V Mnichově modernizují nejstarší linky metra, pojedou autobusy
Část náhradních autobusů MVG a DB Regionalverkehr Oberbayern, které budou jezdit během výluk na linkách metra U 3 a U6 až do května 2025. Foto MVG

Při rozsáhlé rekonstrukci a modernizaci jižní části linek metra U3 a U6 zřizuje mnichovský dopravní podnik spolu s DB Regio od pondělí 17. února až do konce května 2025 náhradní autobusovou dopravu. I přes stavební práce mohou Mnichované nadále pohodlně a cestovat městskou hromadnou dopravou a nemusí přesedat do aut.

Reklama

Při rozsáhlé rekonstrukci a modernizaci jižní části linek metra U3 a U6 zřizuje mnichovský dopravní podnik spolu s DB Regio od pondělí 17. února až do konce května 2025 náhradní autobusovou dopravu. I přes stavební práce mohou Mnichované nadále pohodlně a cestovat městskou hromadnou dopravou a nemusí přesedat do aut.

Infrastrukturu dvou nejstarších linek metra v Mnichově je potřeba obnovit. Po dobu realizace nahradí metro mezi Stanicemi Tor do Fürstenried Westa na lince U 3 a Klinikum Großhadern na trase U 6 nízkopodlažní autobusy. Více než dvě třetiny bude provozovat Deutsche Bahn, zbývající Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) .

Šéf MVG Ingo Wortmann: „Infrastruktura dvou nejstarších linek metra ukazuje své stáří a je třeba ji obnovit. Realizujeme proto více než 40 opatření na stanicích a na trase. S více než 30 autobusy nabízíme cestujícím dobrou alternativu po dobu výstavby. V každé fázi nahradíme metro v uzavřeném úseku linkou a zřídíme další expresní autobusovou linku, která nabídne rychlé přímé napojení na další linky metra, S-Bahn nebo mnichovské hlavní nádraží, aby se naši zákazníci i přes výluky rychle dostali do cíle. Prostřednictvím naší spolupráce s Deutsche Bahn můžeme spojit naše kapacity pro náhradní služby po velkých renovačních pracích, které naléhavě potřebujeme k údržbě naší infrastruktury, a využít je co nejhospodárnějším způsobem.“

Během prací budou vyměněny až 49 let staré výhybky, elektrické kolejnice, trolejové vedení, renovovány budou některé fasády ve stanicích, obnoveno značení a naváděcí systém pro nevidomé a zábradlí, realizovány budou protipožární úpravy. Na náměstí Partnachplatz dochází po 41 letech provozu k výměně dvou eskalátorů. Na Klinikum Großhadern proběhnou také první přípravy na prodloužení linky U6 do Martinsriedu.

DB Regionalverkehr Oberbayern (RVO) se na výpomoc v Mnichově dlouho připravovala. V první fázi má připraveno asi 50 řidičů a 25 autobusů. Během následujících 15 týdnů bude spolupracovat s MVG na přepravě cestujících metra. Fialové nízkopodlažní autobusy s motory Euro 6 s pohodlnými sedadly, LED osvětlením, Wi-Fi a USB nabíječkami jsou vybaveny velkými displeji s informacemi o trase on-line a vypravovaé z řídícího centra MVG.

Během stavebních prací ujedou autobusy MVG a DB celkem asi 713 000 kilometrů, tedy téměř jako ze Země na Měsíc a zpět. Každý den bude ve službě až 60 řidičů obou společností.

Kdy a kde autobusy nahradí metro

Od pondělí 17. února do 9. března autobusy nahrazují metro U3 mezi Brudermühlstraße a Sendlinger Tor. Kromě toho spojuje Brudermühlstraße s hlavním nádražím expresní autobus X3. Místo U6 jezdí mezi Implerstraße a Goetheplatz kyvadlový vlak.

Od 10. března do 30. května linku U6 mezi Klinikum Großhadern a Brudermühlstraße nahradí autobusy. Z Implerstraße pokračuje U6 po trase U3 do Fürstenried West. Na Brudermühlstraße je přípoj na náhradní autobus směr Klinikum Großhadern. Expresní autobus X6 propojí jižní část U6 přímo s U4/U5 (Heimeranplatz) nebo S-Bahn (Donnersbergerbrücke). Linka U3 bude v pravidelném provozu a bez omezení.

MVG o rekonstrukci a náhradní dopravě informuje už od podzimu 2024 rozsáhlou kampaní.