
Zakázku pro náročný trh západní Evropy si připsala společnost Škoda Electric .Úspěch je výsledkem spolupráce s Iveco, v rámci které vznikl zcela nový trolejbus Škoda Iveco.
Zakázku pro náročný trh západní Evropy si připsala společnost Škoda Electric .Úspěch je výsledkem spolupráce s Iveco, v rámci které vznikl zcela nový trolejbus Škoda Iveco.
Pro francouzské město Limoges budou v rámci vyhraného projektu dodány dva bateriové trolejbusy, součástí smlouvy je i opce na čtyři další vozidla. Kloubové vozy začnou jezdit v první polovině příštího roku.
Trolejbusy mají pomocný bateriový pohon a mohou tak ujet až 15 km mimo trolejové vedení. Hlavní výhodou je možnost jejich dobití během jízdy na troleji. Díky tomu budou v Limoges trolejbusy ze Škodovky obsluhovat část linky v režimu elektrobusu.Trolejbusy v designu Crealis tram-look budou vybaveny klimatizací prostoru cestujících a plnohodnotným bateriovým systémem.
Pro Škodu to není první trolejbusový úspěch na západním trhu. „V minulosti jsme se podíleli na dodávce vozidel hlavně do Itálie, Španělska, Švédska či Portugalska,“ připomíná obchodní manažer Škody Electric. Budoucí západoevropské působiště nových vozidel - francouzské Limoges - leží ve středozápadní Francii, asi 400 kilometrů jižně od Paříže. Město má zhruba 135 tisíc obyvatel a je jedním ze tří francouzských měst provozujících trolejbusy, kromě Limoges je to Lyon a St. Etienne
Zdroj: Škoda Electric