Zástupci členských firem Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska tradičně hodnotili situaci a perspektivy v dopravě z pohledu dopravců za přítomnosti reprezentace Ministerstva dopravy, středočeské asociace ADSSS a ČESMAD BOHEMIA.
Zástupci členských firem Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska tradičně hodnotili situaci a perspektivy v dopravě z pohledu dopravců za přítomnosti reprezentace Ministerstva dopravy, středočeské asociace ADSSS a ČESMAD BOHEMIA.
Dopravci se tentokrát sešli v litomyšlské Zlaté Hvězdě. Problematiku nedostatku řidičů a možnosti řešení zanalyzoval zástupce ČESMAD. Zajímavý, bohužel neveřejný materiál uvádí jako příčinu profesionalizaci armády, zánik učilišť, nákladnost získání kvalifikace v autoškole, nároky na zdravotní a odbornou způsobilost, změny v režimu práce v dopravě. Problém nabídky a poptávky se dá řešit z hlediska dopravců tím nejméně populárním způsobem - zvýšením mzdy. BUSportálu chybí vůle ČESMADu pomáhat měnit povědomí společnosti o možnosti řízení zejména městských a příměstských autobusů řidičkami, pro které je i stávající mzdová úroveň zajímavá. V oblasti západní Evropy tomu tak je. Prezident ADSSF Jaroslav Hanák si slibuje zejména pro kamiónovou dopravu přínos v případném otevření trhu práce v současnosti pro rumunské a bulharské řidiče.
Zástupci ADSSF tlumočili zajímavou možnost pro anylýzu dopravních nehod. Odborníci z Centra dopravního výzkumu vyvinuli a nabízejí do provozu "černou skříňku" pro silniční vozidla. Značná pozornost byla věnována situaci kolem Zákoníku práce a možnostem úprav před již neodvratným schválením. Jaroslav Hanák seznámil o jednání o dopravní problematice na úrovni EU v Bruselu.
Dopravci vyhodnotili velmi odlišný způsob přístupu krajů k podpoře ZDO a různou výši ceny za dopravní výkon v různých částech republiky se značným rozptylem okolo třiceti korun. Liší se i výhled do budoucna, některé kraje počítají i se závazným postupným navyšováním. Nejednotnost a rozdílnost přístupu je dána i neexistencí zákona, který by kraje vedl.
Zástupci Ministerstva dopravy seznámili s chystanými způsoby zadávání zakázek v dopravě a zejména se stavem projednávání Zákona o veřejné dopravě, který jediný dává šanci vymezit povinnosti momentálně neovlivnitelným krajským samosprávám. Vzhledem ke stavu projednávání zákona a následujícím perspektivám projednávání je jeho uvedení do života ve výhledu téměř dvou let.
Debata se vedla i kolem mýtného. Zástupci ministerstva potvrdili, že jakékoliv řešení autobusových poplatků má být jednotné pro autobusovou dopravu jako celek.
Program podpory vozového parku zažil v letošním roce pravděpodobně neopakovatelnou situaci. Tím, že požadavky stáhl DPÚK a Ligneta, dokázalo Ministerstvo dopravy uspokojit dalších 30 dopravců v závazku veřejné služby podle kritérií stáří vozového parku. Poslední termín k čerpání podpory je 5.12.2006 a přes značný objem zatím nevyčerpaných prostředků je reálné, že se stihne. Objem prostředků pro dotace na autobusy v příštím roce by mohl být obdobný, pro následující období je nutná notifikace v EU.
Součástí valné hromady bylo i přátelské setkání se zástupci společnosti SOR Libchavy spojené s gratulací jubilantovi - obchodnímu řediteli Vlastimilu Mokrejšovi. Nedaleké Libchavy pak dopravcii navštívili příští den.
Zástupci ADSSF tlumočili zajímavou možnost pro anylýzu dopravních nehod. Odborníci z Centra dopravního výzkumu vyvinuli a nabízejí do provozu "černou skříňku" pro silniční vozidla. Značná pozornost byla věnována situaci kolem Zákoníku práce a možnostem úprav před již neodvratným schválením. Jaroslav Hanák seznámil o jednání o dopravní problematice na úrovni EU v Bruselu.
Dopravci vyhodnotili velmi odlišný způsob přístupu krajů k podpoře ZDO a různou výši ceny za dopravní výkon v různých částech republiky se značným rozptylem okolo třiceti korun. Liší se i výhled do budoucna, některé kraje počítají i se závazným postupným navyšováním. Nejednotnost a rozdílnost přístupu je dána i neexistencí zákona, který by kraje vedl.
Zástupci Ministerstva dopravy seznámili s chystanými způsoby zadávání zakázek v dopravě a zejména se stavem projednávání Zákona o veřejné dopravě, který jediný dává šanci vymezit povinnosti momentálně neovlivnitelným krajským samosprávám. Vzhledem ke stavu projednávání zákona a následujícím perspektivám projednávání je jeho uvedení do života ve výhledu téměř dvou let.
Debata se vedla i kolem mýtného. Zástupci ministerstva potvrdili, že jakékoliv řešení autobusových poplatků má být jednotné pro autobusovou dopravu jako celek.
Program podpory vozového parku zažil v letošním roce pravděpodobně neopakovatelnou situaci. Tím, že požadavky stáhl DPÚK a Ligneta, dokázalo Ministerstvo dopravy uspokojit dalších 30 dopravců v závazku veřejné služby podle kritérií stáří vozového parku. Poslední termín k čerpání podpory je 5.12.2006 a přes značný objem zatím nevyčerpaných prostředků je reálné, že se stihne. Objem prostředků pro dotace na autobusy v příštím roce by mohl být obdobný, pro následující období je nutná notifikace v EU.
Součástí valné hromady bylo i přátelské setkání se zástupci společnosti SOR Libchavy spojené s gratulací jubilantovi - obchodnímu řediteli Vlastimilu Mokrejšovi. Nedaleké Libchavy pak dopravcii navštívili příští den.
(Návštěvu továrny SOR a další informace o dynamicky se rozvíjejícím výrobci zpracuje BUSportál jako samostatný materiál).
Prezident ADSSF Jaroslav Hanák, vice prezident ADSSF František Luža a prezident ADSSS František Neterda.
Martin Špryňar ČESMAD BOHEMIA a anylýza problematiky nedostatku řidičů.
Valnou hromadu navštívili zástupci společnosti SOR.
Z návštěvy společnosti SOR Libchavy.
Autobusy v SORu jsou v půvabných rukou. (Podrobnější reportáž o SORu vyjde samostatně.)
Ředitel společnosti SOR Libchavy Jaroslav Trnka, prezident ADSSF František Luža a jubilant - obchodní ředitel společnosti SOR Libchavy Vlastimil Mokrejš.