židle pro třídiče měly speciální úchyty v podlaze. Je pravdou, že třídiči je nepoužívali, židle měli ve skladu a třídili vestoje. Podle toho musel řidič přizpůsobit techniku jízdy. Třídiči zpravidla mívali džbánek s pivem na podlaze a nesmělo se vylít! Zajímavostí bylo, že takto vyrobený autobus měl v TP zapsáno "nákladní automobil - pojízdná pošta" a postačilo řidičské oprávnění skupiny "C" - nemuselo být "D". Další zajímavostí bylo, že tento vůz byl uznáván Veřejnou bezpečností jako ekvivalent autobusu při zkouškách na řidičské oprávnění na skupinu "D". Sám jsem takto oprávnění "D" získal. Skupina "D" se tenkrát dělala individuálně, bez výcviku ve Svazarmu... Po přechodu Karosy na typovou řadu ŠM se i tento typ autobusu používal na přestavbu na "autopoštu".Redakce pátrala po obrázku a našla zajímavou fotogalerii na www.vlakova-posta.cz. Děkujeme za povolení k převzetí. Na webu naleznete i poštovní RO, ŠL 11 a Karosy C 734 a informace o osudech některých z těchto vozidel.
Zdroj: Československé ambulantní pošty - vlakovaposta.webnode.cz (Výřez)