
Autobusy Otokar jsou v provozu v oblasti Trenta na severu Itálie. Foto Otokar
Smlouvu na dodání až devadesáti linkových autobusů uzavře DSÚK, po vyloučení NMN Group s autobusy MAZ, s tureckým výrobcem Otokar Otomotive.
Smlouvu na dodání až devadesáti linkových autobusů uzavře DSÚK, po vyloučení NMN Group s autobusy MAZ, s tureckým výrobcem Otokar Otomotive.
Výběrové řízení na nákup linkových autobusů pro provoz v Ústeckém kraji bylo uzavřeno před více než rokem. S nejvýhodnější nabídkou se stala vítězem společnost NMM Group s autobusy běloruské značky MAZ. Z důvodu neposkytnutí součinnosti při uzavírání smlouvy byla ale vyloučena.
O dalším postupu Rada kraje rozhodla 30. června.
"Rada Ústeckého kraje na schůzi dne 30. 6. 2021 souhlasila s tím, aby Dopravní společnost Ústeckého kraje, příspěvková organizace (DSÚK), v rámci veřejné zakázky „Nákup autobusů určených pro veřejnou linkovou dopravu osob na území Ústeckého kraje délky 9,9-11 m“ po odpadnutí příslušných překážek dle zákona o zadávání veřejných zakázek uzavřela s druhým účastníkem v pořadí, tj. společností OTOKAR OTOMOTIVE VE SAVUNMA SANAYI, A. S., rámcovou dohodu a na ni navazující kupní smlouvy na dodávky 90 autobusů dle podmínek uvedené veřejné zakázky," uvedl Martin Volf, tiskový mluvčí Ústeckého kraje.
Autobusy tureckého výrobce Otokar jezdí kromě domácího trhu také například v Itálii, Chorvatsku nebo Gruzii. Rámcovou smlouvu na dodání až 70 nízkopodlažních kloubových autobusů podepsal s Otokar také Dopravní podnik Bratislava.
Na spolupráci s výrobcem z turecké Sakarye se dohodlo IVECO BUS. První autobusy z portfolia Iveco by měly odjet z Turecka už letos.

Dopravní podnik Bratislava objednal zatím 40 kloubových autobusů Otokar Kent. Přijedou na konci roku 2021. Foto Otokar Europe