Všechny fotografie Major K International.
"Road movie" po Praze, taxikář Jarda a zákazník důchodce Jindřich. Cestující opět naleznou na autobusové místence zakoupené v předprodeji AMSBUS bonus 20 korun na vstupenku na filmovou komedii. Podrobnosti o filmu přímo od tvůrců. Fotografie z natáčení.
"Road movie" po Praze, taxikář Jarda a zákazník důchodce Jindřich. Cestující opět naleznou na autobusové místence zakoupené v předprodeji AMSBUS bonus 20 korun na vstupenku na filmovou komedii. Podrobnosti o filmu přímo od tvůrců. Fotografie z natáčení.
V hlavních rolích filmu Všechno nejlepší Jan Dolanský a Viktor Preiss. V dalších Pavel Zedníček (šéf taxislužby), Jana Hlaváčová (jeho tetička), Jan Vondráček, Vendula Křížová, Tomáš Matonoha, Jaromír Dulava, Jana Štěpánková ...
Herecké obsazení: Jarda: Jan Dolanský * Jindřich: Viktor Preiss * Sylva: Vendula Křížová * Lenka: Isabela Kapiasová * šéf: Pavel Zedníček * Evička: Tereza Kostková * tetička: Jana Hlaváčová * Tom: Pavel Šimčík * Libuše: Jana Štěpánková * podnikatel: Tomáš Matonoha * právník: Jaromír Dulava * pan Chroust: Jan Vondráček * paní Čapková: Adéla Gondíková * paní Říhová: Naďa Konvalinková * paní Nováková: Miriam Kantorková * slečna Černá: Alice Bendová * a další…
A až když jsou postupně oba v problémech až po uši, začnou si uvědomovat, že pokud se nezamyslí nad názory toho druhého, nebo aspoň neuznají, že by mohl mít v něčem pravdu, nikdy se z nich nedostanou. Ovšem takové poznání není ani v nejmenším jednoduché - právě naopak...
Martin Kotík (režisér a producent) Narodil se 14. července 1974 v Praze. V letech 1992 až 1995 studoval filmovou vědu na FF UK a později produkci na FAMU (1994-1999), kde absolvoval rozborem struktury a strategie multiplexů. Režíruje od roku 1996. Jeho tvorba zahrnuje především komediální žánry, od situačních grotesek po konverzační komedie. V roce 1998, ještě během studií, založil společnost Major K International, zaměřenou na tvorbu, výrobu a distribuci audiovizuálních děl. Pod její záštitou v roce 1997 napsal a natočil komediální seriál "No Problem" a v roce 1999 seriál poetických komedií "Max Marvel Show", který byl úspěšně prodán do řady zahraničních televizí. Se svým týmem také napsal seriál "Kolegové" a pro herečku Ivu Janžurovou seriál "Agáta&Spol." V roce 2004 natočil celovečerní rodinnou komedii "Pánská jízda". Od roku 2001 do natáčení Pánské jízdy vedle tvůrčích aktivit výkonně řídil distribuční společnost SPI International Czech Republic. V současné době pracuje rovněž na přípravě realizace nové filmové kriminální komedie „Lupiči“.
Režie a scénář: No Problem (1997, TV série), Max Marvel Show (1998, TV série), Agáta&spol. (1999, TV seriál), Kolegové (2000-2002, TV seriál), Češi útočí (2002, TV, rozpracováno), Pánská jízda (2004), Všechno nejlepší! (předpokládané dokončení 2006)
- Režie: Martin Kotík
- Scénář:Petr Nepovím, Martin Kotík
- Rozpočet: 20 000 000 Kč
- Distribuce: Bontonfilm
- Produkce: Major K International, ACE, Post Produkce praha, Studio Virtual, Michael Samuelson Lighting Prague
- Premiéra: jaro 2006
Major K International, ACE, Post Produkce Praha, Studio Virtual, Michael Samuelson Lighting Prague a distribuční společnost Bontonfilm uvádějí novou českou komedii
Všechno nejlepší!
