
Finálním projektem uzavřené dohody mezi Volvo Buses a Castrosua bude spojení podvozku Volvo BZL Electric a karoserie Nelec navržené španělským výrobcem karosérií Castrosuou.
Finálním projektem uzavřené dohody mezi Volvo Buses a Castrosua bude spojení podvozku Volvo BZL Electric a karoserie Nelec navržené španělským výrobcem karosérií Castrosuou.
Spolupráce mezi společnostmi Volvo Buses a Castrosua má za cíl zvýšit energetickou účinnost, bezpečnost a inovace městských autobusů a zároveň snížit jejich dopad na životní prostředí. Toto strategické partnerství umožní oběma společnostem spojit své odborné znalosti a schopnosti k vývoji pokročilejších a udržitelnějších řešení veřejné dopravy. Volvo spolu s Castrosuou bude pokračovat v transformaci svého obchodního modelu ve Španělsku a zaměří se na městský segment. Aliance pro rozvoj elektromobility je založena na modelu Volvo BZL, který byl představen letos. Jde o pokračování transformace Volvo v Evropě, kdy uzavře svůj závod na kompletní autobusy v polské Vratislavi a dál je bude nabízet prostřednictvím dalších výrobců. Městské autobusy budou vyráběny ve spolupráci s egyptským MCV a zájezdové a dálkové autobusy ve spolupráci se španělským Sunsundegui.
„Jsme nadšeni, že můžeme v této iniciativě spojit síly s Castrosua,“ říká Jaime Verdú, generální ředitel Volvo Buses ve Španělsku. "K této spolupráci nás vedla naše společná vize budoucnosti s čistší a efektivnější veřejnou dopravou. Společně se budeme snažit poskytovat řešení mobility, která splňují nejvyšší standardy z hlediska kvality, udržitelnosti a výkonu."
Castrosua Group se sídlem v Santiagu de Compostela letos slaví 75. výročí a má rozsáhlé zkušenosti s navrhováním a montáží karoserií autobusů. Beatriz Castro, generální ředitelka Castrosua Group: „Jsme přesvědčeni, že naše spolupráce s Volvo Buses nám umožní nabídnout pro trh novou zajímavou alternativu."
Castrosua již podobně spolupracuje se Scania a BYD. Scania na Busworld v Bruselu představila svou novou platformu elektrobusu s karoserií od španělské společnosti. Castrosua také úzce spolupracuje s čínským BYD na karoseriích pro elektrické městské autobusy BYD pro španělský trh.
Castrosua stavěla karoserie na podvozku Volvo již dříve, ale jako nezávislý výrobce karoserií. Nová dohoda uzavřená v pátek 17. listopadu znamená mnohem užší spolupráci.
Podle tiskové zprávy budou obě společnosti spolupracovat a sdílet know-how a zdroje při vývoji městských autobusů, přičemž budou uplatňovat během vývoje, výroby a provozu nové technologie. Tyto procesy budou zahrnovat spolupráci při sledování kvality obou produktů, audity, používání ekologičtějších metod, jako je cirkulace a recyklace materiálů. První vozidlo, které bude sloužit pro komerční účely a testování v reálném provozu, bude dokončeno ve druhém čtvrtletí příštího roku a první dodávky dopravcům mohou být uskutečněny do konce roku 2024.
Volvo BZL je vyvinuto stejnou technologií jako Volvo 7900 Electric, kterých jezdí po celém světě více než 1 000. S délkou 12 metrů může mít konfiguraci až 5 baterií s nominální kapacitou 470 kWh. Může mít kombinové příležitostné nabíjení a nabíjení v depu. Nelec získal v roce 2021 Red Dot Award za design.
Volvo Buses zaznamenalo významný úspěch s podvozkem elektrického autobusu BZL například na britském trhu. Tyto autobusy vyrábí ve spolupráci s MCV, podobně se plánuje spolupráce na výrobě Volvo 7900 Electric a Volvo 7900 Electric Artic a později elektrického autobusu pro meziměstské linky pro evropský trh.