Jako první v historii soutěže byl elektrický autobus poháněný elektřinou generovanou z vodíkových palivových článků vyhlášen vítězem. Dva roky po své premiéře. O vítězi se rozhodovalo v květnu 2024 v České republice. Bus Euro Test, který od roku 1989 pořádá Asociace redaktorů užitkových vozidel, letos pod taktovkou časopisu Transport a Logistika CZ a jeho základna byla v ČSAD MHD Kladno za podpory Arriva CZ.
Jako první v historii soutěže byl elektrický autobus poháněný elektřinou generovanou z vodíkových palivových článků vyhlášen vítězem. Dva roky po své premiéře. O vítězi se rozhodovalo v květnu 2024 v České republice. Bus Euro Test, který od roku 1989 pořádá Asociace redaktorů užitkových vozidel, letos pod taktovkou časopisu Transport a Logistika CZ a jeho základna byla v ČSAD MHD Kladno za podpory Arriva CZ.
O titul se ucházely autobusy Ebusco 3.0 18 m, Mercedes-Benz eCitaro Hydrogen, VDL Citea, MAN Lion´s City E LE a Solaris Urbino 18m Hydrogen.
S vodíkovou technologií a zvýšenému počtu nových lehkých vodíkových nádrží s celkovou kapacitou 51,2 kg si Solaris Urbino 18 dobře vede na deších trasách. Dokáže ujet 600 km na jedno doplnění (na základě spotřeby energie v testech e-SORT 2), při zachování všech kvalit elektrického pohonu. Natankování vozidla trvá jen asi 20 minut.
"Je to obrovské ocenění pro náš produkt, ale i pro celou naši strategii mobility s nulovými emisemi. Tento titul potvrzuje jak excelenci našeho produktu, tak naši silnou pozici na evropském trhu. Je nám velkou ctí, že jsme lídrem v řešeních s nulovými emisemi a dodáváme našim zákazníkům bateriové a vodíkové autobusy," uvedl Javier Iriarte, CEO Solaris Bus & Coach.
K dnešnímu dni Solaris dodal svým zákazníkům více než 260 vodíkových autobusů a dalších téměř 600 je v portfoliu zakázek společnosti. Na konci roku 2023 byl Solaris evropským lídrem v oblasti e-mobility a od roku 2012 dodal největší počet vozidel na baterie a vodík ze všech výrobců.
Vitěz byl vyhlášen 16. září 2024 na IAA TRANSPORTATION v Hannoveru.