Každý dostane, co si zaslouží.* Scénář: Petr Nepovím, Martin Kotík * Dramaturgie: David Jan Novotný * Režie: Martin Kotík * Producent: Martin Kotík * Kamera: Miroslav Č. Čvorsjuk * Vedoucí výroby: Pavel Nový * Mistr zvuku: Robert Slezák * Střih: Matouš Outrata * Architekt: Pavel Ramplé * Vedoucí kostymérka: Iveta Trmalová * Umělecký maskér: Jana Radilová * Casting: Zdenka Munzarová * Hudba: Tomáš Polák * Animace: Jan Tománek *
Herecké obsazení: Jarda: Jan Dolanský * Jindřich: Viktor Preiss * Sylva: Vendula Křížová * Lenka: Isabela Kapiasová * šéf: Pavel Zedníček * Evička: Tereza Kostková * tetička: Jana Hlaváčová * Tom: Pavel Šimčík * Libuše: Jana Štěpánková * podnikatel: Tomáš Matonoha * právník: Jaromír Dulava * pan Chroust: Jan Vondráček * paní Čapková: Adéla Gondíková * paní Říhová: Naďa Konvalinková * paní Nováková: Miriam Kantorková * slečna Černá: Alice Bendová * a další…
O čem bude Všechno nejlepší!
Všechno nejlepší! je situační komedie, odehrávající se v průběhu jediného dne pražského pozdního léta, kdy mladý taxikář Jarda (Jan Dolanský) hodlá pořádně oslavit své narozeniny. A vůbec to nemá rozehrané špatně. Má klidnou manželku Sylvu (Vendula Křížová), atraktivní milenku Lenku (Isabela Kapiasová), slušnou pozici v práci a lístky na odpolední fotbal Sparta - Brno. A asi by si to vážně všechno náramně užil, kdyby mu náhoda nepřivedla do cesty zákazníka, který mu z jeho narozenin udělá postupně dokonalé peklo. Asi těžko byste totiž k Jardovi hledali větší protiklad, než jaký tvoří distingovaný a zásadový důchodce Jindřich Požár (Viktor Preiss). Jejich setkáním se tvrdě střetnou dva protichůdné životní postoje a příběh se tím postupně rozjede do velkoměstské road-movie plné komických situací, v níž oba hrdinové za doprovodu škodolibých naschválů křižují Prahou z jednoho konce na druhý.A až když jsou postupně oba v problémech až po uši, začnou si uvědomovat, že pokud se nezamyslí nad názory toho druhého, nebo aspoň neuznají, že by mohl mít v něčem pravdu, nikdy se z nich nedostanou. Ovšem takové poznání není ani v nejmenším jednoduché - právě naopak...
Několik otázek pro režiséra Martin Kotíka
Režisér filmu Martin Kotík se po úspěšné rodinné komedii Pánská jízda v květnu letošního roku opět vrhnul do psaní scénáře nové filmové komedie vyprávějící příběh o setkání dvou výrazných osobností se zásadně protichůdnými životními postoji a o jejich klikaté cestě k postupnému sbližování, pochopení i překvapivému obohacení. Vzájemná, a místy velmi sarkastická až provokativní, konfrontace zdánlivě protichůdných charakterů tak otevírá příběh o lásce, vášni, důvěře, ale i o zastydlé pubertě a promarněných životních šancích. Komedie Všechno nejlepší! pracuje nejen s prvky situační a konverzační komiky, ale obohacuje svůj příběh o dynamický rozměr velkoměstské road-movie, která se v českém filmu objeví vůbec poprvé.Jak vzniknul námět k filmu Všechno nejlepší?„Než jsem začal přemýšlet nad příběhem tohoto filmu, bavil jsem se jenom nad charakterem taxikáře Jardy. Připadal mi natolik autentický, originální a živý, že mi sám otevíral nespočet možností, kudy by se jeho příběh mohl ubírat. A tak se mi k Jardovi nashromáždilo časem nepřeberné množství zápletek. Když jsem však po čase našel Jardův protipól v charakteru Jindřicha, bylo pro mě jejich setkání natolik zajímavé, že jsem se rozhodl vyprávět právě o něm. Velice se mi líbilo vymýšlet příběh o sblížení lidí, kteří kdyby nemuseli, nestrávili by spolu ani minutu. A jeho lidskost, komičnost i dojemnost mne bavily natolik, že jsem si řekl, že o tom by stálo za to natočit film.“
Proč jste si vybrali právě postavu pražského taxikáře?„Musím se přiznat, že zpočátku jsem váhal, zda právě postava pražského taxikáře je, při vší své pověsti u lidí, vhodným hrdinou pro celovečerní film. Jenomže ačkoliv je hlavní hrdina taxikář, je tenhle příběh ve své podstatě o obyčejném mladém klukovi, kterým by mohl být, byl nebo třeba bude kdokoliv z nás. Diváci uvidí univerzální lidský příběh, kde se svým hrdinou budou moci prožít svoje radosti i strasti, bez ohledu na to, zda je taxikářem nebo kýmkoliv jiným. Tenhle příběh totiž není jenom o práci, ale hlavně o lásce, vášních, přátelství a životních šancích.“
