Vozidla na kongresu Electromobility: Česká premiéra elektrické Octavie,
Zásuvka je pod logem © BUSportál

další osobní vozidla pro město v reálu a nějaký ten autobus v prezentacích. Informace z tiskové zprávy společnosti Škoda Auto.
další osobní vozidla pro město v reálu a nějaký ten autobus v prezentacích. Informace z tiskové zprávy společnosti Škoda Auto.
BUSportál velmi nerad věnuje svoji pozornost prostředkům individuálního motorismu. Premiéru elektrické Octavie jsme jako mediální partner kongresu Electromobility přehlédnout nemohli a ostatní autíčka a skútr přidáváme. V souvislosti s elektrickou mutací Octavie jsme se zeptali na osud již vyvinuté a představené CNG Octavie, odpověď zněla asi v tom smyslu, že nic není nemožné a že nejdůležitější je spokojený zákazník a že vše řídí koncern.
Autobusy byly přítomny virtuálně na prezentacích částeně i u ČEZ, zejména však u e-on, kde dochází k výrazné spolupráci s výrobcem elektrobusu (vrátíme se podrobněji). ČVUT se věnovala vyhodnocení provozu pražských elektrobusů (vrátíme se podrobněji). Na kongresu se prezentovala také Škoda Electric, zde máme připraven již delší dobu autorizovaný rozsáhlejší materiál, ke kterému ještě doplníme fotografie přímo v ŠEL. Měl by vyjít příští týden.

Z tiskové zprávy Škoda Auto: Koncept Octavia Green E Line byl v rámci mezinárodní konference o E-mobilitě představen v Praze

Mladá Boleslav/Praha, 13. května 2011 – Na mezinárodním kongresu elektromobility dopravní fakulty pražského Českého vysokého učení technického představila česká automobilka v podobě vozu Octavia Green E Line poprvé v České republice studii vozu značky ŠKODA s čistě elektrickým pohonem. Ještě v letošním roce vyrazí na silnice první zkušební flotila.

Octavia Green E Line vychází z modelu ŠKODA Octavia Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídící jednotky a elektromotoru. Při vývoji přitom mohla ŠKODA také využít moduly koncernu Volkswagen. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici již při rozjezdu, což je dáno charakteristikou pohonu. To je ideální zejména v městském provozu.

Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za dvanáct sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z moderního lithium-iontového akumulátoru s dojezdem 150 kilometrů. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků s celkovou energií 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. Při brzdění motorem se energie do akumulátoru navrací. Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro pasažéry je k dispozici pět plnohodnotných míst k sezení. Prostor pro posádku je totožný s tím, který nabízí běžná Octavia Combi se spalovacím motorem. Přepravní prostor vozu Octavia Green E Line není montáží akumulátoru takřka vůbec omezen. Zavazadlový prostor na bízí maximální objem 490 litrů. Pokud se zásoba energie chýlí ke konci, je možno lithium-iontový akumulátor pomocí normované zásuvky jednoduše dobít. Při napojení na běžnou domovní síť 230 voltů trvá úplné nabití cca osm hodin. Je-li k dispozici napětí 400 voltů, zkrátí se doba nabití na čtyři hodiny. Do střechy jsou integrovány tři velkoplošné solární moduly. Ekologické zaměření vozu v detailech doplňuje řada řešení za účelem úspory elektrické energie. Střecha s integrovanou fotovoltaickou skleněnou plochou poskytuje prostor pro získávání energie pomocí fotovoltaických panelů. V interiéru jsou běžné žárovky nahrazeny LED-diodami. Sdružený přístroj poskytuje informace o aktuálním výkonu, spotřebě a stavu nabití akumulátorů, takže řidič je neustále informován o spotřebě energie.

Už v průběhu tohoto roku plánuje ŠKODA vyslat na silnice testovací flotilu vozů Octavia Combi s elektrickým pohonem. Od testovací flotily automobilka očekává podrobné informace o praktické využitelnosti, spolehlivosti a bezpečnosti elektromobilů.
Úvodní záběry

Vozidla na kongresu Electromobility: Česká premiéra elektrické Octavie,
Vzhledem k dojezdům a orientaci na městský provoz dávají malá auta na elektřinu v daném momentě více smyslu než Octavia © BUSportál
Vozidla na kongresu Electromobility: Česká premiéra elektrické Octavie,
V části prezentace ČEZ se objevuje autobus neznámé provenience (Čína?) © BUSportál
Vozidla na kongresu Electromobility: Česká premiéra elektrické Octavie,
Na dalším obrázku je pak už český elektrobus SOR jako příklad. Jinak to vypadá, ČEZ se nadále orientuje na osobní vozy © BUSportál
Vozidla na kongresu Electromobility: Česká premiéra elektrické Octavie,
S elektrobusem SOR to myslí vážně e-on © BUSportál
Vozidla na kongresu Electromobility: Česká premiéra elektrické Octavie,
Vozidla na kongresu Electromobility: Česká premiéra elektrické Octavie,
ČVUT využívá elektrobusy BredaMenarinibus Zeus k měřením a vyhodnocení elektroprovozu © BUSportál