Šasi pro elektrické bateriové jednopodlažní autobusy i double-deckery nabídne výrobcům nástaveb několik možností.
Šasi pro elektrické bateriové jednopodlažní autobusy i double-deckery nabídne výrobcům nástaveb několik možností.
Volvo BZL Electric je název nové řady podvozku pro bateriové elektrické autobusy hlavně pro australský, mexický a britský trh. Švédský výrobce premiéru uspořádal 27. září. Volvo plánuje nabídnout podvozek autobusu s bateriovým pohonem do Velké Británie, zvláště do Londýna, který se zavázal nakupovat pouze městské autobusy s nulovými emisemi.
Celosvětová poptávka po řešeních elektromobility v sektoru veřejné dopravy roste a Volvo Buses očekává v následujících letech rychlý nárůst. „S novým Volvo BZL Electric nabízíme globální platformu pro čistou, tichou a energeticky efektivní veřejnou dopravu, abychom uspokojili rostoucí poptávku na důležitých trzích, které jsou připraveny na přechod na elektromobilitu,“ uvedla Anna Westerberg, prezidentka společnosti Volvo Buses.
Všechny komponenty podvozku i hnacího ústrojí byly vyvinuty a vyrobeny společností Volvo. 200 kW elektromotor je spojen s dvoustupňovou automatickou převodovkou. Hnací ústrojí může být konfigurováno jako jedno nebo dvoumotorová jednotka s výkonem nejméně 540 koní.
Volvo BZL Electric je navrženo pro vysokovýkonné nabíjení na trase OppCharge (maximálmí nabíjecí výkon 300 kW) i pomocí CCS v depu (150 kW). Maximální kapacita baterií až 470 kWh.
Nové Volvo BZL Electric bylo vyvinuto tak, aby bylo více než 90 procent recyklovatelné.
Celosvětová poptávka po řešeních elektromobility v sektoru veřejné dopravy roste a Volvo Buses očekává v následujících letech rychlý nárůst. „S novým Volvo BZL Electric nabízíme globální platformu pro čistou, tichou a energeticky efektivní veřejnou dopravu, abychom uspokojili rostoucí poptávku na důležitých trzích, které jsou připraveny na přechod na elektromobilitu,“ uvedla Anna Westerberg, prezidentka společnosti Volvo Buses.
Všechny komponenty podvozku i hnacího ústrojí byly vyvinuty a vyrobeny společností Volvo. 200 kW elektromotor je spojen s dvoustupňovou automatickou převodovkou. Hnací ústrojí může být konfigurováno jako jedno nebo dvoumotorová jednotka s výkonem nejméně 540 koní.
Volvo BZL Electric je navrženo pro vysokovýkonné nabíjení na trase OppCharge (maximálmí nabíjecí výkon 300 kW) i pomocí CCS v depu (150 kW). Maximální kapacita baterií až 470 kWh.
Nové Volvo BZL Electric bylo vyvinuto tak, aby bylo více než 90 procent recyklovatelné.
Podvozek mohou výrobci nástaveb využít pro jednopodlažní i dvoupodlažní autobusy. "Abychom zajistili prémiovou kvalitu našich autobusů, spolupracujeme s vybranými výrobci nástaveb po celém světě, “říká Dan Pettersson, ředitel pro zahraničí Volvo Buses.
Volvo BZL Electric je k dispozici s délkou 11 815 mm (jednopodlažní) a 10 585 mm (dvoupodlažní). Foto Volvo