V Solingenu se rozloučili s trolejbusy Berkhof
Jeden z trolejbusů Berkhof, ev. č. 175, zůstane v Obus-Muzeum v Solingenu. Ostatní budou sešrotovány.

31. ledna skončil provoz holandských trolejbusů Berkhof, kterých místní dopravní podnik Stadtwerke Solingen zakoupil 15 (ev. č. 171 - 185) v roce 2001 jako svůj první nízkopodlažní typ.

31. ledna skončil provoz holandských trolejbusů Berkhof, kterých místní dopravní podnik Stadtwerke Solingen zakoupil 15 (ev. č. 171 - 185) v roce 2001 jako svůj první nízkopodlažní typ.

V uplynulých týdnech bylo ještě 8 vozů „Berkhof Premier AT 18“ v provozu, ostatní byly od roku 2019 odstavovány z důvodu nehod či celkových ekonomických ztrát. Při zhruba 42 000 ujetých kilometrech ročně každý z trolejbusů ujel necelý 1 milion kilometrů. Po více než dvaceti letech spolehlivé služby už dnes trolejbusy Berkhof nenabízejí komfort jízdy, jaký cestující očekávají a navíc už téměř není možné pořídit náhradní díly. To je také důvodem, proč budou vozidla sešrotována, zůstane jen jedno v Obus-Muzeum v Solingenu, vůz ev. č. 175. Původní trolejbusy nahradily nové moderní trolejbusy s bateriemi, které Stadtwerke Solingen (SWS) nazývá „BOB“ (Batterie-O-Buss).

Solingen je jedním ze 3 německých měst, kde jsou stále trolejbusy v provozu.

Zdroj: SWS, Obus-Museum Solingen. Autor: Jan Spousta


V Solingenu se rozloučili s trolejbusy Berkhof
V Solingenu se rozloučili s trolejbusy Berkhof
V Solingenu vyjely 31. ledna naposledy trolejbusy Berkhof. ©SWS
V Solingenu se rozloučili s trolejbusy Berkhof
BOB v Solingenu vrací přebytečnou energii vytvořenou při brzdění zpět do nadzemní sítě. Staré baterie jsou instalovány do trafostanic a slouží městu pro skladování energie, například v nabíjecích sloupcích pro elektromobily. Zdroj SWS