Přibližně v 15 hodin dojde ke zrušení autobusové linky č. 119 Nádraží Veleslavín - Letiště Praha. Autobusy SOR NS 18 nahradí velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy Škoda-Solaris 24m a trolejbusová linka č. 59. První spoj s cestujícími vyrazí z Terminálu 1 směrem na Nádraží Veleslavín ve 14:41 hodin, v opačném směru pak ve 14:46 hodin. Při této přiležitosti si můžete koupit Absolventskou turistickou vizitku. V prodeji bude od 14 hodin v Infocentru DPP na Nádraží Veleslavín anebo na Letišti na Terminálu 1 a 2.
Přibližně v 15 hodin dojde ke zrušení autobusové linky č. 119 Nádraží Veleslavín - Letiště Praha. Autobusy SOR NS 18 nahradí velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy Škoda-Solaris 24m a trolejbusová linka č. 59. První spoj s cestujícími vyrazí z Terminálu 1 směrem na Nádraží Veleslavín ve 14:41 hodin, v opačném směru pak ve 14:46 hodin. Při této přiležitosti si můžete koupit Absolventskou turistickou vizitku. V prodeji bude od 14 hodin v Infocentru DPP na Nádraží Veleslavín anebo na Letišti na Terminálu 1 a 2.
Dvacet velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů Škoda-Solaris 24m dodalo Dopravnímu podniku hlavního města Prahy sdružení společností Škoda Electric, Solaris Bus & Coach a Solaris Czech. Trolejbusy v délce 24,7 metrů s pěti dveřmi mají kapacitu 180 míst (54 sedadel). Vozidlo je vybaveno klimatizací, čtyřmi informačními LED panely a speciální úpravou pro přepravu zavazadel.
V úseku Nádraží Veleslavín – Terminál 3 postavila Elektrizace železnic Praha 11,5 km trolejové vedení. Mezi zastávkami Terminál 3 a Letiště využijí trolejbusy energii z baterií, které se v obratištích na Letišti Václava Havla Praha a na Nádraží Veleslavín budou nabíjet v nabíjecích stání. Infrastruktura pro nabíjení byla vybudována i v garáži Řepy, odkud jsou trolejbusy vypravovány.
Záměr elektrifikace linky 119 schválila Rada hlavního města v září 2019. Následně bylo vyhlášeno výběrové řízení na dodavatele a v únoru 2022 oznámil DPP podpis smlouvy s česko-polským sdružením Škoda Electric a Solaris. Celková hodnota zakázky je 623,22 milionů korun. První vůz představily Dopravní podnik hl. m. Prahy, Škoda Group a Solaris Bus & Coach na veletrhu Czechbus 2023, kde tříčlánkový, téměř 25metrový bateriový trolejbus, budil značnou pozornost. Slíbený termín uvedení všech trolejbusů do provozu, březen 2024, dodavatelé i dopravní podnik plní. Na pražské letiště pojedeme nejdelšími trolejbusy v České republice již od 6. března 2024. Celý jízdní řád ZDE.
Technické údaje trolejbusu Škoda-Solaris 24m:
Délka: 24 700 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 500 mm (se staženými sběrači)
Rozvor: přední 5 900 mm / střední 6 000 mm / zadní 7 350 mm
Celková maximální hmotnost: 38 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/h
Počet náprav: 4
Počet poháněných náprav: 2 (druhá a třetí)
Počet řízených náprav: 2 (přední a zadní)
Počet dveří pro nástup a výstup: 5
Nástupní výška: 320 mm
Celkový počet sedadel: 54
Celkový počet cestujících: 180
Počet elektromotorů: 2
Výkon trakčního elektromotoru: 2× 180 kW
Kapacita trakční baterie: 60 kWh (využitelná)
Projekt Pořízení 20 ks velkokapacitních bateriových trolejbusů je financován Evropskou unií. Elektrifikace autobusové linky č. 119 je zároveň zařazena do mezinárodního výzkumného projektu E-BRT, který je realizován v rámci evropského vědecko-výzkumného programu Horizon a koordinován Mezinárodním svazem veřejné dopravy (UITP).