V zakázce společnosti MARTIN UHER bus na nákup deseti dvanáctimetrových autobusů pro příměstskou dopravu na Mníšecku a v okolí Dobříše ve Středočeském kraji byl úspěšný Solaris Bus & Coach. Nabídl cenu o 26 milionů nižší než TEZAS servis a ŠKODA ELECTRIC.
V zakázce společnosti MARTIN UHER bus na nákup deseti dvanáctimetrových autobusů pro příměstskou dopravu na Mníšecku a v okolí Dobříše ve Středočeském kraji byl úspěšný Solaris Bus & Coach. Nabídl cenu o 26 milionů nižší než TEZAS servis a ŠKODA ELECTRIC.
Solaris nabídl dodat vodíkové autobusy pro Středočeský kraj za 154 638 000 korun. V pořadí na druhém místě skončil TEZAS servis s nabídkovou cenou 180 550 000 Kč a na třetím ŠKODA ELECTRIC s nabídkou ve výši 184 990 000 korun (vše bez DPH), obě nabídky se pohybovaly v rámci předpokládané hodnoty 180 milionů korun. Nabídky byly hodnoceny podle ekonomické výhodnosti. O otevřených nabídkách jsme informovali zde.
Před podpisem smlouvy se Solaris si zástupci společnosti MARTIN UHER bus vyzkoušeli Solaris Urbino hydrogen 30. dubna 2024 v Brně, kam ho pro tyto účely zapůjčil Dopravní podnik Bratislava. Solaris je evropským lídrem v prodejích autobusů s pohonem na vodík, dosud registroval 181 autobusů Solaris Urbino hydrogen. Do Středočeského Mníšku by měly vozy dorazit do 15 měsíců.
Vodík budou autobusy čerpat v areálu dopravce v Mníšku pod Brdy, kde ČEZ vybuduje plnicí stanici. K elektrolýze pak bude využívat elektrickou energii z vodní elektrárny ve Vraném nad Vltavou, půjde tedy o zelený vodík.
Projekt prvních vodíkových autobusů ve Středočeském kraji představí zúčastněné strany na začátku srpna.