Foto Volvo
O 60% méně energie - hospodárnost, malá hlučnost a nízké emise.
O 60% méně energie - hospodárnost, malá hlučnost a nízké emise.
V květnu 2013 bude testován první hybridní autobus s externím nabíjením v provozu v Göteborgu. Technologie dle Volvo Buses umožní redukci spotřeby energie o 60% v porovnání se současným dieselem. Výroba pro komerční účely je plánována do dvou let.
Klasických hybridů prodalo Volvo Buses okolo tisícovky. Technologie plug-in přináší skokově nižší spotřebu paliva i nižší emise. Provoz v elektrickém režimu je navíc ještě tichý a v daném místě bezemisní. Technologie bude nejprve testována třemi vozidly v provozu v Göteborgu. Demoprojekt počítá také s osmi vozy v roce 2014 ve Stockholmu.
Hybridy Volvo s externím nabíjením vycházejí z modelu Volvo 7900 Hybrid. Ten je modifikován pro dobíjení z elektrické sítě pomocí pantografu na střeše vozu. Samozřejmostí je větší kapacita baterií tak, aby bylo možno ujet souvisle 7 km zcela v elektrickém režimu. Dobití baterií má trvat do deseti minut.
Pokud není k dispozici nabíjecí stanice, pak funguje vozidlo jako klasický hybrid. Volvo momentálně uvádí, že dobíjení se bude realizovat v nabíjecích stanicích na konečných stanicích, což znamená další náklady na infrastrukturu. Na dotaz, zda se uvažuje o využití pevných sítí k dobíjení jako je tomu např. ve Vídni, nejprve neformálně přímo u vozidla byla odpověď záporná, na stejný dotaz v rámci prezentace pak se už zástupce Volvo Buses vyjadřoval opatrněji a vstřícněji. Možná se Volvo více zamyslí nad tím, že většina velkých měst je nějakým způsobem elektrifikována závislou trakcí (tramvaje, trolejbusy, rychlodráhy) a je třeba nalézt prostor pro spolupráci s touto trakcí. Pořizování samostatných nabíječek v takovém případě není ekonomické - že to je možné, je vidět právě na elektrobusech ve Vídni. V diskusi také došlo na čistotu elektrické energie z dobíjecích stanic, která v globálním měřítku závisí na zdroji - v případě elektráren na fosilní paliva je to klasický přesun emisí z města jinam.
Hybrid s externím nabíjením směřuje v rámci elektromobility do budoucnosti podobně jako trolejbusy s agregáty, bateriemi a suprkapacitory. Bude zajímavé, jak se tyto technologie budou vzájemně doplňovat a přibližovat a kam povede dlouhodobý vývoj.
Hybrid s externím nabíjením (plug-in hybrid) Volvo 7900 byl mezinárodně představen novinářům v Borås 22.4.2013 a v tomto týdnu také obchodním partnerům. Na širší platformě se představí na výstavě UITP v Ženevě na konci května.
Klasických hybridů prodalo Volvo Buses okolo tisícovky. Technologie plug-in přináší skokově nižší spotřebu paliva i nižší emise. Provoz v elektrickém režimu je navíc ještě tichý a v daném místě bezemisní. Technologie bude nejprve testována třemi vozidly v provozu v Göteborgu. Demoprojekt počítá také s osmi vozy v roce 2014 ve Stockholmu.
Hybridy Volvo s externím nabíjením vycházejí z modelu Volvo 7900 Hybrid. Ten je modifikován pro dobíjení z elektrické sítě pomocí pantografu na střeše vozu. Samozřejmostí je větší kapacita baterií tak, aby bylo možno ujet souvisle 7 km zcela v elektrickém režimu. Dobití baterií má trvat do deseti minut.
Pokud není k dispozici nabíjecí stanice, pak funguje vozidlo jako klasický hybrid. Volvo momentálně uvádí, že dobíjení se bude realizovat v nabíjecích stanicích na konečných stanicích, což znamená další náklady na infrastrukturu. Na dotaz, zda se uvažuje o využití pevných sítí k dobíjení jako je tomu např. ve Vídni, nejprve neformálně přímo u vozidla byla odpověď záporná, na stejný dotaz v rámci prezentace pak se už zástupce Volvo Buses vyjadřoval opatrněji a vstřícněji. Možná se Volvo více zamyslí nad tím, že většina velkých měst je nějakým způsobem elektrifikována závislou trakcí (tramvaje, trolejbusy, rychlodráhy) a je třeba nalézt prostor pro spolupráci s touto trakcí. Pořizování samostatných nabíječek v takovém případě není ekonomické - že to je možné, je vidět právě na elektrobusech ve Vídni. V diskusi také došlo na čistotu elektrické energie z dobíjecích stanic, která v globálním měřítku závisí na zdroji - v případě elektráren na fosilní paliva je to klasický přesun emisí z města jinam.
Hybrid s externím nabíjením směřuje v rámci elektromobility do budoucnosti podobně jako trolejbusy s agregáty, bateriemi a suprkapacitory. Bude zajímavé, jak se tyto technologie budou vzájemně doplňovat a přibližovat a kam povede dlouhodobý vývoj.
Hybrid s externím nabíjením (plug-in hybrid) Volvo 7900 byl mezinárodně představen novinářům v Borås 22.4.2013 a v tomto týdnu také obchodním partnerům. Na širší platformě se představí na výstavě UITP v Ženevě na konci května.
Volvo Buses spolupracuje v projektu plug-in hybridu s dalšími švédskými subjekty. Částečně je projekt financován z programu EU Life+.
Dagmar Braunová s využitím TZ Volvo Buses.
Na návštěvě ve Volvo Buses: Vozidlo vyvinuté v rámci EBSF zblízka
Připravujeme: Premiéry Volvo Buses a 'Co bude po EURO 6' ve výhledech a vizích švédského výrobce autobusů
Foto Volvo
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál