Úpravy jízdních řádů se dotknou jak městských linek v Praze, tak příměstských linek v regionu.
Reklama
Úpravy jízdních řádů se dotknou jak městských linek v Praze, tak příměstských linek v regionu.
K celostátnímu termínu změn jízdních řádů v neděli 8. března 2009 připravila organizace ROPID několik trvalých změn v provozu autobusových linek Pražské integrované dopravy. Změny byly vyvolány jednak požadavky městských částí a obcí a jednak vyhodnocením stávajícího provozu. Úpravy jízdních řádů se dotknou jak městských linek v Praze, tak příměstských linek v regionu.

Nejvýraznější změnou v Praze je úprava linkového vedení autobusů v oblasti Radotína a Velké Chuchle. Na základě jednání s městskou částí Praha-Radotín a Praha-Velká Chuchle jsme přistoupili k obnovení celotýdenního provozu linky 244 v celé trase (Smíchovské nádraží – Sídliště Radotín). Vzhledem k tomu, že značná část cestujících začala z Radotína využívat rychlé a časté spojení vlakem do centra Prahy, bude možné mírně omezit souběžné autobusové spojení ve špičkách pracovních dnů. Zrušena bude linka 204 a náhradní obsluha zastávek Zahradnictví, Závodiště Chuchle a Radotínská bude zajištěna odkloněnou a posílenou linkou 172.

Na základě vyhodnocení zkušebního provozu a podle požadavků naprosté většiny městských částí a obcí na trase linky 382 (Depo Hostivař – Sázava, aut.st.) bude tato linka přesměrována ke stanici metra Háje spolu s ostatními příměstskými linkami od Říčan. Bude tak sjednocen nástup ve směru z Prahy, jak bylo původně navrženo již k prosinci 2008. „Za uplynulé dva měsíce provozu se ukázalo, že lidé si na přemsěrování většiny příměstských linek na Háje zvykli, o čemž svědčí minimum negativních reakcí po provedení změny i malý počet přestupujících v Uhříněvsi. Nepotvrdily se ani obavy z přetěžování metra C nebo z přetížení přestupního uzlu Háje,“ vysvětluje Martin Jareš, vedoucí odboru plánování ROPID. V Uhříněvsi bude i po změně umožněn přestup na městské linky směr Depo Hostivař pro cestující, kteří zde mají cíl cesty. V ranní špičce zůstávají zkušebně zachovány posilové spoje v intervalu 10 minut. Situaci na příměstských linkách z Říčan budeme i nadále sledovat a vyhodnocovat.

Další změnou je přesměrování trasy linky 269 k terminálu metra Letňany. Tato linka, která spojuje průmyslové oblasti v obvodu Prahy 9, již nebude zajíždět k Avii Letňany. Zde ji nahradí často jezdící linka 186. Nová trasa linky 269 nabídne možnost více přestupů u metra Letňany a nové přímé spojení Satalic s metrem C.

Nejzásadnější změnou v okolí Prahy je posílení linky 489, která nabízí alternativní spojení do Prahy pro oblast Struhařova, Svojetic a Klokočné. Linka navazuje ve Strančicích na vlaky linek S9 a S29, které umožňují rychlé a časté spojení do centra Prahy (ve špičkách čtyřikrát za hodinu). „Posílení linky 489 znamená pravidelný interval 60 minut ve všední dny a přibližně 120 minut o víkendu. Kombinací linky 489 a vlaku nabízíme výhodnou a spolehlivou alternativu k častým kolonám na kutnohorské silnici,“ doplnil Martin Jareš.

Ostatní změny linek v Praze a okolí se týkají pouze drobných posunů spojů, případně změn názvů nebo charakterů zastávek. Výjimkou je oblast Brandýsa n.L.-St. Boleslavi, kde dochází od 7.3.2009 k výraznějším dočasným změnám v souvislosti s uzavírkou mostů přes Labe. Úplný přehled změn je k dispozici na internetové adrese www.ropid.cz.
TZ ROPID