Nový vysokopodlažní CROSSWAY pro meziměstskou dopravu má autonomii až 500 kilometrů. Po elektrickém CROSSWAY Low Entry uvedlo IVECO BUS na veletrhu Autocar Expo 3. prosince v Lyonu ve Francii nejnovější produkt v řadě CROSSWAY pro dekarbonizaci meziměstské dopravy. Stejně jako ostatní modely v řadě CROSSWAY se bude nový CROSSWAY ELEC high-floor vyrábět v závodě ve Vysokém Mýtě.
Nový vysokopodlažní CROSSWAY pro meziměstskou dopravu má autonomii až 500 kilometrů. Po elektrickém CROSSWAY Low Entry uvedlo IVECO BUS na veletrhu Autocar Expo 3. prosince v Lyonu ve Francii nejnovější produkt v řadě CROSSWAY pro dekarbonizaci meziměstské dopravy. Stejně jako ostatní modely v řadě CROSSWAY se bude nový CROSSWAY ELEC high-floor vyrábět v závodě ve Vysokém Mýtě.
"Přidání CROSSWAY ELEC do naší řady spolu s již dostupnou verzí Low Entry demonstruje naši schopnost nabízet elektrická řešení ve všech misích," řekl Giorgio Zino, Ředitel pro komerční operace v IVECO BUS Europe. „Tento nový CROSSWAY ELEC je průlomové vozidlo. Umožní společnosti IVECO BUS, evropskému lídrovi v tomto segmentu, vést provozovatele v jejich elektrickém přechodu ve školní a meziměstské dopravě. S dodávkami začínajícími od roku 2025 již náš CROSSWAY ELEC nabízí dopravcům efektivní řešení dlouho před dosažením standardního milníku snížení CO2 do roku 2030."
Nový elektrický CROSSWAY sdílí mnoho klíčových prvků řady CROSSWAY, včetně pohonu identického s modelem Low Entry Elec. Je k dispozici ve verzích 12 a 13 metrů (třída II a III) a s výběrem 3 až 6 akumulátorů nabízí velkou flexibilitu. Vybavený 6 balíčky má celkovou kapacitu energie 415 kWh pro dojezd 450 až 500 km. Jedná se o nejnovější generaci 69 kWh NMC baterií s vysokou hustotou energie montovaných společností FPT Industrial. V závislosti na potřebách jsou umístěny 3 nebo 4 bateriové sady na střeše a v zadní části, bez dopadu na zavazadlový prostor. Tato kapacita postačuje na dojezd 200 km. Pokud je plánováno pět nebo šest modulů, další baterie jsou instalovány v zavazadlovém prostoru, což mírně snižuje dostupný prostor.
Flexibilita ukládání energie v novém voze zachovává prostor pro cestující a objem prostoru pro přepravu zavazadel. Nový CROSSWAY ELEC může přepravit až 57 osob ve 12metrové verzi a až do 63 cestujících ve 13metrové verzi, včetně 5 míst vzadu.
CROSSWAY ELEC je vybavený elektromotorem SIEMENS Elfa III s výkonem 290 kW s točivým momentem 3000 Nm. Nabíjí se v depu prostřednictvím zásuvky CCS Combo 2. Stav baterií vidí řidič na palubní desce.
Nový CROSSWAY je součátní komplexního ekosystému pro efektivní elektrickou mobilitu, včetně kompletní sady služeb na míru od poradenství pro nasazení elektrických flotil (Energy Mobility Solutions) až po nástroje digitálního řízení (IVECO ON).