Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
V Prostějově.

Technická specifikace autobusu Volvo B7RLE – 8700 Suburban. Druhý slíbený článek o prvních seminízkopodlažních autobusech Volvo u českého dopravce.
Technická specifikace autobusu Volvo B7RLE – 8700 Suburban. Druhý slíbený článek o prvních seminízkopodlažních autobusech Volvo u českého dopravce.
Den před slavnostním a oficiálním předáním autobusů novému majitel za přítomnosti švédských zástupců vedení společnosti Volvo, vedení Torbusu i médií - viz Tourbus převzal pět nových autobusů Volvo 8700LE - se s autobusy po provozní a technické stránce seznámili jejich řidiči v areálu společnosti FTL Prostějov i v ulicích Prostějova. FTL Prostějov provozuje autorizovaný servís značky Volvo. Zahájení proškolení byl přítomen i ředitel Tourbusu Antonín Grund. Spolu s řidiči Tourbusu se seznámení s autobusy účastnili i zástupci prostějovského servisu Volvo.

Vlastní proškolení provedl Vladimír Myslík ze společnosti Volvo spolu se zástupcem Volvo pro prodej autobusů v České republice Radko Mandou. Teoretickou prezentaci v budově FTL vystřídalo praktické seznámení v prostorách areálu i zkušební projížďka po Prostějově. Odpoledne pak řidiči nová vozidla převezli do Brna.
Redakce BUSportálu děkuje za důvěru zástupcům Volvo a řidičům Tourbusu - za možnost se autobusem po Prostějově projet. Omluva za příliš náhlé zabrzdění.
Autobusy jsou vybaveny odbavovacím zařízením společnosti Mikroelektronika.

Technická specifikace autobusu Volvo B7RLE – 8700 Suburban seminízkopodlažní

(splňuje klasifikaci nízkopodlažní autobus)

Varianta městská - příměstská
  1. Technická specifikace podvozku B7RLE

    Motor D7E 290 řadový šestiválcový motor, čtyřtaktní s přímým vstřikováním paliva přeplňovaný turbodmychadlem s chladičem plnícího vzduchu (intercooler) a elektronicky řízeným vstřikováním paliva (EMS). Zdvihový objem 7,3 litru maximální výkon 213 kW (290 hp) při 2 200 ot/min. Motor splňuje emisní předpis EURO IV. Motor je uložen uprostřed rámu v zadní části. Blok motoru je ocelový odlitek s tzv. mokrými vložkami válců. Společná hlava válců. Kliková hřídel je 7x uložena.

    Palivový systém Palivo přiváděno z palivových nádrží 2 x 155 litrů přes vyhřívaný odkalovač vody a palivový filtr. SCR řízené snižování emisí ve výfuku vstřikováním močoviny - 40 litrová nádrž.

    Převodovka Automatická převodovka ZF 6HP550N (šestistupňová). Třítlačítkový volič (možnost volby 4, 5, 6 tlačítkový). Je vybavena vestavěným hydraulickým retardérem. Funkce NBS - vyřazení rychlostního stupně v zastávce.

    Zadní náprava RS1228B náprava konstruovaná pro velká zatížení. Hypoidní převod konečný převod 5,63 : 1.

    Řízení a přední náprava Přední náprava je tzv, rigid typu spojená nosníkem. Řízení s hydraulickým posilovačem ZF 8097. Volant výškově seřiditelný.

    Brzdový systém Vzduchový dvouokruhový brzdový systém odpovídající vyhláškám EEC se dvěma samostatnými okruhy pro přední a zadní nápravu. Přední a zadní náprava s kotoučovými brzdami, s automatickým seřizováním vůlí. Bezasbestové obložení, vysoušeč vzduchu v systému. ABS + ASR systémy.

    Rám Rám autobusu je v zadní části tvořen dvěma podélnými nosnými profily U spojenými příčníky. Šířka rámu 862 mm, tloušťka rámu 6 mm. V přední části svařen z ocelových uzavřených profilů z vysokopevnostní uhlíkové oceli o tlouštce stěny 5 mm.

    Odpružení Podvozek autobus je odpružen na šesti vzduchových vlnovcích 2 pro přední nápravu, 4 pro zadní nápravu. Vzduchový okruh vybaven systémem Kneeling - snižování výšky podvozku. Systém je řízen elektronicky (ECS) - ovládání stlačeného vzduchu.

