za účasti primátora hl. m. Prahy Pavla Béma. Tisková zpráva a fotografie interiéru s trojím provedením sedaček.
za účasti primátora hl. m. Prahy Pavla Béma. Tisková zpráva a fotografie interiéru s trojím provedením sedaček.
Úvodní záběry.
Exteriér a dění.
Tisková zpráva ŠkodaPLZEŇ, 17. září 2008 – ŠKODA TRANSPORTATION, s. r. o., evropský výrobce kolejových vozidel pro městskou a příměstskou dopravu, představila za účasti primátora hlavního města Prahy Pavla Béma prototyp nové tramvaje pro Prahu ŠKODA ForCity (typové označení ŠKODA 15T). ŠKODA TRANSPORTATION dodá pražskému dopravnímu podniku do roku 2017 celkem 250 tříčlánkových nízkopodlažních tramvají ŠKODA ForCity.
„Nová tramvaj bude důstojným příspěvkem pro modernizaci pražské hromadné dopravy a pomůže vytvořit novou tvář města v 21. století,“ uvedl při této příležitosti Pavel Bém, primátor hl. m. Prahy. Plzeňský výrobce tramvají, příměstských souprav a elektrických lokomotiv v plynulých měsících vyrobil a nyní zkouší první prototyp tramvaje ŠKODA ForCity. Slavnostní evropská premiéra nové tramvaje bude na letošním berlínském veletrhu dopravní techniky Innotrans, který se koná od 23. do 26. září 2008. „ŠKODA ForCity je naší první zcela nízkopodlažní tramvají. Pohodlný nástup, výstup, ale i přepravu ocení jistě nejen Pražané, ale i návštěvníci naší metropole,“ dodal Tomáš Krsek, generální ředitel ŠKODA TRANSPORTATION.
Podle Radovana Šteinera, radního pro oblast dopravy Magistrátu hlavního města Prahy, se dva zkušební prototypy tramvají ForCity se objeví na kolejích v Praze již během prvního pololetí 2009. „Prototypy se budou lišit různými komponentami tak, aby pak pro Prahu byla na základě zkušeností z provozu vybrána nejlepší konfigurace vybavení pro sériovou výrobu. K předání prvních vozů do pravidelného provozu dojde ke konci roku 2009,“ doplnil R. Šteiner.
Jak uvedl při křtu první tramvaje generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Martin Dvořák, tramvaje ForCity se stanou páteří tramvajové dopravy v Praze. „Dvě stě padesát tramvají kapacitně nahradí 500 tramvají T3, které tak z pražských kolejí budou postupně mizet,“ upřesnil generální ředitel DPMP M. Dvořák.
Tramvaj s výrobním označení Š 15T je prvním modelem nové řady tramvají, které mají 100 procent podlahy téměř v úrovni nástupních ostrůvků zastávek. Koncepce vozu obsahuje několik revolučních technických řešení, zejména nové nízké podvozkové skupiny uložené pod kloubovým spojením článků tramvaje.
Tříčlánková jednosměrná tramvaj ŠKODA ForCity je navržena pro 61 sedících a až 239 stojících cestujících. Je dlouhá 31,4 m, široká 2,46 m a výška vozidla přes sběrač je 3,6 m. Maximální dovolená rychlost je 60 km/h. Vnitřní vybavení tramvaje, rozmístění sedaček a záchytný systém odpovídají požadavkům zákazníka – pražského dopravního podniku – a je možné je dále upravovat.
V prvním prototypu jsou v každém ze tří článků zcela odlišné typy sedaček (viz fotografie): plastové, plastové s textilním polstrováním a dřevěné. Záleží jen na zákazníkovi, jaké sedačky pro dodané vozy zvolí.