Škodovácký areál v Plzni  prochází velkou modernizací
Shora: Stavba depa a prostor V. brány, (foto Škoda), pohled z planetária na V. bránu a planetárium z Borské © BUSportál

Mezi poslední změny patří rozsáhlá modernizace zkušební trati pro nová vozidla a přestavba prostoru V. brány a výstavba plzeňského Depa pro MHD. Přemístění autobusů a trolejbusů z vozovny Cukrovarská se plánuje do 1. září 2014.
Mezi poslední změny patří rozsáhlá modernizace zkušební trati pro nová vozidla a přestavba prostoru V. brány a výstavba plzeňského Depa pro MHD. Přemístění autobusů a trolejbusů z vozovny Cukrovarská se plánuje do 1. září 2014.
Plzeň, 29. 11. 2013 – Škodovácký areál v Plzni prochází od roku 2004 velkou revitalizací s cílem oživit tradiční průmyslové území města. Mezi poslední změny patří rozsáhlá modernizace zkušební trati pro nová vozidla a přestavba V. brány, která souvisí s otevřením nového 3D planetária Techmania science center. Proměnu v moderní tovární komplex dokazuje rovněž výstavba největší dopravní základny ve střední Evropě – plzeňského Depa, které nabídne špičkový kompletní servis vozidel městské hromadné dopravy.

„V minulých letech postavila Škoda Transportation tři nové výrobní haly, jednu administrativní budovu a došlo k otevření první části science centra Techmania. Letos se otevřelo nové 3D planetárium a příští rok bude celý projekt populárně vzdělávacího centra dokončen. V souvislosti s tím byla přestavěna a posunuta V. brána, tak aby umožnil volný vstup k Techmanii z města,“ říká Josef Bernard, generální ředitel společnosti Škoda Transportation.

Modernizací prošla také zkušební trať, kterou ve svém plzeňském areálu využívá Škoda Transportation. Díky tomu je možné do budoucna navýšit počet testovacích jízd, které ověřují například funkčnost a další parametry vozidel. To při široké výrobní náplni Škodovky výrazně usnadní proces testování a ověřování vozidel během jejich výroby. U zkušební trati vzniklo například zázemí pro měření hlučnosti vozidel, krytý přístřešek pro usnadnění přístupu k zařízením na střechách vozidel a stanoviště vodní clony, kde teď mohou zkušební technici a další odborníci simulovat náročné klimatické podmínky a testovat odolnost vozidel. Obnovená trať nabízí k testování tři rozchody – v plzeňském areálu tak bude možné bez problémů testovat i vozidla určená pro různé typy tratí využívaných ve světě.

Součástí revitalizace škodováckého areálu je i nový Odstavný a opravárenský závod PMDP o rozloze zhruba 11,6 ha. Jedná se například o haly pro provádění servisních úkonů na vozidlech, strojní myčky, lakovna a dva odstavné prostory - zastřešený odstav pro parkování trolejbusů a venkovní odstav pro parkování autobusů. „„Nové depo mělo původně začít sloužit až v roce 2015, ale celý proces se podařilo urychlit. V současnosti předpokládáme přemístění autobusů a trolejbusů z vozovny Cukrovarská do 1. září 2014. Výhledově umožní kapacita depa umístit až 175 vozidel autobusů a 136 vozidel trolejbusů,“ dodává generální ředitel Škody City Service Marek Herbst.

Část areálu slouží v současné době i studentům - Západočeská univerzita už několik let využívá budovu někdejšího ředitelství Škody v Tylově ulici pro potřeby Fakulty zdravotnických studií či Fakulty ekonomické.

TZ Škoda
Veřejnosti se otevírá nové 3D Planetárium v Plzni v areálu historické budovy

Škodovácký areál v Plzni  prochází velkou modernizací
Škoda Transportation na jaře 2011 © BUSportál