MPK v Krakově uzavřelo rámcovou smlouvu se Solaris na retrofit trakčních baterií ve 20 autobusech Solaris, 17 standardních U12E a 3 kloubových U18E z roku 2017 a aktualizaci softwaru BMS. Nové baterie mají umožnit dojezd 150 km na jedno nabití. Modernizace bude probíhat postupně během čtyř let.
MPK v Krakově uzavřelo rámcovou smlouvu se Solaris na retrofit trakčních baterií ve 20 autobusech Solaris, 17 standardních U12E a 3 kloubových U18E z roku 2017 a aktualizaci softwaru BMS. Nové baterie mají umožnit dojezd 150 km na jedno nabití. Modernizace bude probíhat postupně během čtyř let.
Solaris Urbino Electric vstoupily do vozového parku městské hromadné dopravy v Krakově v roce 2017. Po necelých sedmi letech provozu padlo rozhodnutí o jejich modernizaci. Krakovská MPK vypsala na dodavatele výběrové řízení.
První ze současných elektrobusů MPK Kraków jsou vybaveny bateriemi Solaris High Energy s kapacitou 160 kWh. Kloubové Solaris Urbino 18E - využívá stejný typ baterií s kapacitou 200 kWh. Podle zadávací dokumentace má Urbino 12 dostat bateriové sady s kapacitou minimálně 210 kWh. V případě kloubových autobusů pak 280 kWh. Jde o parametry obdobné jako současná nejnovější generace autobusů Solaris z rodiny Urbino Electric.
MPK ve výběrovém řízení odhadl hodnotu celé zakázky na 11 200 000 mil. PLN (přiblině 65,5 mil. Kč), nabídková cena Solaris je 14 200 000 PLN (přibližně 83 milionů korun).
Th s elektrickými autobusy se začal v Polsku dynamicky vyvíjet v roce 2007. Životnost baterie se odhadovala na 7 až 8 let. V důsledku svého používání postupně ztrácejí část své kapacity a účinnosti. S kapacitou pod 80 % se už pro autobusy nehodí. Zatímco dotčené autobusy jsou relativně nové, se stávajícími bateriemi už by nemohly být provozovány v potřebném rozsahu. Baterie se dál dají využít pro stacionární úložiště energie. Například společnost Tauron nedávno spustila v Polsku první úložiště energie pomocí použitých baterií z elektrobusů. Sklad o výkonu 150 kW a kapacitě 150 kWh se nachází v Jaworzně.