    Elektrický systém 24 - voltový elektrický systém 2x12 V baterie 170 Ah, Multiplex systém – systém řízení, monitoringu a koordinace funkcí autobusu. Systém umožňuje optimální využití potenciálu hnací skupiny, přizpůsobení individuálním požadavkům a jednoduchou a okamžitou diagnostiku.

    Kola a peumatiky Rozvor 5 940 mm. Přední kola ráfky 8,25x22,5 pneumatiky Michelin 295/80 R 22,5 XZU2T 2 kusy. Zadní kola ráfky 8,25x22,5 pneumatiky Michelin 295/80 R 22,5 XZU2T 4 kusy. Ocelové ráfky 10 upevňovacích šroubů - nízkouhlíková ocel temperovaná v uhlíkové atmosféře
  2. Technická specifikace karosérie 8700 - seminízkopodlažní

    Základní konstrukce Na základním rámu podvozku B7RLE tvořeném dvěma podélnými U profily v zadní části a v přední uzavřenými ocelovými profily je konstrukce karoserie z ocelových uzavřených obdélníkových nebo čtvercových profilů z nerezové oceli . Stěnové opláštění provedeno z ocelového nerezového plechu 1,0 mm. Čelo a záď jsou vyrobeny z tvrzeného sklolaminátu a slepeny s nosnou konstrukcí vozidla.

    Rozměry Výška 3 130 mm, šířka 2 550 mm, délka 12 000 mm

    Přepravní kapacita 41sedaček STER 6MV Comfort + 4 sklopné sedačky v prostoru pro invalidní vozík nebo kočárek při zatížení přední nápravy 6 500kg zadní nápravy 11 500 kg, 44 (33) stojících pasažérů, plošina na invalidní vozík nebo kočárek s možností fixace

    Dveře Konfigurace dveří 1+2+0 (810 mm + 1350 mm) Elektropneumatický systém ovládání dveří, dvojité zasklení

    Topení Vytápění prostoru pro cestující je prostřednictvím termostaticky řízených chladící kapalinou ohřívaných topných těles, umístěných po obou stranách stěn. Samostatný topný element je umístěn u řidiče. Systém vytápění a ventilace je ovládán elektronickým systémem Multiplex. Nezávislé topení Webasto 30 kW s týdenním programátorem.

    Zasklení Čelní sklo laminované, osazené do karoserie v pryžové liště. Stranová okna cestující jednoduchá lepená do karoserie, 2 otevíratelná okna na každé straně.

    Sedačky 41 sedaček STER 6MV Comfort + 4 sklopná sedadla + sedačka řidiče. ISRI vzduchově odpružená nastavitelná, loketní opěrky po obou stranách.

    Vnitřní výbava Zamykatelná bezpečnostní schránka pro řidiče, sluneční clona na straně a vně na čelním okně u řidiče, vnitřní osvětlení, 4 kladívka pro nouzový výstup okny, dvě výklopná elektricky ovladatelná střešní okna, záclonky. Výklopná rampa pro nastupování cestujících s omezenou pohyblivostí a kočárků. Přihrádky na zavazadla uvnitř nad sedačkami.

    Vnitřní materiály Podlaha: překližka ošetřená proti vlhkosti a odolná ohni. Ve vstupech, materiály chodbičce a pod sedačkami opatřena protiskluzovou vrstvou. V barevném provedení dle přílohy. Stěny a strop tepelně a hlukově izolovány polyuretanovou pěnou. Čalouněno materiálem: lamino, koženka.

    Venkovní výbava Homologovaná světla a odrazky. Elektricky vyhřívaná a ovládaná zpětná zrcátka na straně dveří, ruční ovládání na straně řidiče.

    Zákonná výbava Lékárnička, 2 x výstražné trojúhelníky, hasící přístroj 6 kg, 2 x zakládací klíny, klíč na kola.

    Lakování Dle požadavku zákazníka Tourbus, a.s. dvoubarevná kombinace světlá x tmavá modrá metalíza.

Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
Školení řidičů - prezentace Vladimíra Myslíka ze společnosti Volvo.
Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
Dokumenaci k autobusům předává Radko Manda ze společnosti Volvo.
Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.
Proč jsou jen čtyři ? Kamarád je v tomto okamžiku ještě na hranicích, ale na výstavišti následující den jsou už všichni.
Z předání autobusů Volvo v Prostějově řidičům Tourbusu spolu s proškolením.