
TK 12.1.2007: Régine Debernis (Public Relations, Prospective, Design) Iveco France a Daniel Patka, nový generální ředitel Iveco Czech Republic.
Záběry a informace z konference a fotokaleidoskop novodobé historie Karosy - od 1.1. už Iveco Czech Republic Vysoké Mýto.
Záběry a informace z konference a fotokaleidoskop novodobé historie Karosy - od 1.1. už Iveco Czech Republic Vysoké Mýto.
Karosa Vysoké Mýto má za sebou rekordní rok s cca 2400 vyrobenými = prodanými autobusy, Iveco Czech Republic věří v překročení dvoutisícové hranice v roce 2007, kdy se již nebude opakovat masivní předzásobení vozidly EURO 3. Hlavními produkty společnosti jsou linkové autobusy Arway a Crossway a Recréo zejména pro francouzské školáky. Nízkopodlažní Citelisy jsou kompletovány ze sad dodaných z Annonay a dovybaveny podle zadání dopravců (máme slíben podrobnější materiál).
Za zásadní body v současném vývoji ICR považuje:
- Jednacím jazykem Iveco Irisbus je angličtina, běžná je italština a francouzština.
- Drobným akcionářům je pravidelně nabízen odkup akcií.
- Konkurent je pro nás každý, kdo vyrobí alespoň jeden autobus.
- Je možné, že firemní časopis převezme v nějaké formě slovo "Karosář" , je to klíčová profese každého autobusového výrobce
- jako nejspecifičtěji vybavené autobusy vnímá Daniel Patka vozidla pro poutníky do Mekky mj. i s fontánkami.
Za zásadní body v současném vývoji ICR považuje:
- Přechod z řady 9.. včetně Ares a Axer na Arway, Crossway (a chystaný LE bus)
- Změna názvu Karosa na Iveco Czech Republic s obchodní značkou Irisbus
- Nový generální ředitel- vedoucí konstrukce Daniel Patka nahrazuje Rudolfa Černého
Otázky a odpovědi při TK:
Jaké reakce máte na opuštění značky Karosa ?ICR: Reakce na změnu názvu vnímáme jako pozitivní, zákazníci v tom nevidí žádný problém. Převládající byla i kladná reakce zaměstnanců.
BP: Najdeme alespoň symbolickou stopu značky Karosa na autobusech z Vysokého Mýta ?ICR:Značku nahradil Irisbus a logo delfína.
Budete nadále používat značku Karosa ? Nehodláte ji prodat a jaká je její hodnota ?Značku Karosa samozřejmě chápeme jako součást historie, ke které se hlásíme. Nadále bude funkční u náhradních dílů a servisů. Značky se nehodláme zbavovat ani v budoucnu, její cenu jsme neodhadovali.
BP: Kdy představíte předpokládaný autobus pro městský a příměstský provoz LE ?Vozidlo bude oficiálně představeno koncem 1.pololetí 2007 jak zahraniční, tak tuzemské veřejnosti.
Jak řešíte zaměstnanost, konkrétně podíl agenturních zaměstnanců ?V roce 2006 tvořili agenturní zaměstnanci 25 % z výrobních kapacit. Asi polovině z cca 600 těchto zaměstnanců bylo nabídnuto stálé zaměstnání.
Projevuje se podpora CNG v nárůstu poptávky ?Prodali jsme 8 12 m a 2 18 m CNG Citelisů v roce 2006, což i při tak nízkém počtu je výrazný nárůst.
Co ještě zaznělo:
- Nadnárodní charakter společnosti dává příležitosti zaměstnancům k zahraničním stážím.- Jednacím jazykem Iveco Irisbus je angličtina, běžná je italština a francouzština.
- Drobným akcionářům je pravidelně nabízen odkup akcií.
- Konkurent je pro nás každý, kdo vyrobí alespoň jeden autobus.
- Je možné, že firemní časopis převezme v nějaké formě slovo "Karosář" , je to klíčová profese každého autobusového výrobce
- jako nejspecifičtěji vybavené autobusy vnímá Daniel Patka vozidla pro poutníky do Mekky mj. i s fontánkami.
Kromě zaznamenaných a výše uvedených informací máme k dispozici mnoho dalších podkladů, ke kterým se ještě vrátíme.

Dlouholetý ředitel Karosy Rudolf Černý (uprostřed) na letošním AUTOTECU.

TK 12.1.2007: Régine Debernis (Public Relations, Prospective, Design) Iveco France a Daniel Patka, nový generální ředitel Iveco Czech Republic, Petr Rusek, obchodní ředitel Iveco Czech Republic a Alena Kozáková, ředitelka pro lidské zdroje Iveco Czech Republic.

TK 12.1.2007

Současná produkce Iveco Czech Republic. Irisbus Crossway. Foto Comett Tábor.

Současná produkce Iveco Czech Republic. Irisbus Arway u dealera TEZAS.

Současná produkce Iveco Czech Republic. Irisbus Arway - foto z výroby Irisbus.

Současná produkce Iveco Czech Republic. Irisbus Recréo. Foto Irisbus.

Současná produkce Iveco Czech Republic. Komponenty plně nízkopodlažního Citelisu se kompletují ve Vysokém Mýtě a vybavují podle přání zákazníka. Varianta trolejbus Škoda Tr 25 Irisbus. Citelis je dodáván i jako CNG a diesel až EEV.

Evadys H a HD - z vysokomýtské konstrukce - Evadys H by se mohl v budoucnu vyrábět i zde.
Pohled do minulosti: Loučení se značkou.

Poslední "devítky".

"Sedmička" má zvláštní sympatie redakce - po zkouškách v autoškole.

Poslední "coach" vyrobený ve Vysokém Mýtě - Karosa HD 12, dopravci velmi oceňovaný autokar ....

... spolu se "Sodomkou" v minimuzeu Iveco Czech Republic.
Dlouho očekávaný seminízkopodlažní autobus (LE) pro městský a příměstský provoz - koncem jara se dočkáme.