
Hybrid v Göteborgu. Foto Volvo Buses
2014: Zakázka pro domácího švédského dopravce: Pět hybridů a pět autokarů Volvo, vše na biodiesel, pro Uddevalla Omnibus.
2014: Zakázka pro domácího švédského dopravce: Pět hybridů a pět autokarů Volvo, vše na biodiesel, pro Uddevalla Omnibus.
Slabý autobusový trh vykazuje známky oživení. Situace v Evropě drží trh pod tlakem. proto jsou velmi zajímavé mimoevropské trhy.
Volvo Buses ve svém hodnocení roku 2013 upozorňuje na podepsanou velkou zakázku na 414 městských autobusů pro New York s opcí na dalších 700 (prostřednictvím Nova Bus). S oživením se počítá v Asii. V Číne jsou veřejně podporovány hybridy a elektrobusy (BUSportál: především čínské výroby). Volvo Buses posiluje hybridní program kloubovým hybridem Volvo 7900. Výsledky viz tabulka dole.
Současně s hybridy bude nasazeno pět komfortních klasických autokarů Volvo 9700 s výbavou pro handikepované pro spojení měst Åmål a Göteborg.
Přestože Uddevalla Omnibus má svoje vlastní servisní kapacity, rozhodl se i kvůli specifikům hybridní technologie dopravce pro outsourcing údržby od Volvo.
Z TZ Volvo
Pět hybridních autobusů Volvo pro Uddevalla Omnibus
Dopravce Uddevalla Omnibus ze západního pobřeží Švédska zakoupil pět hybridních autobusů a pět ambulantních busů od Volvo Buses. Všechna vozidla jsou na biodiesel a budou v provozu v červnu 2014. Dopravce chce postupně nahradit všechna vozidla hybridními. Autobusy byly v oblasti testovány, nyní jsou proškolováni řidiči.Současně s hybridy bude nasazeno pět komfortních klasických autokarů Volvo 9700 s výbavou pro handikepované pro spojení měst Åmål a Göteborg.
Přestože Uddevalla Omnibus má svoje vlastní servisní kapacity, rozhodl se i kvůli specifikům hybridní technologie dopravce pro outsourcing údržby od Volvo.
Volvo 7900 Hybrid Euro 6:
Až 39% úspora paliva
40-50% snížení emisí
Tichý a bezemisní provoz na zastávkách
Lze využít diesel i biodiesel (RME).
Osazen elektromotorem, malým dieselovým motorem a bateriemi
Baterie jsou nabíjeny dieselem i rekuperací
Elektromotor je primárně využíván pro rychlost do 20 km/hDo současnosti bylo prodáno 1300 hybridů (kompletních nebo podvozků s jinými nástavbami - např. Wrightbus) zákazníkům do 21 zemí.
Z TZ Volvo
BUSportál: V rámci Evropy je důležitý prodej každého autobusu. Specifický je vždy pro výrobce domácí trh, kde má provoz domácí značky vždy jakýsi nádech patriotismu a pocitu podpory vlastního průmyslu. V rámci Evropy dochází už delší dobu k zajímavým "výměnám". Zejména severský trh je v posledním období atakován neskandinávskými značkami, ať jde o značku MAN, ale i o VDL, Solarisy a Iveca. Možná právě enormní důraz na hybridní vozy u Volvo Buses zvýhodňuje značky, které se nadále intenzivně věnují i segmentu plně dieselovému. Ten s normou EURO VI nadále zůstává díky osvědčené, i když inovované technologii, tradici a především ceně (hybrid je a bude vždy dražší pro pořízení i údržbu dvou technologií) mnohdy první volbou.
Dagmar Braunová

Tabulka výsledků 2013 zdroj Volvo Buses