S Petrem Nepovímem jste relativně dobře sehraná scenáristická dvojice, jak se vám na scénáři tentokráte (spolu)pracovalo?„S Petrem Nepovímem, mým nejbližším kolegou a scenáristou, to byl už čtvrtý scénář k filmu, takže technicky naše spolupráce fungovala skvěle. Po realizované Pánské jízdě došlo u nás ovšem k řadě změn v postoji k této práci. Hodně a dlouho jsme rozebírali všechny aspekty toho, co na předešlém filmu vyšlo a co ne a hlavně proč. Změny v psaní jsme zavedli už u tvorby námětu a práce na hlavních charakterech příběhu. Sice nám tím psaní trvalo několikanásobně déle než před tím, ale byla to úplně jiná práce. Mnohem analytičtější a systematičtější. Tím, že jsme se rozhodli komediálně vyprávět v jádru dramatický příběh, museli jsme být u vyvíjení zápletek mnohem realističtější, přesnější a autentičtější než u rodinné situační komedie, kterou byla Pánská jízda. Rozhodli jsme se proto, že se seznámíme se skutečnými taxikáři a situace i dialogy budeme odvíjet přímo z reality. Byla to skvělá zkušenost a hodně věcí jsme tak mohli napsat mnohem působivěji, než bychom to dokázali vymyslet.“
Jak se posunul či dále vyvinul styl tvé režisérské práce?„Po režijní stránce je pro mne film Všechno nejlepší! úplně nová zkušenost. Do tohoto filmu jsem pracoval převážně na situačních komediích, vyprávěných v nadsázce, takže neměly tak výraznou dramatickou linku, ani ambice mít přesah jako tento příběh. Je to pro mne vzrušující i zneklidňující, ale nikdy nezapomínám, že stále točím komedii, při níž se lidé mají především bavit.“
Jaký jsi typ režiséra - dáváš prostor improvizaci nebo vyžaduješ, aby herci striktně dodržovali repliky ve scénáři?„Při práci s herci stále trvám na tom, abychom před natáčením nejdříve celý film nazkoušeli. Hodně po hereckých zkouškách ještě se scenáristou pracujeme na příběhu a také upravujeme téměř všechny dialogy tak, aby hercům šly do pusy a aby jim byly šité na tělo. Neumím si představit, že bych přišel na natáčení a nevěděl, co a jak funguje. Protože dělám komedie, které stojí na hereckém projevu, vybírám si ty nejlepší možné herce, a přesto všechno zkouším. Ale právě proto, že si vybírám ty nejlepší, nemám s tím nejmenší problém. Chápou mě a je to vždy náš společný cíl. A když pak vím, že si všichni rozumíme a víme, čeho chceme dosáhnout, nemusím se potom bát nechat je na place improvizovat a dát prostor jejich vlastním nápadům.“
Martin Kotík (režisér a producent) Narodil se 14. července 1974 v Praze. V letech 1992 až 1995 studoval filmovou vědu na FF UK a později produkci na FAMU (1994-1999), kde absolvoval rozborem struktury a strategie multiplexů. Režíruje od roku 1996. Jeho tvorba zahrnuje především komediální žánry, od situačních grotesek po konverzační komedie. V roce 1998, ještě během studií, založil společnost Major K International, zaměřenou na tvorbu, výrobu a distribuci audiovizuálních děl. Pod její záštitou v roce 1997 napsal a natočil komediální seriál "No Problem" a v roce 1999 seriál poetických komedií "Max Marvel Show", který byl úspěšně prodán do řady zahraničních televizí. Se svým týmem také napsal seriál "Kolegové" a pro herečku Ivu Janžurovou seriál "Agáta&Spol." V roce 2004 natočil celovečerní rodinnou komedii "Pánská jízda". Od roku 2001 do natáčení Pánské jízdy vedle tvůrčích aktivit výkonně řídil distribuční společnost SPI International Czech Republic. V současné době pracuje rovněž na přípravě realizace nové filmové kriminální komedie „Lupiči“.
Režie a scénář: No Problem (1997, TV série), Max Marvel Show (1998, TV série), Agáta&spol. (1999, TV seriál), Kolegové (2000-2002, TV seriál), Češi útočí (2002, TV, rozpracováno), Pánská jízda (2004), Všechno nejlepší! (předpokládané dokončení 2006)
Interiéry k natáčení poskytl i ředitel ČSAD SVT Praha s.r.o. Jiří Zdobnický - na snímku s Isabelou Kapiasovou.